Kim skrev:
Lunarstorm har idag en fråga om vilken nation som vinner EM. Som alternativ finns inte Spanien med - däremot är såväl Belgien som Rumänien kandidater. Någon som kan tala om vilka grupper de två sistnämnda spelar i?
Man kan aldrig räkna bort Belgien och Rumänien. De slår verkligen ur underläge! :D
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Kim skrev:
Spanien har en fruktansvärt stark trupp, ...
Är det bara jag som blir påmind om TV-programmet "Har du hört den förut?". Spanien har alltid stark trupp, lika mycket som Sverige är världsmästare i hockey efter att ha slagit Lettland med 22-0. Jag tror bestämt att jag kan räkna Spaniens stora titlar på en hand utan fingrar.
CcascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg * Hur går det för sverige?
Vi spelar riktigt bra, men åker ut i semin mot ett starkt Portugal.
* Vilka vinner EM?
Frankrike eller Spanien.
* Vem blir målkungen?
Henry kanske..
* Vad dricker du till matcherna?
Cola eller öl. ;)
Erik Juhlin skrev:
Kim skrev:
Lunarstorm har idag en fråga om vilken nation som vinner EM. Som alternativ finns inte Spanien med - däremot är såväl Belgien som Rumänien kandidater. Någon som kan tala om vilka grupper de två sistnämnda spelar i?
Man kan aldrig räkna bort Belgien och Rumänien. De slår verkligen ur underläge! :D
Belgien och Rumänien är minst sagt två riktiga outsiders. ;)
DDel PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg * Hur går det för sverige?
Åker ur i gruppspelet. Danmark och Italien går vidare.
* Vilka vinner EM?
Frankrike.
* Vem blir målkungen?
Henry.
Heineken.
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg
casca skrev:
* Hur går det för sverige?
Är du medveten om att vi kommer ställas mot Tyskland, Holland eller Tjeckien i en kvartsfinal? Hej då Sverige!
Dryden skrev:
Är det bara jag som blir påmind om TV-programmet "Har du hört den förut?". Spanien har alltid stark trupp, lika mycket som Sverige är världsmästare i hockey efter att ha slagit Lettland med 22-0. Jag tror bestämt att jag kan räkna Spaniens stora titlar på en hand utan fingrar.
Skillnaden mellan att Spanien har en stark trupp och att Sverige är världsmästare är att det första påståendet är ett relativt begrepp medan det senare (ditt påstående om att Sverige är världsmästare) är ett påstående som endast kan ses som en absolut sanning.
Att blanda in gamla resultat är komplett meningslöst. Gamla meriter leder föga troligt till någon medalj. Ska vi ändå gå på gamla meriter så kan man enkelt konstatera att Sverige, rent statistiskt naturligtvis, är den sämsta av samtliga deltagande nationer. Lettland är i den statistiken inräknat i Sovjetunionen under ett antal olika mästerskap. :)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggKim, det jag menar är att "experter", experter och annat löst folk ofta favorittippar Spanien och menar att de har förbaskat starka lag mest hela tiden.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggRe: Em-krönikan 2004 - Snart smäller det!
Ingen aning.
* Vilka vinner EM?
England.
* Vem blir målkungen?
Owen eller möjligen Rooney.
Guinness
Hur går det för Sverige?
- Jag tror att vi tar oss vidare, antingen som gruppsegrare eller 2:a. Sen kan det bära långt. Kvartsfinal kanske?
Vilka vinner EM?
- Svårt att säga.. Frankrike är alltid en kandidat, men de har problem med offensiven.. England är alltid starka på pappret, men.. Italien - njäe. Portugal och Holland tror jag kan gå långt. :)
Vem blir målkungen?
- Hollands tränare har ett mindre delikat problem, vem av Makaay, Nistelroy och Kluivert ska sitta på bänken? Jag hoppas (i egenskap av Manchester Utd-fan) på att Ruud van Nistelroy vinner skytteligan, med Thierry Henry som outsider.
Vad dricker du till matcherna?
- Beror på var jag kommer vara när matcherna spelas. Rycker in i lumpen nu den 14:e juni, så det kanske blir cider alternativt öl på någon pub eller dylikt i Enköping. :)
DDel PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg Åååh nej!
Det verkar inte bättre än att jag tvingas åka ner till Portugal söndag - onsdag och se Sverige - Bulgarien. :(
Får jag ledigt från min examinering så har jag inget val...
Fy bubblan!
Hehe, grattis! Din jäfvel! ;)
Någon som har synpunkter på hur Dick Advocaat, Hollands tränare, ska ta sig an forward-trion Kluivert, Nistelroy och Makaay? Onekligen ett trevligt problem. Hur har Kluivert varit i Barca denna säsong? Nistelroy har haft en sådär säsong i Premier League denna säsong, med måltorka ungefär de sista 15 matcherna, kändes det som. Makaay har man läst om lite här och var. Vilka ska bilda anfallspar - och varför? Eller: ska dessa tre bilda en anfalls-trio?
m_soderlund skrev:
Hehe, grattis! Din jäfvel! ;)
Någon som har synpunkter på hur Dick Advocaat, Hollands tränare, ska ta sig an forward-trion Kluivert, Nistelroy och Makaay? Onekligen ett trevligt problem. Hur har Kluivert varit i Barca denna säsong? Nistelroy har haft en sådär säsong i Premier League denna säsong, med måltorka ungefär de sista 15 matcherna, kändes det som. Makaay har man läst om lite här och var. Vilka ska bilda anfallspar - och varför? Eller: ska dessa tre bilda en anfalls-trio?
Jag tycker helt klart att man ska satsa på van Nistelrooy och Makaay i anfallet. Kluivert har definitivt gjort sitt, jag har aldrig gillat den killen. Han fick ju dessutom inget nytt kontrakt med Barcelona nu. Vad jag har läst ska dock Holland spela 4-3-3 eftersom van der Meyde nu är skadefri.
Aha. Jag tycker också att Makaay och Nistelroy låter mer tilltalande än något annat alternativ.
Tyskland är ju alltid långt framme i turneringarna. De rankas inte så högt inför EM i år, men kan de gå långt?
Jag tror definitivt att Tyskland kan gå långt även i det här mästerskapet. Jag tror också att ungtuppen Kevin Kuranyi kan få sitt verkliga genombrott i EM. Tyskland har annars kommit i en ganska svår grupp, det är tre stycken lag som har stora chanser att gå långt i den gruppen. Tjeckien, Holland och Tyskland så det kommer bli tufft om platserna i den gruppen. Tyskland har också väldigt bra målvakter att tillgå samt ett starkt mittfält med Michael Ballack som utgör navet.
Är det bara jag som tycker att Oliver Kahn på senare tid inte alls är lika bra målvakt som han var för några år sen? Förvisso är Jens Lehmann en tillgång. ;)
Jag håller nog Tjeckien och Holland som favoriter i den gruppen, men man ska ALDRIG räkna ut tyskarna.
filippoMedlem sedan jan. 20032 850 inlägg
m_soderlund skrev:
Hur går det för Sverige?
- Jag tror att vi tar oss vidare, antingen som gruppsegrare eller 2:a. Sen kan det bära långt. Kvartsfinal kanske?
hmm om jag inte minns helt fel så är det kvartsfinal efter gruppspelet, så går de vidare ifrån gruppen så är det ju kvarten som gäller :OO ;) Men då måste de vinna mot både Italien och Danmar och det kommer de inte att göra!
Sverige-Bulgarien 3-1
Italien-Danmark 3-0
Sverige-Danmark 1-2
Italien-Bulgarien 3-1
Italien-Sverige 2-1
Danmark-Bulgarien 1-0
Italien 3 8-2 9p
Danmark 3 3-4 6p
Sverige 3 5-5 3p
Bulgarien 3 2-7 0p
Forza Italia! :birp
filippo »
:r
Men du är landsförrädare! :bla ;)
Jag tror att vi spelar oavgjort mot Italien och vinner mot Bulgarien och Danmark. Sverige tar sig vidare. :)
m_soderlund skrev:
filippo »
:r
Men du är landsförrädare! :bla ;)
Jag tror att vi spelar oavgjort mot Italien och vinner mot Bulgarien och Danmark. Sverige tar sig vidare. :)
Så länge Piff (Lars) och Puff (Tommy) är kvar så kommer jag inte att bry mig om svenskfotboll, de gör ju bort sig hela tiden: Vågar verkligen inte testa nått nytt och är rädda för att spelare ska ta illa upp om de byter ut dem.... nä skärpning! :bla
Samtidigt så tycker jag det är dags nu för Italien att vinna, de har varit så nära nu för många gånger! :l
Kim skrev:
casca skrev:
Är du medveten om att vi kommer ställas mot Tyskland, Holland eller Tjeckien i en kvartsfinal? Hej då Sverige!
Dryden skrev:
Skillnaden mellan att Spanien har en stark trupp och att Sverige är världsmästare är att det första påståendet är ett relativt begrepp medan det senare (ditt påstående om att Sverige är världsmästare) är ett påstående som endast kan ses som en absolut sanning.
Att blanda in gamla resultat är komplett meningslöst. Gamla meriter leder föga troligt till någon medalj. Ska vi ändå gå på gamla meriter så kan man enkelt konstatera att Sverige, rent statistiskt naturligtvis, är den sämsta av samtliga deltagande nationer. Lettland är i den statistiken inräknat i Sovjetunionen under ett antal olika mästerskap. :)
Vi har sett det förut och kommer få se det igen: Spanien misslyckas!
m_soderlund skrev:
Är det bara jag som tycker att Oliver Kahn på senare tid inte alls är lika bra målvakt som han var för några år sen? Förvisso är Jens Lehmann en tillgång. ;)
Jag håller nog Tjeckien och Holland som favoriter i den gruppen, men man ska ALDRIG räkna ut tyskarna.
Jag tänkte mer på Timo Hildebrand i Stuttgart som har utvecklats till en världsmålvakt.