webForumDet fria alternativet

Modo gräver sin egen grav

Sport

15 svar · 410 visningar · startad av filippo

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg
Frågan#1

Finns säkert någon som gäger: Han är avundsjuk!
Tja kanske det men det kommer ändå bli häftigt i grundserien och det kommer ändå inte finnas något Modo i Final.
Tänker Modo inte alls på säsöngerna som kommer efter den här? Hur gör man då när mna skickat iväg halva truppen för att få pålats med gamlingar som kanske bara spelar en säsong för klubben!
Lycka till i framtiden Modo!
Modo och gravgrävandet!

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Japp håller fullständigt med, kaotiskt dumt..
Blir det inte lockout heller så kan det bli tufft, visst vissa kommer ändå men man har som du säger skickat halva truppen.
Blir svårt att få det till ett lag, kommer mer likna landslaget med vilsna passar och mindre hjärta.

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Instämmer, långsiktigheten känns väl inte som den bästa i dagsläget med en massa spelare som eventuellt bara spelar ett år. Förhoppningsvis har klubbledningen lite bättre framförhållning än så. Modo har dock i J20 ett nytt gäng juniorer på gång, som bland annat vann SM-guld tidigare i år så förhoppningsvis så finns det där några spelare till som kan ta steget upp i Elitserien.

[AMD]Zmaster: Angående din kommentar om mindre hjärta så tror jag faktiskt att den risken är rätt liten. De flesta av de här spelarna är ju trots allt fostrade av Modo och har spelat ihop i unga år.

dho skrev:

[AMD]Zmaster: Angående din kommentar om mindre hjärta så tror jag faktiskt att den risken är rätt liten. De flesta av de här spelarna är ju trots allt fostrade av Modo och har spelat ihop i unga år.

Det håller jag nog med dho på! Men det räcker ändå inte! ;)

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Jag håller med dig dho. Modo har säkert ett par riktigt bra spelare på gång, man är ju kända för att ha bra ungdomar. Jag tror heller inte att det blir något problem med NHL-spelarnas inställning till att spela i Modo. Det är ju, precis som dho skriver trots allt där de är fostrade som ishockeyspelare. Djurgården har äntligen fattat att man ska satsa långsiktigt och jag tror att den satsningen kan gå hem.

Modo ska hålla en presskonferens idag klockan 15 där de ska presentera nyförvärv från NHL. Ska bli intressant. :)

dho skrev:

Modo ska hålla en presskonferens idag klockan 15 där de ska presentera nyförvärv från NHL. Ska bli intressant. :)

På radio eller? jag sitter i bilen på väg till Stockholmo då! :(

filippo skrev:

dho skrev:

På radio eller? jag sitter i bilen på väg till Stockholmo då! :(

Nä, tror inte att det kommer att sändas i radio.

Mycket väntat så presenterades Tommy Salo som ett nyförvärv på presskonferensen.

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Vet inte vilka NHL-proffs som i dagsläget kan vara aktuella, men man får inte stirra sig blind på att de är just NHL-proffs. Antalet NHL-lag har utökats en hel del, och idag kan du faktisk vara ganska så medioker spelare, men ändå ta plats i ett NHL-lag. Många svenskar i NHL håller sig i laguppställningarnas ytterkanter, och skulle nog tjäna rent sportsligt på att komma hem till Sverige och spela.

Ser även jag fram emot presskonferensen :)
Håller även med filippo om att det inte verkar så långsiktigt. Det gäller att bygga ett lag, och inte enbart bygga kring några "fixstjärnor".

Salos lön i Modo enligt Sportbladet, 300 000/månad. :)

Hmm, tvåårskontrakt med den lönen. Det var kanske anledningen till att Wernblom med flera inte fick någon löneförhöjning. Bara de inte sabbar ekonomin totalt nu.

Förmodligen så har man väl fixat några extra finansiärer.

BlueSaint skrev:

Kanske det, men det är ingenting som jag kan minnas att jag har läst i lokaltidningen. När Wernblom skrivit på för Skellefteå så sa Modoledningen att anledningen till att de inte ville ge honom löneförhöjning var att de ville minska lönekostnaden.

dho skrev:

BlueSaint skrev:

Kanske det, men det är ingenting som jag kan minnas att jag har läst i lokaltidningen. När Wernblom skrivit på för Skellefteå så sa Modoledningen att anledningen till att de inte ville ge honom löneförhöjning var att de ville minska lönekostnaden.

hmmm skumt sätt att göra det på! :q ;)

filippo skrev:

dho skrev:

BlueSaint skrev:

hmmm skumt sätt att göra det på! :q ;)

Jo, lite skumt är det allt.

http://allehanda.se/sport/2598.html#

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)