webForumDet fria alternativet

162 Matcher - Nu börjar allvaret!

Sport

43 svar · 1 162 visningar · startad av Esen

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg
Frågan#1

Efter 161 matcher spelade och den sista matchen spelas imorgon så börjar allvaret mot serger i World Series.

Dom 8 lagen som i år kommer vidare och ska slåss om att vinna World Series i år blev förljande lag:

Yankees - AL East vinnare - 101-61 .621
Minnesota - AL Central vinnare - 92-69 .569
Anaheim - Al West vinnare - 92-70 .571
Atlanta - NL East vinnare - 96-66 .596
St. Louis - NL Central vinnare - 105-57 .646
Los Angeles Nl West vinnare - 93-68 .575

Boston - Wild Card AL vinnare
Houston - Wild Card NL vinnare

Nu e ju frågan vilket lag som du tror tar hem World Series iår?

För alla som vill se matcherna så kommer Viasat sport 1 sända utvalda matcher, För er som vill välja själv vilken match ni vill se, Gör som jag, regga dig på MLB.com (Kostar) och se alla matcher Live eller dagen efter.

Kanske inte kommer som en överasknig men själv tror jag att Yankees tar hem sitt 27 World series...

Medlem sedan feb. 200473 inlägg

Så rackans sunkigt att Cubs börjar lalla när det börjar lukta slutspel. Nu får man väl hoppas att Red Sox kan bryta förbannelsen och äntligen kan vinna. Men det kommer troligen inte hända förren värmen avtar och det börjar frysa till där nere...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Så Twins tog sig till World Series? Då har jag en släkting over there som är lycklig just nu... :bire

:stefan: skrev:

Så Twins tog sig till World Series? Då har jag en släkting over there som är lycklig just nu... :bire

Twins har inte tagit sig till World Series än...
Först måste dom ta sig förbi både Divison Series & League Series innan dom kommer till World Series...

Divison Series = Kvartsfinal
League Series = Semifinal
World Series = Final

Esen skrev:

Först måste dom ta sig förbi både Divison Series & League Series innan dom kommer till World Series...

World Series = Final

Aha, trodde att hela slutspelet hette World Series. Jänkare och deras knäppa benämningar... :e

Esen skrev:

World Series = Final

Aha, trodde att hela slutspelet hette World Series. Jänkare och deras knäppa benämningar... :e

Exakt samma sak som i sverige, bara att vi kallar det Kvarsfinal, Semifinal och Final så att jänkarna skulle ha knäppa benämingar kan jag inte dirket hålla med dig om för i så fall har ju sverige lika knäppa benämningar...

Nu var det iallafall klart och det blev Houston som gick vidare till Slutspel efter att San Francisco förlorade sin match...

Esen skrev:

Exakt samma sak som i sverige, bara att vi kallar det Kvarsfinal, Semifinal och Final så att jänkarna skulle ha knäppa benämingar kan jag inte dirket hålla med dig om för i så fall har ju sverige lika knäppa benämningar...

Nja, även på andra sidan pölen heter det ju quarter final, semi final och final i diverse sporter - långtifrån olika series-benämningar. ;)

Esen skrev:

Nja, även på andra sidan pölen heter det ju quarter final, semi final och final i diverse sporter - långtifrån olika series-benämningar. ;)

Det e ju bara att kolla på NFL även där hittar du olika series istället för quarter final, semi final & final.

Men visst, Det finns nog andra sporter där dom kallar slutspelet för quarter final, semi final & final benämningarna...

Nu har Divison Series omgångarna blivir klara och så här blev det:

Minnesota vs NY Yankees
Houston vs Atlanta
Los Angeles vs St Louis
Boston vs Anaheim

Bäst av 5 matcher e det som gäller...

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Benämningen World Series är väl lite underlig med tanke på att det endast är amerikanska lag som spelar...

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Eftersom inte Baltimore Orioles tagit sig så långt är jag nog tvungen att heja lite på Boston Red Sox.

@nders skrev:

Eftersom inte Baltimore Orioles tagit sig så långt är jag nog tvungen att heja lite på Boston Red Sox.

Vi får se hur länge dom klarar att hålla sig kvar ;)

@nders skrev:

jag nog tvungen att heja lite på Boston Red Sox.

Den första matchen gick iallafall bra för dom...

Då var det första laget klart för att gå vidare och det var överaskande Red Sox som lyckades slå ut Angels i med siffrorna 3-0 i matcher...

Även mitt favoritlag Yankees lyckades presic ta sig till League Series (Semifinal) genom att slå ut Minnesota Twins i 3-1 i matcher :) :) :)

Esen skrev:

Även mitt favoritlag Yankees lyckades presic ta sig till League Series (Semifinal) genom att slå ut Minnesota Twins i 3-1 i matcher :) :) :)

Äääh... :bla ;)

Esen skrev:

Äääh... :bla ;)

Och i Semifinalen Så leder dom just nu med 2-0 över RedSox, Och den 3:e matchen börjar precis nu, Så alla som har tillgång till ViasatSport 1 kan följa matchen...

Let´s Go Yankees

Sen leder St Louis över Houston med 2-1 i matcher, Bäst av 7 matcher.

Just nu känns det som om inget kommer kunna stoppa Yankees från att ta sig till World Series, Speciellt inte efter nattansmatch när dom krossade RedSox med 19-8 i Fenway Park :) :) :)

291 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
157 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)