Som sagt är det ju rätt lätt hänt att det blir hög klubba vid såna finter. Det är snyggt för publiken men backarna borde lära sig att såna kan komma. Pressar man honom så får han aldrig chansen att göra den. Den kräver trots allt lite utrymme.
Har några som jag spelat med som kan "zorrofinta". Såg på Lilla Sportspegeln för ett halvår sen eller så då en 12-åring gjorde exakt samma sak.
Fast vad blir det för egentlig spel, om man kan hålla bollen på klubben på detta viset? Tror publiken vill se bra spel, och inte en spelare som står och "leker" med bollen.
Om jag ska vara lite elak tycker jag nog att denna övning mer kan liknas vid rytmisk gymnastik, och att den inte hör hemma i en innebandymatch där det ska vara bra och fartfyllt spel?
Fast vad blir det för egentlig spel, om man kan hålla bollen på klubben på detta viset? Tror publiken vill se bra spel, och inte en spelare som står och "leker" med bollen.
Om jag ska vara lite elak tycker jag nog att denna övning mer kan liknas vid rytmisk gymnastik, och att den inte hör hemma i en innebandymatch där det ska vara bra och fartfyllt spel?
Bakom mål är ett av de få tillfällen där du möjligtvis har nytta av den. Ute på plan så fyller den ingen större funktion. Dagens innebandy, iaf. på högre nivå, består av snuskigt snabbt passningsspel.
Systrarna Touminen i Sveriges VM-lag går för övrigt, eller har gått i min klass här på högskolan. :) (Jag mötte lassie...)
Det var ju en snubbe som gjorde ett liknande mål i en Amerikansk ishockeyliga för ett par år sedan, och som blev jäkligt uppmärksammad. Det var också rätt coolt...
Det var ju en snubbe som gjorde ett liknande mål i en Amerikansk ishockeyliga för ett par år sedan, och som blev jäkligt uppmärksammad. Det var också rätt coolt...
Jo, det minns jag. Det är jäkligt mycket mer ballt att göra det med puck och hockeyklubba än en skålad innebandyklubba. :bire
Var och tittade på Storvreta - Balrog idag och såg Alexander Nede göra sin zorrofint, dock inte som skott utan som passfint. Det är rätt läckert att se faktiskt, ser lite overkligt ut på något sätt.
För övrigt så krossade Storvreta Balrog med 8-3, mewahah ;) §jr
Har för mig att det var en collegematch det hände i.
Och visst är det ännu häftigare att göra det med en puck. :)
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25