webForumDet fria alternativet

Brottaren Mikael Ljungberg död

Sport

26 svar · 1 590 visningar · startad av filippo · sida 2 av 2

Frågan, av filippo

Brottaren och OS-hjälten Mikael Ljungberg (34) är död. Han hittades tydligen död på ett sjukhus i Göteborg under eftermiddagen igår. I måndags utsågs han till sportchef för Svenska Brottningsförbundet. SVT Text Aftonbladet GP Detta kän

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20045 inlägg

Jag tycker att det är sorgligt. Han verkade vara en mycket sympatisk människa, inte för att jag kände honom men jag gillade ändå honom som idrottsman.
Jag hoppas att han kommer att bli ihågkommen som en stor idrottsman, och inte som en människa som tog livet av sig. Han är värd mer än så.

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg

Jag tycker att det är oerhört tragiskt och beklagar sorgen för hans anhöriga.
Sedan tycker jag att det är patetiskt att en människa som frivilligt söker sig till ett sjukhus för att få hjälp mot sin ångest lämnas ensam och utan övervakning.
- Vi har förlorat en av våra större idrottare i modern tid och mina tankar är hos hans anhöriga.

Medlem sedan okt. 20062 inlägg

Ljungbergs Död

Andledningen till att Mikaels död äro naturligtvis många men den avgörande hjärte stöten var nog, som jag upplever det intuitivt spontan, När IDa THerese -Karlssson hoppar på och beskyller Ljungberg För absolut ngt han inte alls stod för.I och med det så fanns det liksom ingenstans i hans världsbild något attkämpa för längre och han hade ju hela sitt liv känt sig stöttad av kvinnor, MEN Hans mor dog,hans fru skiljde sig från Honom och då trodde han åtminståne Kvinnorna i Brottningen skulle uppskattta honom helhjärtat som en hjälte men istället fick han ur hans ögon sett en ful elak hatiskt kniv i ryggen och Hans såg ingen möjlighet till stöd hos någon som han så innerligt behövde och där han förväntades och ville ha.Hela hans mentala världsbilds trygga innehåll hade således total kollappsat och IDa får nog tyvär den osmakliga karmiska effekten att stöttat in döds stöten i sin okuvliga okänsliga och enligt henne själv ostoppbara tjurskalliga envishet(endumhet???).Jag har inget med ngn av dessa brottare att göra mer än mina spontana tankar i bild och de tankar och känslor de förmedlat så att nu när Jonas Karlssson påvisar deras mobbing stil inser jag ju att mina tidigare tankar stämmer troligtvis korrekt in mao De .hon mobbade Mikael till att ta sitt liv så mycket HAT har hon i sitt hjärta att hennes önskan att förgöra Mikales äro fyllda närvaro, som i hennes ögon stog ivägen för att hon skulle kunna synas,var uppenbarligen så stark att den förintade all livsglädje hos Mikael.Då tycker man brottningen inte ens har existens berättigande.

Må vi alla Be för Mikael och hjälpa honom ,själen MIkael att frigöra sig från alla eventuell hämnd och hat känslor och bara ta det som en tuff känslo match och besegraden vi förlåta allaTY DE VETÁ EGENTLIGEN VAD DE GÖRA för alla som gör ont kommer ju själva få lida av det lika mycket själv OCH det är ju aldrig bak tanken SÅledes aggerar alla i brist på bättre vetande

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Jisses, det var en gammal tråd du fiskade upp...

Medlem sedan okt. 20062 inlägg

Va<rje själ är en evig person och därför alltid aktuell;O)

Jag har tänktmånga ggr att skriva ngt speciellt när jag sett IDA på bilder i tidningen men alltid har ngt annat dykt uppsom pockat på mer intresse av min intelligens nyttjande.JAG vet inte hur viktigt det är men jag känner bara behovet att utala mig eftersom jag så länge velat göra det.Nu har jag gjortoch det kännes bra men dock ej färdigt.Färdigt är alla kommentarer enär alla inser sina karmiska inntrasslingar och reder ut dem via påbörja sin andliga livs tros vandrings väg samt därefter återupptäcker sin andliga identet varvid de således hittar den dröm värld de trodde bara gick att fantisera om etc.Rom Byggdes inte på en dag likaledes återväckes inte ens andliga liv på några dagar till fullo.Tom en alkohol misssbrukare tar det tom en vecka eller så att komma tillbaka till sunda vätskor så ifall man levt i millioner olika reinkarnations identiteter lär det taga lite mer tid än så att befria sig från alla dessa minnen och vanor innan man kan bara hänge sig åt allena den eviga existensens livstil.Lycka till

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Vilket snömos... Ta sånt där dravel nån annanstans! :x

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Är man idrottsledare får man räkna med att alla inte stryker en medhårs. Att Micke tog livet av sig är naturligtvis tragiskt men där är lika tragiskt att du försöker lasta Ida-Therese för detta. :l

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)