webForumDet fria alternativet

Juventus nästa...

Sport

204 svar · 5 739 visningar · startad av Esen · sida 8 av 11

Frågan, av Esen

Nu e Djurgården klar att möta Juventus nästa vecka i CL kvalet... De e bara att önska Djurgården lycka till nere i Italien...

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Haha...detta kommer att gå bra! :)

Två mål på bortaplan är värdefullt att ha med sig i returen.
Läste att biljetterna till hemmamatchen tog slut på 3,5 timmar. :)

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Känns fel att säga men va gott med 2-2

1/10 kanske är rätt offsideavblåsning, sicken jäkla usel domartrio! :bla

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Pinsamt. 2-2 ser jag som ett misslyckande, oavsett om planen blev ett hav mot slutet av matchen och oavsett ett par felaktiva offsideavblåsningar. Det enda trevliga som den här matchen medförde var att returen på Råsunda blir rysligt intressant! :)

Grattis DIF till en väl genomförd match får man väl ändå säga. 2-2 på delle Alpi var det nog inte många som hade räknat med. :)

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Dryden skrev:

Pinsamt. 2-2 ser jag som ett misslyckande, oavsett om planen blev ett hav mot slutet av matchen och oavsett ett par felaktiva offsideavblåsningar. Det enda trevliga som den här matchen medförde var att returen på Råsunda blir rysligt intressant! :)

Grattis DIF till en väl genomförd match får man väl ändå säga. 2-2 på delle Alpi var det nog inte många som hade räknat med. :)

Jag kan ju erkänna att jag inte att hade trott det här. Jag blev mäktigt imponerad av DIF idag, riktigt bra att klara av 2-2 borta mot Juventus. De sista 20 minuterna av matchen så såg det ut som spelarna lekte hela havet stormar. :D

2-2 är bra, vi är dock inte i CL ännu! :)

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Vilken otroligt underhållande match!
Skitbra av Djurgården!
:bire

Medlem sedan jan. 2003252 inlägg

Grattis Blarand och de andra DIF-arna...

Jag hade rätt på tre av målskyttarna, Hysén, Trezeguet och Emerson. Usch och fy för Miccoli, han slängde sig hela tiden och gjorde fula efterslängar. Han borde definitivt fått se det röda kortet!

Miccoli gjorde ingen bra match, han såg väldigt labil ut. Vi får hoppas att Capello talar vett med honom så att vi slipper dras med honom under den kommande säsongen. Som han såg ut idag kommer han vara till mer besvär än nytta. :l
Undrar om Nedved är repad till returen, jag tror att han behövs.

Skön banderoll DIF-arna hade med SWE-DEN 2-2 :)

Men varför lirade man med IFK:s bortaställ?? Och varför sa litet klubbmärke?? Jaja, det lär ju bli de snygga hemmatröjorna i nästa match :)

Känning skrev:

Skön banderoll DIF-arna hade med SWE-DEN 2-2 :)

Men varför lirade man med IFK:s bortaställ?? Och varför sa litet klubbmärke?? Jaja, det lär ju bli de snygga hemmatröjorna i nästa match :)

Jag tror att det finns en regel som säger att när en match TV-sänds så får inte båda lagen har tröjor med ränder. Eftersom att Juventus var hemmalag så var Djurgården tvungna att klä på sig tredjestället.

BlueSaint skrev:

Jag tror att det finns en regel som säger att när en match TV-sänds så får inte båda lagen har tröjor med ränder. Eftersom att Juventus var hemmalag så var Djurgården tvungna att klä på sig tredjestället.

Ja de styr ju rätt bra TV. Men Blavitt har ju haft framgang med det stället innan och det gick ju bra idag ocksa.

Heja DIF, hoppas att ni tar dem hemma.

Jag är oerhört besviken på dagens resultat. Men nu är det vinst som gäller i returen.
Forza DIF! :bire

IFK är de enda laget som lag i Europa känner till, därför deras kläder med ett litet klistermärke som DIF logga ;)

filippo skrev:

Jag är oerhört besviken på dagens resultat. Men nu är det vinst som gäller i returen.
Forza DIF! :bire

IFK är de enda laget som lag i Europa känner till, därför deras kläder med ett litet klistermärke som DIF logga ;)

AIK är nog rätt känt ute i Europa efter sin sejour i Champions League.

Krossa Juventus!

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

:) :) :)

Esen! Bjud laget runt på en bira! :birp

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

BlueSaint skrev:

Esen! Bjud laget runt på en bira! :birp

Den enda biran jag kan bjuda på just nu e dom här: :birp :birp :birp

Det får väl räcka för ikväll då. ;)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Dryden skrev:

Men öh. Vad var det där för straffsituation? Det såg aningen tveksamt ut

Vilken TV-kamera skickade bilderna till din TV? :l

Det är för mig ganska märkligt att det i en sådan match finns svenskar som håller på Juve. Plantor.

Jag tyckte mig också notera en banderoll på plats med innehållet "Nordic Wictory 2-2". W-tecknet någon? Plantor!

Annars känns 2-2 borta mot Juventus ganska märkligt, trots att jag tippade 1-1. Bortamål är viktigt, och returen kommer bli jättesvettig.

Var det förresten någon mer än jag som noterade att det verkade vara ganska fuktigt i Turin mot matchslutet? Det kan iofs ha varit spelarna som svettades bara, men det verkade inte så.

@nders skrev:

Dryden skrev:

Men öh. Vad var det där för straffsituation? Det såg aningen tveksamt ut

Vilken TV-kamera skickade bilderna till din TV? :l

Kanal5, och deras sportsändningar känner vi ju till. ;)
Det var straff. Jag vet.

@nders skrev:

Jag tyckte mig också notera en banderoll på plats med innehållet "Nordic Wictory 2-0". W-tecknet någon? Plantor!

2-2 var siffrorna som stod på banderollen.

@nder skrev:

Var det förresten någon mer än jag som noterade att det verkade vara ganska fuktigt i Turin mot matchslutet? Det kan iofs ha varit spelarna som svettades bara, men det verkade inte så.

Jag tror nog att de var svettiga.

358 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
229 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
228 ms — ändringar (db)