webForumDet fria alternativet

Juventus nästa...

Sport

204 svar · 5 733 visningar · startad av Esen · sida 3 av 11

Frågan, av Esen

Nu e Djurgården klar att möta Juventus nästa vecka i CL kvalet... De e bara att önska Djurgården lycka till nere i Italien...

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

[AMD skrev:

Zmaster]

Esen skrev:

Så länge inte Djurgården har åkt ut så tror jag dom vinner...
Sen spelar det ingen roll mot vilka dom spelar...
Så länge det finns någon % chans att vinna så e jag där och hoppas att det ska gå vägen...

Större saker har hänt inom fotbollen förut så varför inte denna gången också?...

Senast: Grekland tog hem EM guldet...

Obs, skillnad där. Grekland kunde iaf spela lite fotboll.
Vad säger du Dryden, håller du med mig när jag säger att Djurgården däremot inte kan det? :birp

Vågar du säga vilket lag du håller på? Förutom Juve som jag antar att du kommer hålla på i den här matchen...

Skulle tipa på Gnagarna...
Men rätta mig ifall jag har fel...

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

BlueSaint skrev:

Nja, så länge kommer det inte att dröja. Förlorar vi mot Juventus så kommer vi att få kvala till UEFA-cupen och det är i stort sett bara bra lag som vi kommer att stöta på i kvalet.

Jag tror jag får ta och uppdatera mig en aning. ;)

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Dryden skrev:

BlueSaint skrev:

Nja, så länge kommer det inte att dröja. Förlorar vi mot Juventus så kommer vi att få kvala till UEFA-cupen och det är i stort sett bara bra lag som vi kommer att stöta på i kvalet.

Jag tror jag får ta och uppdatera mig en aning. ;)

Det är lugnt, man brukar inte vara insatt till 100% när det inte gäller ens favoritlag. ;)

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

[AMD skrev:

Zmaster]
Obs, skillnad där. Grekland kunde iaf spela lite fotboll.
Vad säger du Dryden, håller du med mig när jag säger att Djurgården däremot inte kan det? :birp

Esen skrev:

Vågar du säga vilket lag du håller på? Förutom Juve som jag antar att du kommer hålla på i den här matchen...

Skulle tipa på Gnagarna...
Men rätta mig ifall jag har fel...

Rättar dig, gnagare ? Tokig? §e
Iförsig lite svårt att säga, lever för hockey, fotboll intresserar mig mindre. I hockeyn är det Hv71, i vått å torrt, å tro inte att det är sedan guldet bärgats för andra gången.
Hållt på Hv71 i hela mitt liv, och framgång är väl inte det jag varit mest van vid direkt, 9a 10a och kämpa för slutspel är mest mina minnen, men nu är vi etablerade :)
Bluesaint vet :)

I fotboll får jag säga Öster eller Jönköping Södra, gissa varför :P

[AMD skrev:

Zmaster]

[AMD skrev:

Zmaster]
Obs, skillnad d�r. Grekland kunde iaf spela lite fotboll.
Vad s�ger du Dryden, h�ller du med mig n�r jag s�ger att Djurg�rden d�remot inte kan det? :birp

Esen skrev:

V�gar du s�ga vilket lag du h�ller p�? F�rutom Juve som jag antar att du kommer h�lla p� i den h�r matchen...

Skulle tipa p� Gnagarna...
Men r�tta mig ifall jag har fel...

R�ttar dig, gnagare ? Tokig? �e
If�rsig lite sv�rt att s�ga, lever f�r hockey, fotboll intresserar mig mindre. I hockeyn �r det Hv71, i v�tt � torrt, � tro inte att det �r sedan guldet b�rgats f�r andra g�ngen.
H�llt p� Hv71 i hela mitt liv, och framg�ng �r v�l inte det jag varit mest van vid direkt, 9a 10a och k�mpa f�r slutspel �r mest mina minnen, men nu �r vi etablerade :)
Bluesaint vet :)

I fotboll f�r jag s�ga �ster eller J�nk�ping S�dra, gissa varf�r :P

J-Södra är sköna! :birp

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

Esen skrev:

marja skrev:

Hmm...jag är kluven, vet inte vilket lag jag ska hålla på...hmm... :OO

Du kommer ångra dig ifall du lyssnar på Dryden sen när Djurgården går vidare i CL och Juve får spela UEFA Cupen...

Det spelar ingen roll om mitt lag får spela i CL eller UEFA cupen, jag håller på dom lika mycket för det. ;)

Men, alltså i Sverige så är det ju bara DIF som gäller framförallt i hockeyn, men även i fotbollen såklart, även om Allsvenskan inte intresserar mig på samma sätt som Elitserien. Internationellt håller jag alltid på Juve (därav anledningen till att vi shoppade för över 1000:- i Juventus Store i Turin i somras samt besökte dell' Alpi och Juves träningsläger). Jag kanske får köpa en av varje lags matchtröja och sy ihop hälften, hälften... :)

Sen var det ju det där med del Piero... :r :e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

BlueSaint skrev:

Ehm, if you say so... :o
Finns översättning att tillgå för oss som bara ser skräptecknen?

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Två matcher totalt 6-1 till Juve!
Finns bara ett lag i detta läge! :birp

filippo skrev:

Två matcher totalt 6-1 till Juve!
Finns bara ett lag i detta läge! :birp

Tja, du håller väl inte på DIF någon annan gång heller så... ;)

Jag är nog mer försiktig i tippandet. "Sämre" lag (som DIF) har ju faktiskt förmågan att skrälla. Även om de kommer att åka så kommer nog inte siffrorna att bli så himlans stora. Totalt 4-1 nöjer jag mig med, där DIF gör sitt mål på Råsunda.

Dryden skrev:

Hade de mött Man U så hade jag haft DIF som första lag även om det gjort ont i själen... :r
Men då hade jag heller inte åkt med ner till Stockholm.... :e

filippo skrev:

Dryden skrev:

Hade de mött Man U så hade jag haft DIF som första lag även om det gjort ont i själen... :r

Men så är du ju knäpp i skaftet också. §jr ;) :f

Ingen som har koll på hur Nedved mår? Han dras ju fortfarande med skadan från semifinalen i EM. Det vore ju en upplevelse om även han var med i startelvan den 24:e.

De har flyttat matchdagen till den 25:e!
Fan, vi som hann boka Just-nu-tågbiljetterna! Suck. Hoppas SJ kan lösa det här...

Hur fasen kan detta ske? :q x( :x

Dryden skrev:

De har flyttat matchdagen till den 25:e!
Fan, vi som hann boka Just-nu-tågbiljetterna! Suck. Hoppas SJ kan lösa det här...

Hur fasen kan detta ske? :q x( :x

Jäkla töntar! Fan man kan ju bli sur för mindre..... x(

Dryden skrev:

filippo skrev:

Dryden skrev:

Men så är du ju knäpp i skaftet också. §jr ;) :f

Ingen som har koll på hur Nedved mår? Han dras ju fortfarande med skadan från semifinalen i EM. Det vore ju en upplevelse om även han var med i startelvan den 24:e.

Jag tror att Nedved kommer att missa matcherna, jag är dock inte helt säker.

@nders skrev:

BlueSaint skrev:

Ehm, if you say so... :o
Finns översättning att tillgå för oss som bara ser skräptecknen?

Nu finns det en översättning tillgänglig om du går tillbaka och kollar på mitt inlägg.

marja skrev:

Det spelar ingen roll om mitt lag får spela i CL eller UEFA cupen, jag håller på dom lika mycket för det. ;)

Men, alltså i Sverige så är det ju bara DIF som gäller framförallt i hockeyn, men även i fotbollen såklart, även om Allsvenskan inte intresserar mig på samma sätt som Elitserien. Internationellt håller jag alltid på Juve (därav anledningen till att vi shoppade för över 1000:- i Juventus Store i Turin i somras samt besökte dell' Alpi och Juves träningsläger). Jag kanske får köpa en av varje lags matchtröja och sy ihop hälften, hälften... :)

Sen var det ju det där med del Piero... :r :e

Okey, Då fattar jag...

Du håller på Juve i vanliga fall också...
Då förstår jag att du e kluven...

Men håll inte på något lag isåfall, Utan hoppas på två bra matcher där det bästa laget vinner :)

Själv slipper jag detta problem, Eftersom mina Två lag aldrig kommer att kunna mötas i någon match...

DIF i alla kategorier...
Sen Yankees I baseball (därav anledningen till att jag shoppade för 1500:- i Yankees Shoppen i New York i somras samt besökte Yankee Stadium!)

Gah! Fortfarande ingen lösning på tågbiljettsproblemet! Och SFF, som lade ut den felaktiga informationen, har stängt idag fredag så något svar på mitt brev lär jag väl inte få förrän på måndag. :l

Dryden skrev:

Gah! Fortfarande ingen lösning på tågbiljettsproblemet! Och SFF, som lade ut den felaktiga informationen, har stängt idag fredag så något svar på mitt brev lär jag väl inte få förrän på måndag. :l

Lita aldrig på SFF ;)

Men det e ju ett tag till matchen så det kommer nog att ordna sig med tågbiljetten...

Men kan man inte bara byta biljetten mot en annan?

Juves CL-trupp är spikad! Nedved är i alla fall med som #11, vad nu det kan betyda. Källa.

Esen skrev:

Nej, det är det som är det dumma med de billiga Just nu-biljetterna som SJ har. Ska man avboka dem kostar det 100:- per biljett plus bokningsavgiften som ej återbetals. Sedär ja, det var nästan hela biljetten det så det vinner vi inget på. Så, jag ska inte säga att SJ är korkade och elaka eftersom de kort och gott håller på sina principer och det förstår jag fullt ut. Därmed inte sagt att jag tänker ge mig heller. ;)
"Ja", säger nu då någon. "Om biljetterna ändå var så billiga så går det väl fixa nya utan att lida nämnvärt?". Helt sant. Men tänk på att vi ska boka nya också, tur och retur och kanske inte alls till samma priser. Sedär, då var vi uppe i mer än det dubbla mot vad det hade kostat från början. :l
Jag är inte snål - jag är ekonomisk. ;)

Dryden skrev:

Esen skrev:

Nej, det är det som är det dumma med de billiga Just nu-biljetterna som SJ har. Ska man avboka dem kostar det 100:- per biljett plus bokningsavgiften som ej återbetals. Sedär ja, det var nästan hela biljetten det så det vinner vi inget på. Så, jag ska inte säga att SJ är korkade och elaka eftersom de kort och gott håller på sina principer och det förstår jag fullt ut. Därmed inte sagt att jag tänker ge mig heller. ;)
"Ja", säger nu då någon. "Om biljetterna ändå var så billiga så går det väl fixa nya utan att lida nämnvärt?". Helt sant. Men tänk på att vi ska boka nya också, tur och retur och kanske inte alls till samma priser. Sedär, då var vi uppe i mer än det dubbla mot vad det hade kostat från början. :l
Jag är inte snål - jag är ekonomisk. ;)

Var det SJ som hade stängt idag?

Men har du testat att BYTA alltså om du ringer SJ och snackar med dom och säger att du vill BYTA biljetterna mot andra, Alltså du avbokar inte biljetterna utan du Byter biljetterna...

Du kanske redan har testat detta, Men ifall du inte har gjort det så kan du ju alltid testa...

Kostar ju inget att testa, Så då förblir du ekonomisk ;)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)