webForumDet fria alternativet

Bara canal+ som visar Sverige-Frankrike?

Sport

5 svar · 338 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Har letat i varenda tv-bilaga jag kan hitta och ser att det bara är canal+ som sänder landskampen i morrn. Är det sant?!

Om ja, vem kan man våldgästa?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ja, i Sverige är det uppenbarligen bara Canal+ som har rättigheterna (sällan det är flera kanaler som har en och samma match) så i morgon blir det till att bänka sig framför TV:n. ;)
Som jag förstod det kirrades dessa rättigheter rätt sent med tanke på att media bara för någon vecka sedan gick ut och skrev att inga bolag/TV-kanaler hade köpt några rättigheter överhuvudtaget. Vad det är för sanningshalt i de skriverierna låter jag dock vara osagt, det jag vet däremot är att C+ började med trailers i mitten av förra veckan. Vad nu det har för betydelse. ;)

Medlem sedan mars 2004230 inlägg

Eurosport, ifall du har den istället..

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

shun skrev:

Direksändning? Jag hittar inte matchen hos dem i någon tablå så du får gärna komma med någon källa. :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Det löste sig. Tack till sveahof :) Bra match var det också. Matchvaliteten gick dessyutom hand i hand med antalet öl som beställdes in. Reservation lämnas för övriga faktorer som kan ha påverkat mätningen.

Medlem sedan mars 2004230 inlägg

Dryden skrev:

shun skrev:

Direksändning? Jag hittar inte matchen hos dem i någon tablå så du får gärna komma med någon källa. :)

Sorry, men läste inte här förrän nu, nu hjälper nog det jag säger:P De sa det på kanalen själv (tror det är den "nordiska" versionen ibland är det svenska kommentatorer) + visade "trailer"/reklam..

312 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
151 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
158 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
148 ms — ändringar (db)