KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggKänns otroligt larvigt att du, kobranturre, ens klagar på Mikael Nilsson för det arbete han har utfört. Killen spelar höger yttermittfältare normalt och hans stora kvalitéer är det offensiva spelet med inlägg - inte att hålla en defensiv och låg position i planen. När sen andra ytterbackar i Sverige inte håller måttet så är Nilsson det bästa vi kan ta till.
Kul att du nämner att Mattias Jonson spelade ytterback. Mattias kom in som avbytare långt in i den andra halvleken och flyttade de sista minuterna ner till en högerbacksposition. Positionsbytet kom när de flesta spelarna i det italienska lägret var relativt slutkörda och Sverige hade hög press.
Nu är det dags för mig att lämna denna dator och bege mig till rehabilitering för den knäskada som fotbollen har åsamkat mig.
¡Hasta luego!
Ja du?! Hollands Match har bevisat att det fanns åtminstonde 1 spelare som var bättre än Mikael Nilsson, Alexander Östlund. Varför ska jag inte klaga? Dem där spelarna tjänar massor för att ge ifrån sig ett bra resultat! Det är inte fotboll som man spelade när man var 7 år då alla fick vara med och spela. Det är allvar! Gör bra ifrån dig annars kan du sitta på bänken! Så jag förstår inte varför jag inte får klaga? Jag hittade statistik på spelarna där dem visade allt möjligt för 2 dagar sen. Jag ska försöka hitta sidan igen. Jag kan säga att Mikael Nilsson har vart en av dem sämsta, om inte den sämsta, i det svenska landslaget...Om han inte presterar bra så ska han inte få spela...Han har inte presterat bra förutom Holland matchen där han var ganska bra
Det finns massor med bra svenska spelare som kan ta Nilssons plats
PPeddaMedlem sedan juni 20006 031 inlägg Tycker inte man ska jämföra Östlund och Nilsson, det är ju som att säga att Nilsson är bättre än Östlund som yttermittfältare.
Självklart. Östlund är van back, det är inte Nilsson.
kobranturre skrev:
Dem där spelarna tjänar massor för att ge ifrån sig ett bra resultat!
Tjänar dom särskilt bra i allsvenskan?
filippoMedlem sedan jan. 20032 850 inlägg
kobranturre skrev:
Ja du?! Hollands Match har bevisat att det fanns åtminstonde 1 spelare som var bättre än Mikael Nilsson, Alexander Östlund. Varför ska jag inte klaga? Dem där spelarna tjänar massor för att ge ifrån sig ett bra resultat! Det är inte fotboll som man spelade när man var 7 år då alla fick vara med och spela. Det är allvar! Gör bra ifrån dig annars kan du sitta på bänken! Så jag förstår inte varför jag inte får klaga? Jag hittade statistik på spelarna där dem visade allt möjligt för 2 dagar sen. Jag ska försöka hitta sidan igen. Jag kan säga att Mikael Nilsson har vart en av dem sämsta, om inte den sämsta, i det svenska landslaget...Om han inte presterar bra så ska han inte få spela...Han har inte presterat bra förutom Holland matchen där han var ganska bra
Visst är det underbart, Sverige förlorar på straffar och är ute ur EM och Svenska folket letar syndabockar.
Sverige hade tur som ens kom till kvarten, hade det inte varit för 2-2 målet mot Danmark så hade spelarena nu suttit och fiskat i Stockholm skärgård.....
Det var bara på turspakarkar som matchen avgjordes ingen försvarare eller mittfältare har släppt in något mål som man kan klaga på dem för. För alla stod i mittcirkeln när målen kom. Är inte det bra gjort?
filippo skrev:
kobranturre skrev:
Visst är det underbart, Sverige förlorar på straffar och är ute ur EM och Svenska folket letar syndabockar.
Sverige hade tur som ens kom till kvarten, hade det inte varit för 2-2 målet mot Danmark så hade spelarena nu suttit och fiskat i Stockholm skärgård.....
Det var bara på turspakarkar som matchen avgjordes ingen försvarare eller mittfältare har släppt in något mål som man kan klaga på dem för. För alla stod i mittcirkeln när målen kom. Är inte det bra gjort?
Jag använder honom inte som syndabock! Absolut inte. Han var faktiskt bra Holland matchen som jag sa tidigare....Men jag tycker att dem matcherna innan så har han visat att han inte är tillräckligt bra! Om jag fick vällja att ha Nilsson på hollandmatchen eller Roberto Carlos så skulle jag ta Nilsson för han gjorde knappt några misstag och det var inte på något sätt hans fel att sverige åkte ur em
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggkobranturre »
Vi har spelat mot Bulgarien, Danmark, Italien och Holland och släppt in 3 spelmål. Förstår inte riktigt hur du kan klaga på försvaret? :l
Synd att vi förlorade med minsta möjliga marginal. Östlund skötte sig utmärkt på sin kant och det gjorde även Micke Nilsson. Det ska bli kul att se hur det går i matchen mellan Portugal och Holland.
Vi kommer igen i VM 2006 förhoppningsvis. :)
Web-Tor skrev:
kobranturre »
Vi har spelat mot Bulgarien, Danmark, Italien och Holland och släppt in 3 spelmål. Förstår inte riktigt hur du kan klaga på försvaret? :l
Försvaret är väl ändå nästan den lagdel som har fungerat bäst under EM. Jakobsson och Mellberg var kungar i försvaret och gjorde inte en enda dålig match. Anfallet kunde ha blivit våran bästa lagdel under EM men efter matchen mot Holland så sjunker betyget något.
altackMedlem sedan feb. 20042 594 inläggNu kommer Zlatan att få löneförhöjning i Ajax. :e
Nä, men vi kan i alla fall skryta med att vi varit bra! Semifinalen mot Holland var över förväntan, och det är inte så illa egentligten.
Passar dessutom på att vinka adjö till Söderberg. :l
Nu är det bara att hålla tummarna för Grekland. :bire
altack skrev:
Nu kommer Zlatan att få löneförhöjning i Ajax. :e
Nä, men vi kan i alla fall skryta med att vi varit bra! Semifinalen mot Holland var över förväntan, och det är inte så illa egentligten.
Passar dessutom på att vinka adjö till Söderberg. :l
Nu är det bara att hålla tummarna för Grekland. :bire
Det är verkligen tråkigt att Söderberg slutar nu, han har betytt väldigt mycket för landslaget. Det är tur att han i alla fall fortsätter som förbundskapten för det svenska U21-laget. :)
Tack för allt Tommy! :f
Web-Tor skrev:
kobranturre »
Ja tack vare Isak?! Hur många inlägg lyckades inte italienarna med? Utan isak så skulle vi inte ens kommit till kvartsfinal.
Vad är forwardens uppgift? Jo, att göra mål! Har Våra forwards lyckats med det? Ja, Zlatan 3 mål, Henke 4 mål
Vad är Backarnas uppgift? Att stoppa motståndaren, stoppa inläggen. Har då Mikael Nilsson lyckats med det? Jag bryr mig inte om han är mittfältare, frågan är inte vad han har för posision, utan frågan är om han gjort sin uppgift! Där anser jag att han inte lyckats! Detta har motståndarlagen vetat, ett exempel är Italien matchen där dem flesta inläggen kom från Mikael Nilssons sida!
Att sverige inte släppt in många mål är tack vare att en annan spelare, som har hand om en annan possision lyckats med att ta hand om sin uppgift, Isak!
Det hela handlar inte om att vi inte släppt in mål. Backens uppgift är inte att rädda bollen från att gå in i mål, hans uppgift är att förhindra bollen från att gå in i målgården.
Självklart menar jag inte att om en spelare kommer in i målgården så ska backarna försvinna, jag tror ni är förstår vad jag menar.
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg
kobranturre skrev:
Web-Tor skrev:
kobranturre »
Ja tack vare Isak?! Hur många inlägg lyckades inte italienarna med? Utan isak så skulle vi inte ens kommit till kvartsfinal.
Vad är forwardens uppgift? Jo, att göra mål! Har Våra forwards lyckats med det? Ja, Zlatan 3 mål, Henke 4 mål
Vad är Backarnas uppgift? Att stoppa motståndaren, stoppa inläggen. Har då Mikael Nilsson lyckats med det? Jag bryr mig inte om han är mittfältare, frågan är inte vad han har för posision, utan frågan är om han gjort sin uppgift! Där anser jag att han inte lyckats! Detta har motståndarlagen vetat, ett exempel är Italien matchen där dem flesta inläggen kom från Mikael Nilssons sida!
Att sverige inte släppt in många mål är tack vare att en annan spelare, som har hand om en annan possision lyckats med att ta hand om sin uppgift, Isak!
Det hela handlar inte om att vi inte släppt in mål. Backens uppgift är inte att rädda bollen från att gå in i mål, hans uppgift är att förhindra bollen från att gå in i målgården.
Självklart menar jag inte att om en spelare kommer in i målgården så ska backarna försvinna, jag tror ni är förstår vad jag menar.
Kan du inte lära dig att stava, använda stor bokstav och pilla dit en punkt där det ska vara, så att dina inlägg blir läsbara? Eller har du dyslexi, precis som 99% av det här forumets medlemmar gnäller över att de har när det klagas på deras förmåga att uttrycka sig skriftligt?
Dessutom, Zlatan och Henkes korrekta antal gjorda mål är 2 respektive 3, inget annat. Förlängningsstraffar räknas inte, men det visste du säkert redan.
oelbal skrev:
kobranturre skrev:
Web-Tor skrev:
kobranturre »
Kan du inte lära dig att stava, använda stor bokstav och pilla dit en punkt där det ska vara, så att dina inlägg blir läsbara? Eller har du dyslexi, precis som 99% av det här forumets medlemmar gnäller över att de har när det klagas på deras förmåga att uttrycka sig skriftligt?
Dessutom, Zlatan och Henkes korrekta antal gjorda mål är 2 respektive 3, inget annat. Förlängningsstraffar räknas inte, men det visste du säkert redan.
Ursäkta oim jag ställer en dum fråga. Men vad har min stavning och min "icke-dyslexi" med fotbolls em att göra?
DDel PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg Intressant att höra vilka ni håller på nu när Sverige är ute?
För mig är det Tjeckien, jag hoppas dom massakrerar danmark ikväll.
Danmark... :x
altackMedlem sedan feb. 20042 594 inläggDefinitivt inte Danmark. Hade Sverige spelat som vi gjorde mot Holland hade vi krossat dem.
Nej, Tjeckien med sitt underbara mittfält och Grekland som slog ut Frankrike och Dopingzinedine till min stora förtjusning kommer jag att hålla tummarna för i alla fall. :)
Jag tycker att Sverige spelade bästa matchen i hela em igår, t.o.m. bättre än Bulgarien matchen
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg
kobranturre skrev:
Jag tycker att Sverige spelade bästa matchen i hela em igår, t.o.m. bättre än Bulgarien matchen
Kan bara hålla med. Däremot håller jag inte alls med dig om att Nilsson varit så dålig som du påstår. En hel del av problemet med Nilsson i Italien-matchen var att han inte fick mycket till understöd från Christian Wilhelmsson, som ska hjälpa till i försvaret och stöta.
Nu finns det bara ett lag kvar att hålla på: Holland.
Dagens två sorger har kommit över oss.
1. Deco uppges vara klar för Barcelona.
2. Quaresma går till Porto.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Ja tack vare Isak?!
Jag vill inte på något sätt anmärka på Isakson men vi hade knappast klarat oss undan med 1 mål i banken mot Italien och Holland om vi haft dåliga backar. ;)
Nu håller jag på Grekland.
Jag tyckte Deco var ganska dålig mot England...
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggDeco är en helt ok spelare, men det är inte lika kul när man ser att klubben där hjärtat finns redan har spelare av den kalibern på samma position. Just i Barças fall så är till och med en bättre spelare utlånad från Barcelona till Villarreal.