Juventus - Djurgården 4-1. Johansson tröstmålar för DIf mot slutet, alternativt att de gör ett tidigt. Men stryk får de, och det med siffrorna jag skrev ovan.
Juventus nästa...
204 svar · 5 739 visningar · startad av Esen · sida 7 av 11
Frågan, av Esen
Nu e Djurgården klar att möta Juventus nästa vecka i CL kvalet... De e bara att önska Djurgården lycka till nere i Italien...
Läs frågan i sin helhet →Det ryktas om att Bergtoft redan har kapat fem juventus på uppvärmningen... kötta...
Del Pero skrev:
Det ryktas om att Bergtoft redan har kapat fem juventus på uppvärmningen... kötta...
Haha, det skulle inte förvåna mig! :)
Rätt svårtippad match tycker jag, eftersom jag aldrig vill räkna ut nåt lag på förhand. Hur stor skillnaden än är lagen emellan.
Vore kul om DIF kunde chocka italienarna lite, vinna med 1-0 eller nåt, så Juve är lite pressade inför returmötet.
Ja, ja den som lever får se hur det slutar. Bara två timmar till matchstart nu. :)
Saxat från SvenskaFans.com:
Djurgårdssupportrarna har redan efter ett par timmar i Turin hunnit göra sig rejält inpopulära.
En stor skara DIF-supportrar besökte tidigare idag hotellet som Juventus-spelarna bor på inför matchen och satte upp en stor banderoll med texten "Who the F**K is Del Piero".
Fortsätt i den stilen! :birp
BlueSaint skrev:
Djurgårdssupportrarna har redan efter ett par timmar i Turin hunnit göra sig rejält inpopulära.
Men vad spelar det för roll :)
Det e ju på plan som matchen kommer avgöras och inte genom någon röstning ;)
Hahahahah! Vi leder med 1-0 i halvtid och jag skakar som fan. Jag kan inte fatta att det är sant!
Men öh. Vad var det där för straffsituation? Det såg aningen tveksamt ut (om man tittar på reprisen från motsatt kortsida). Allvarligt talat, den vill jag gärna ha repris på. I och för sig spelar det ingen roll nu. DIF har ett oerhört viktigt bortamål nu och det är ju bara till att gratulera. Men för fasen Juve, kör hårt nu i andra för guds skull! :o
Sorry, jag skakar så mycket så jag råkade trycka för många gånger på skicka knappen. Någon moderator som kan vara vänlig att ta bort två av inläggen? :D
FYFAN VAD COOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLT!!!!!
Jag trodde aldrig någon kunde ersätta Isaksson, men efter Tourays enhandsräddning och det EXTREMT långa utkastet så ska jag nog ta och knipa käft.
Nu är det dags att byta kläder och slänga in dem här i tvätten eftersom jag svettades som en gris ;)
:birp :birp :birp :birp :birp :birp :birp :birp :birp :birp :birp :birp :birp :birp :birp :birp
Jag tycker i och för sig att det var en solklar straff, han gick ju in bakifrån och kapade Arneng. Så underbart det här är, håll det här nu!
Forza DIF - Krossa Juventus!
Jag tyckte jag såg en touch på bollen i en av kameravinklarna men jag kan ha fel. Dessutom har ju domaren bara en chans och ja, då var det ett korrekt domslut. Viktigt för DIF. Jäkligt viktigt dessutom.
Dryden skrev:
Jag tyckte jag såg en touch på bollen i en av kameravinklarna men jag kan ha fel. Dessutom har ju domaren bara en chans och ja, då var det ett korrekt domslut. Viktigt för DIF. Jäkligt viktigt dessutom.
Jag tycker i alla fall att det är en solklar straff, tyvärr så återstår det ju tre halvlekar. :)
BlueSaint skrev:
Dryden skrev:
Jag tycker i alla fall att det är en solklar straff, tyvärr så återstår det ju tre halvlekar. :)
Håller med om straffen.
Det är ju tur att Djurgården fick ett bortamål :)
Betyder en hel del.
Vimp skrev:
BlueSaint skrev:
Dryden skrev:
Håller med om straffen.
Det är ju tur att Djurgården fick ett bortamål :)
Betyder en hel del.
Japp! Med lite tur så kanske vi kan kontra in ett till mål. Vi får se, det lär i alla fall bli en massiv Juventus press i den andra halvleken.
2- 0 :L :L
Tack TACK! 1-2! Det var bannemej på tiden. Var egentligen här för att deppa ihjäl mig över 0-2... :e
Nu vänder det! Men DIF, ack ve ack ve. Två mål på delle Alpi kan bli viktigt.