LofbergMedlem sedan nov. 20023 429 inlägg
Vide skrev:
Det enda jag irriterade mig på var att kommentatorn hela tiden sa "läckerbit"... stup i ett, hela tiden. Dom enda läckerbitarna jag såg var cheerleaders på läktaren. ;)
Jag har inget minne av ordet "läckerbit" från matchen, men men, cheerleaders...mmm :e
mibbeMedlem sedan mars 2000402 inläggMen varför bry sig om VM överhuvudtaget? Det är ju för de första inget VM utan en jävla b-turnering. World Cup i höst. Det är RIKTIGA VM jämte OS-turneringen. Hela turneringen nu är en skräpturnering med många halvusla spelare. :stud
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inläggSverige - Ryssland
Vilken jäkla rysare det var. Vad förvånad jag blev när Sverige satte igång med checkandet i början, jäkligt kul hockey.
... och jäkligt snygga mål, helt klart rolig hockey!
MMika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Ett riktigt underbar match att kolla på! :D
Fortsätter Sverige att spela så här så är nog inte en medaljplats långt borta. :)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggAv det lilla jag såg (lite drygt halva andra och halva tredje) så var det högt tempo. Rysslands vändning från 0-1 till 2-1 kändes inte rättvis med tanke på att Sverige styrde det mesta. Men så kan det gå när man tar en rätt onödig utvisning. Men överlag, tummen upp åt Tre Kronor! :)
Det var en av de roligare matcher jag har sett. Sverige spelade sanslöst bra och verkade verkligen vilja vinna matchen.
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inläggBra match var det och viktiga poäng de får med sig till nästa spelomgång. Canada borde vinna mot Schweiz idag vilket i sådana fall innebär att det blir Sverige - Canada i nästan match om jag nu har förstått det rätt.
Ishockey VM 2004
Jag skapade en ny tråd med namnet "Ishockey VM 2004" samt att jag slog ihop den här tråden med två andra VM-relaterade trådar.
/Martin
Första periodpausen mellan Slovakien och Finland nu. Hittils en av VMs bästa perioder! Till TV-apparaterna gott folk!
Får säga att Slovakien leder välförkänt, även om vår målis Noronen bjöd på det första målet ala Japans målvakt mot Sverige.
Enormt tryck på läktaren och intensiv hockey till tusen.
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Har ni sett Japans självmål mot Danmark, eller för Danmark.. eller hur man säger =)
Snyggt!
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Canada borde vinna mot Schweiz idag vilket i sådana fall innebär att det blir Sverige - Canada i nästan match om jag nu har förstått det rätt.
Sverige möter Finland i nästa match. ;)
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg
Web-Tor skrev:
Canada borde vinna mot Schweiz idag vilket i sådana fall innebär att det blir Sverige - Canada i nästan match om jag nu har förstått det rätt.
Sverige möter Finland i nästa match. ;)
Japp, upptäckte att jag var helt galet ute i mitt resonemang.
Härligt att vi kunde rädda en poäng idag. Stolparna hjälpte oss! ;)
Ja, det var verkligen på håret. Stolpe-stolpe-stolpe-in. :D
Nu tar vi det! :bire
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggBra att vi lyckades få oavgjort trots av vi inte spelade så bra. :)
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inläggSkönt med poäng och att vi håller Finland bakom oss i tabellen. :)
Var det någon mer än jag som tyckte att Alfredsson var väldigt vek idag? Han hade en hel del felpassningar. Jag måste samtidigt lyfta fram Christian Bäckman som imponerat stort på mig.
Hm.. jag har verkligen fått detta om bakfoten.. Jag trodde att det skulle bli förlängning. I alla fall - bra att vi fick en pinne. Hm.
Jag såg bara de sista fem minuterna på matchen, och det visade ju sig vara precis lagom.
MMika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Precisionsskytte på hög nivå! :h