webForumDet fria alternativet

Champions League 04/05

Sport

218 svar · 3 143 visningar · startad av BlueSaint · sida 8 av 11

Frågan, av BlueSaint

Champions League-lottningen avslutades för ett tag sedan och lottningen föreföll enligt följande: Grupp A Deportivo La Coruña Liverpool AS Monaco Olympiakos Grupp B Real Madrid AS Roma Bayer Leverkusen Dynamo Kiev Grupp C Bayern München Juventus Ajax Maccabi Tel Aviv Grupp D Manchester United Lyon Sparta Prag Fenerbahçe Grupp E Arsenal Panathinaikos PSV Eindhoven Rosenborg

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

filippo skrev:

Leverkusen-Liverpool = 1 - Leverkusen gjorde 2 mål i englandf och vinner tack vare det...

Vilket år menar du då? Liverpool vann med 3-1 hemma (två mål på stopptid iofs), så detta släpper de inte!

För övrigt hoppas jag att Man U åker ut av ren princip. :bla
Resten av matcherna känns som att välja mellan pest och kolera...

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Elegant nickmål av Crespo man satan också. Nu blir det tungt för United. :l

Suck. United förlorade inte idag utan hemma i Manchester. Att åka till Milano med 0-1 i röven var ju nästan på förhand som en färdiggrävd Champions League-grav.

Jaja, Premier League och FA kör vi på nu då så tar vi CL nästa säsong. Och grattis Milan, inte helt oförtjänt.

...och Barcelona orkade inte med Chelsea. :l
Dock var ju Ronaldinhos mål ett mästerverk. Killen må vara ful och ha ett utseende som bara en dyr tandkirurg kan älska men han är ju onekligen rätt bra på annat. Wow!

Mycket ned-tumme i kvällens CL så man får glädjas åt det lilla. :)

Re: Yes!

:stefan: skrev:

Manchester United - Milan 0-1 :birp

SVT Text skrev:

Det var klasskillnad till italienarnas fördel.

/me njuter något våldsamt! :p

Milan - Manchester United 1-0 :birp

SVT Text skrev:

Milan vann rättvist mot United

/me njuter om möjligt ännu våldsammare än förra gången... :p

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

:stefan: ska bannemej bannlysas från Sport & Idrott-forumet, i alla fall om han fortsätter sin kamp mot allas vårt storlag Manchester United. ;)

Skämt åsido.. Jag hade inte chansen att se någon match, men såg på sporten i morse. Starkt av Chelsea att vinna med 4-2 över självaste Barca. Inte många gånger denna säsong som Chelsea dessutom gjort fyra mål eller fler i en match..
Vad ska man säga om Milan..? Njä, jag är tveksam och hoppas att de åker ut snarast möjligt. Just nu hejar jag faktiskt på Chelsea då det är det enda engelska lag som gått vidare (tror inte Arsenal har en chans faktiskt..)

m_soderlund skrev:

:stefan: ska bannemej bannlysas från Sport & Idrott-forumet, i alla fall om han fortsätter sin kamp mot allas vårt storlag Manchester United. ;)

Du är ganska rätt ute, men bara om man vänder på det - om vi bannlyser allt patrask som har svurit sig till den mörka sidan (dvs Man U) blir wF en mycket bättre plats. :moose

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Kan inte förklara min besvikelse i ord att Barca åkte ur igår :x
Men två saker vet jag;
1. Chelsea hade en jävla bonnröta matchen igenom!!
2. Ronaldinho är en sjuhelvetes gotbollspelare :)

En varm applåd åt Milan som spelande bländande fotboll under större delen av gårdagens match. Än bättre att Man Utd åkte all världens väg!

Vi väntar på förlängning i Turin, där Juve leder med 1-0 över Real. Det enda rätta är att Zlatan får avgöra, han har spelat riktigt bra och hans bortdribblande av Gravesen nu mot slutet gav oss ett gott skratt här hemma i soffan. ;)

Bonusmaterial ikväll: Arsenal åkte ut! :D

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

m_soderlund skrev:

Nu kallar han det patrasket för allas vårat lag igen... Jag undrar vem som borde bannlysas jag. ;)

Zwery Zen skrev:

m_soderlund skrev:

Nu kallar han det patrasket för allas vårat lag igen... Jag undrar vem som borde bannlysas jag. ;)

Dryden och alla dårar som tror att Man U är nåt att hänga i julgran bode fetväck så klart! :e

SVT Text skrev:

Liverpool har gått vidare till kvartsfinalen i Champions League efter att ha besegrat Bayer Leverkusen borta med 3-1. Total vinst med 6-2.

Weee! :birp

Underbart! Zalayetas 2-0-mål fick nog mina grannar att vakna, om de nu mot förmodan skulle ha somnat. Och vilken framspelning sedan, Madrid-spelaren kan inte haft mycket kvar i huvudet när han lägger upp den bollen - mitt framför mål och perfekt skottläge. ;)
Det var ju riktigt kul att se Juve igår kväll. Fullsatt på delle Alpi, bra tryck på läktarna och en vettig match! Mer sånt! :)

...och check! Där var Spanien utan lag i CL.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Det är klart United är allas vårt favoritlag!

Lite märkligt att Arsenal, Man Utd, Barca och Real Madrid har åkt ut.. Fyra av de största lagen i världen. Märkligt.

Ja just det ja, jag glömde ju att nämna Arsenals sorti. Så. :e

m_soderlund skrev:

Det är klart United är allas vårt favoritlag!

Lite märkligt att Arsenal, Man Utd, Barca och Real Madrid har åkt ut.. Fyra av de största lagen i världen. Märkligt.

Nej, det är precis tvärtom, det finns inget lag i hela världen som jag unnar mindre framgång. Så riktigt allas är det inte i alla fall.

När det gäller lagen som åkt ut så åkte de alla ur mot lag som är precis lika stora som de själva är. Lottningen blev lite lustig där några matcher höll betydligt sämre klass, i alla fall på pappret.

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Har inte haft någon chans at få se matcherna igår... detta pga att kursgården inte haft dessa kanaler.

Efter att ha sett mål och resultat så kan jag bara jubla och önska vårt köra Juventus lycka till! Fy fasen vad underbart! :birp

Lottningen för kvartsfinlerna är klar.

Liverpool - Juventus
AC Milan - Inter
Lyon - PSV Eindhoven
Chelsea - Bayern München

Det jag reagerar mest på är att återigen har två av de svagaste lagen på papperet lottats mot varandra (tänker på Lyon och PSV).

Uff, Juve blir ju ingen enkel nöt att knäcka...

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

:stefan: skrev:

Uff, Juve blir ju ingen enkel nöt att knäcka...

Det är inte klart på långa väger men Juve känns mycket starkare än L-Pool...

Den mest intressantaste matchen blir Milanoderbyt! :birp

Förhoppningsvis så har Chelski gjort sitt, Bayern känns som ett lag som kan klara av dem! :OO

Undrar om de på något sätt kommer uppmärksamma katastrofen på Heyselstadion iom mötet mellan Liverpool och Juventus..?

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)