webForumDet fria alternativet

Fotbolls-EM 2004!

Sport

540 svar · 11 302 visningar · startad av Rinaldo · sida 11 av 28

Frågan, av Rinaldo

Snart är det dags! :birp \ Hur går det för sverige? \ Vilka vinner EM? \ Vem blir målkungen? \ Vad dricker du till matcherna?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Icebreaker skrev:

BBC Sport

Härligt! Morgonen är räddad! :D
Själv försöker jag hitta den där trailern som OveRRidE snackade om men det verkar vara lättare sagt än gjort.

Edit:
Bekräftar härmed att det är värt varenda minut av lyssning. Njut! :)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Gårdagen var en sorgens dag. Spanien ställer upp med en trupp som är svindlande ung. Någon hade räknat ut att snittåldern på startelvan låg på 23 år. Trots detta så finns en klåpare vid namn Iñaki Saez med i bilden. Inte nog med kunskaperna att leda ett landslag inte finns med, han ser dessutom ut att fortsätta ta hand om "la selección".

Varför lyckas inte Spanien? Aftonbladet vill gärna belysa politiska klyftor inom spanska gränser. Jag har aldrig sett maken till - för att tala konkret svenska - skitsnack!

Först och främst går allt för långsamt. Istället för att kontra snabbt så envisas de spanska spelarna med att hålla i bollen. Som varenda unge från fotbollsskolan känner till så ska man "låta bollen göra jobbet". Tre, fyra snabba passningar och sen avslut. Studerar man det spanska landslag som ställde upp igår så går det relativt snabbt att dra slutsatsen att snabba omställningar inte existerar i Señor Saezs värld. Ett evigt rullande i sidled och Portugal hade ganska snabbt samlat ihop sig till en mur.

Nästa punkt tycks vara vinnarskallen. Den existerar inte, med undantag av en viss Carles Puyol som slåss så han ser ut som ett mellanting av en Orch och en nationalistisk amerikan på uppdrag i Irak.

Vem kan på allvar påstå att det inte finns bättre spelare än Raúl Bravo på vänsterbacken? Jag kan utan problem nämna åtminstone tre spanjorer som är bättre på den positionen. Kompisrelationer till Saez tycks vara gångbart för att ta en plats i truppen. Inte helt olikt den svenska truppen runt år 2000 där Daniel Andersson prenumererade på en plats i startelvan.

Sammanfattningsvis så får Saez ta på sig ansvaret helt och hållet för det debacle som utspelade sig i Portugal. När kantspelarna Vicente och Joaquín inte lyckades åstadkomma något på sina respektive kanter är det naturligtvis ett tjänstefel att inte matcha någon av Valerón eller Xavi, som kan slå bollar i djupet i mitten av planen. Istället görs byten som inte kan försvaras ens av den mest ultraradikale anhängaren av kompisrelationer. Luque är en fantastisk spelare som har övertygat stort under hela säsongen. Varför sätts han in på högerkanten? Varenda TV-tittare såg att han kom fel in i varenda situation. Varför byts en skadad Baraja in på mitten istället för en konstruktiv Xavi som kan slå en avgörande passning.

Bitterheten har spridit sig långt inom mig. Framtida turneringar kan bli intressanta att beskåda - om betydande förändringar görs snarast. Annars undanbeder jag mig ett spanskt deltagande överhuvudtaget i VM i Tyskland om två år. Låt mig slippa bli förnedrad en gång till på plats inför 200 miljoner åskådare.

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Kim... för att må lite bättre har jag på mig Barcatröjan idag.
Riktigt trist att Spanien åkte ur.

Men nog om det........ EEEEEEEEEEEENGLAND!
Schweiz tar en pinne av grodätarna och England tar tre... gruppseger och Tzatziki i kvarten?!

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

BlueSaint skrev:

Esen skrev:

Bara för att Italien håller på som dom gör så hoppas jag att Italien vinner över Bulgarien och att Sverige och Danmark spelar 2-2 på Tisdag...

Sen kan ju Italien klaga hur mycket dom vill och kolla på sina 50 Kameror efter fusk...

Varför ska Italien slå Bulgarien?

Eftersom om Italien förlorar så spelar det ingen roll ifall Sverige - Danmark spelar 2-2, Men ifall dom vinner och sverige - Danmark spelar 2-2 så går Sverige och Danmark vidare och Italien skulle åka ut...

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Om Italien inte besegrar Bulgarien ska jag bli idéell brandman på Singapore.:OO

För er som inte hört...

Radiosporten, Sveriges kvitteringsmål mot spaggarna

Sätt på repeat, blunda, luta dig tillbaka och njuuuuuuut!

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Del Pero skrev:

För er som inte hört...

LOL :moose

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Nu är det inte långt kvar till dansk-kampen! ;)

Målrik och en skaplig andrahalvlek i England-Kroatien idag tycker jag. England spelade rena sömnpillerfotbollen i första, bortsett två tillfällen - då de blixtrade till och gjorde mål. Man ryckte väl inte upp sig nämnvärt i andra men spelade rätt stabilt och vinner rättvist eftersom Kroatien inte satte emot något direkt. Däremot var jag förvånad över att se Beckham lunka så mycket som han gjorde, han kändes på det hela taget rätt misslyckad idag, inte mycket som blev rätt från hans fötter. Jaja, jag hoppas på en uppryckning och nytändning i kvarten mot Portugal nu.

Dansk-matchen. Hela morgondagen blir en lång pina fram till avspark och då blir pinan än värre. När ska man få en lugn och skön stund? :e

Dryden skrev:

När ska man få en lugn och skön stund? :e

Aldrig...

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Dryden skrev:

och då blir pinan än värre

Nejdå, det blir bara lite gastkramande ;)

Som dom håller på!

Hoppas jag att det blir 2-2 mellan matchen Sverige - Danmark senare idag...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,495253,00.html

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Del Pero skrev:

Men nog om det........ EEEEEEEEEEEENGLAND!

Vindaloo. Vindaloo, vindaloo vindaloo!

Bäver, jag är ju dagen efter idag...

Dryden skrev:

England spelade rena sömnpillerfotbollen i första, bortsett två tillfällen - då de blixtrade till och gjorde mål. Man ryckte väl inte upp sig nämnvärt i andra men spelade rätt stabilt och vinner rättvist eftersom Kroatien inte satte emot något direkt.

Dryden, jag som trodde att jag var onykter!? Är du helt fisk i huvudet? Nyktra till! Mes! :moose

Football's coming home!
Brutalt skön match! :D

Rikard skrev:

Dryden skrev:

England spelade rena sömnpillerfotbollen i första, bortsett två tillfällen - då de blixtrade till och gjorde mål. Man ryckte väl inte upp sig nämnvärt i andra men spelade rätt stabilt och vinner rättvist eftersom Kroatien inte satte emot något direkt.

Dryden, jag som trodde att jag var onykter!? Är du helt fisk i huvudet? Nyktra till! Mes! :moose

Nu har jag nyktrat (läs: sovit ut) till och det gjorde jag till Ralf Edström som påståd att det var en grymt tempostark match, i båda halvlekarna. Jaja, det måste ha varit jag som var sömnpillret då. :OO

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jaha, ännu en dag då man måste jobba undan och köra som en tok sista timmen så att man är färdig en kvart tidigare än vad turlistan säger... Efter kvart i nio är det öde i alla fall... :e

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

jag hejjar jämt på sverige men idag hoppas jag innerligt att det slutar 2-2 mellan sverige och danmark :birp

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Tja, Italien har ju tre spelare avstängda och dessutom Vieri lite halvskadad så jag satte en tjuga på vinst för Sverige och Bulgarien - 9.35 i odds för Bulgarienvinst kan man ju inte låta bli... :e

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Snart är jag så laddad inför dagens match att jag kräks. :x
Ni som kan - hur bra ser Sveriges uppställning ut?
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=14320&a=224245

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Del Pero skrev:

För er som inte hört...

Underbart!! :bire

Å ang. ikväll, fyyy vad det kommer bli spännande.
Ska bli kul att se hur den nya laguppställningen klarar sig, är väl inte den bästa hittills med tanke på Linderoth borta och så, men å andra sidan är detta en stor chans för de som fått förtroende nu. De bör vara extra laddade..

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)