Tjippen skrev:
Oj, det var jag som hoppade händelserna i förväg en aning. Vilken läktare är det du har biljett till?
Som jag skrev ovan: sektion 211, på norra alltså.
204 svar · 5 739 visningar · startad av Esen · sida 5 av 11
Nu e Djurgården klar att möta Juventus nästa vecka i CL kvalet... De e bara att önska Djurgården lycka till nere i Italien...
Läs frågan i sin helhet →Tjippen skrev:
Oj, det var jag som hoppade händelserna i förväg en aning. Vilken läktare är det du har biljett till?
Dryden skrev:
Tjippen skrev:
Missade det, kan dock inte råsundas sektioner helt utantill :P
Norra är ståplatts, även om det finns små säten som man kan sitta på, vilket inte är att föredra eftersom folk år ut och år in har stått på dom. Men som sagt, ståplatts på kortsidan, min rekomendation är att du är där ett tag innan och norpar en platts en bra bit högre upp.
Dryden skrev:
Tjippen skrev:
Det lär väl inte bli fullsatt på Juventus-sektionen?
BlueSaint skrev:
Det lär väl inte bli fullsatt på Juventus-sektionen?
Tja, då har vi en sektion för oss själva ;)
När jag beställde biljetterna så var det trångt även där. I början av samtalet hade hon inte ens tre platser intill varandra. Men nu är det löst, tack och lov.
Dryden skrev:
BlueSaint skrev:
Det l�r v�l inte bli fullsatt p� Juventus-sektionen?
Tja, d� har vi en sektion f�r oss sj�lva ;)
N�r jag best�llde biljetterna s� var det tr�ngt �ven d�r. I b�rjan av samtalet hade hon inte ens tre platser intill varandra. Men nu �r det l�st, tack och lov.
Ok, då är det väl antagligen så att även "vanligt" folk har fått boka platser på den sektionen.
BlueSaint skrev:
Dryden skrev:
BlueSaint skrev:
Det l�r v�l inte bli fullsatt p� Juventus-sektionen?
Tja, d� har vi en sektion f�r oss sj�lva ;)
N�r jag best�llde biljetterna s� var det tr�ngt �ven d�r. I b�rjan av samtalet hade hon inte ens tre platser intill varandra. Men nu �r det l�st, tack och lov.Ok, då är det väl antagligen så att även "vanligt" folk har fått boka platser på den sektionen.
Eller så kanske Juve-fansen kommer till sverige och stötar sitt lag?
Vi åker ju till Turin så det e ju ganska stor chans att dom kommer till oss...
Haha, snälla Esen, tänk efter lite nu. Vi som bor i lilla Sverige tycker självklart att det är otroligt spännande och stimulerande att få mäta våra krafter mot ett så stort och stjärnspäckat lag som Juventus. Man kan dra samma paralell mellan spelarna i de båda lagen, DIF-spelarna tycker självklart att det är kul att spela mot stjärnor som Nedved, Trezeguet och Buffon som man har sett på TV så många gånger.
Juventusfans och spelare ser dessa båda matcher som rena träningsmatcherna inför vad som komma skall, Serie A. Man är 100% säkra på att man ska ta sig vidare till Champions League och samtidigt ge oss ett respass ur CL. Tror du att Juventusfansen i Turin bryr sig om att åka upp till fjuttiga Sverige och stötta sitt lag som ett så litet och relativt okänt lag som Djurgården? Ytterst tveksamt!
BlueSaint skrev:
Haha, snälla Esen, tänk efter lite nu. Vi som bor i lilla Sverige tycker självklart att det är otroligt spännande och stimulerande att få mäta våra krafter mot ett så stort och stjärnspäckat lag som Juventus. Man kan dra samma paralell mellan spelarna i de båda lagen, DIF-spelarna tycker självklart att det är kul att spela mot stjärnor som Nedved, Trezeguet och Buffon som man har sett på TV så många gånger.
Juventusfans och spelare ser dessa båda matcher som rena träningsmatcherna inför vad som komma skall, Serie A. Man är 100% säkra på att man ska ta sig vidare till Champions League och samtidigt ge oss ett respass ur CL. Tror du att Juventusfansen i Turin bryr sig om att åka upp till fjuttiga Sverige och stötta sitt lag som ett så litet och relativt okänt lag som Djurgården? Ytterst tveksamt!
Okey,
Då gör dom väl inte det...
Tjippen skrev:
Du behöver inte stå på "din platts" utan det är fri placering som gäller på klacksektionerna. Så ta du en bättre platts än rad sju, för det är lite väl långt ner.
Så fungerar det ja. MEN med tanke på att denna sektion till största del (det kommer ju finns Djurgårdare där) kommer att befolkas av turister och tillresta italienare som inte har koll på det så det är ju upplagt för strul (man kan ju alltid hoppas!).
Esen, jämför med spaggarna i EM. Deras frånvaro på läktarna lyste under gruppspelet. Dom tog för givet att dom skulle gå vidare och sparade resan till slutspelet.
De finns alltid ett gäng som åker på alla matcher oavsett motstånd från topplagen i europa.... så att vi blir själva svart vita är inte så troligt! ;)
filippo skrev:
De finns alltid ett gäng som åker på alla matcher oavsett motstånd från topplagen i europa.... så att vi blir själva svart vita är inte så troligt! ;)
Nej, men man kommer knappast att komma upp med lika många supportar som vi gör. Antagligen kommer det mest att vara svenska Juventusfans som kommer att stå på bortaläktaren.
BlueSaint skrev:
filippo skrev:
Nej, men man kommer knappast att komma upp med lika många supportar som vi gör. Antagligen kommer det mest att vara svenska Juventusfans som kommer att stå på bortaläktaren.
Jo, klart de kommer vara mest svenska fans...
Samtidigt måste jag säga att de ska bli kul att få träffa några wFare, de har mna ju inte haft tillfälle till förut! :)
Nu är det inte långt kvar till avspark i Turin, krossa Juventus! ;)
BlueSaint skrev:
Lycka till :bire
Mc Fetto skrev:
BlueSaint skrev:
Tackar! Jag känner en väldigt stor optimism inför den här mycket inspirerande uppgiften. :p
BlueSaint skrev:
Mc Fetto skrev:
BlueSaint skrev:
Tackar! Jag känner en väldigt stor optimism inför den här mycket inspirerande uppgiften. :p
hehe, skam den som ger sig, men tänk så mycket större det blir med en vinst ;)
filippo skrev:
Grabbar!
Tillåt mig att le åt ert snack! :eForza Juve! :birp
Hoppet är det sista som överger oss. :)
BlueSaint skrev:
filippo skrev:
Grabbar!
De är klart! Vore väl oerhört dumt om man inte tror på sitt lag!
filippo skrev:
BlueSaint skrev:
filippo skrev:
Grabbar!
De är klart! Vore väl oerhört dumt om man inte tror på sitt lag!
Precis, men det är ju bara löjligt att på rent allvar tro att vi ska slå ut Juventus. :e