Hm. Chelsea vinner med 3-0 i returen. ;) :)
Champions League!
36 svar · 821 visningar · startad av m_soderlund · sida 2 av 2
Frågan, av m_soderlund
Igår blev såväl Real Madrid som Arsenal utslagna ur Champions League, av Monaco respektive Chelsea. I kväll spelas Deportivo - Milan och Lyon - Porto. :D Spännande för en gångs skull, när de riktiga storlagen försvann. Så här på förhand håller jag Milan och Chelsea som favoriter. Milan kan ju komma till final i år igen! (Hoppas inte på en 0-0-final som förra året.. :l) Kommande semifinalmatcher
Läs frågan i sin helhet →m_soderlund skrev:
Hm. Chelsea vinner med 3-0 i returen. ;) :)
Det håller vi iaf tummarna för...
0-0 mellan Porto och Deportivo igår. Fördel Deportivo som har hemmaplan nästa möte.
Vad otippat om Monaco möter Deportivo i finalen.. Coolt. :)
Båda returerna blir ju högintressanta. Dels kan Chelsea åka på hemmaplan och sen har ju Deportivo två viktiga lirare avstängda.
Det är nästan så jag vågar tippa Monaco - Porto i final. :)
Dryden skrev:
Det är nästan så jag vågar tippa Monaco - Porto i final. :)
Jag hoppas på dessa lag
Deportivo och Chelski är inget att jubla över :bla
Dryden skrev:
Det är nästan så jag vågar tippa Monaco - Porto i final.
Det var ju synd att jag inte satte pengar på dessa lag, oddsen hade nog varit fina i utdelningssammanhang. :)
Vive le Monaco!
Finalen slutar med fransk seger, 2-1. :)
Inget fel på varken Porto eller Monaco men det känns som att det blev en B-final till slut. Känns ointressant för mig vem som vinner.
Zwery Zen skrev:
Inget fel på varken Porto eller Monaco men det känns som att det blev en B-final till slut. Känns ointressant för mig vem som vinner.
Tycker ungefär samma sak här, tyvärr.
Då blev det alltså Porto som fick höja Champions League pokalen den här gången. Monaco var bäst i början av matchen men tappade allting när Giuly var tvungen att utgå på grund av en skada. Coach Mourinho har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med Porto. Jag säger grattis Porto och hoppas på att Djurgården kan vara med i gruppspelet av Champions League nästa säsong. :)
Det fanns några nervösa aktörer på plan idag. Dels de flesta av Monacos spelare som i pinsamt många lägen rent av gav bort bollen i slarvpass och okoncentrerade försök till målchanser. De två sista som verkade nervösa var linjemännen som vinkade på allt och alla. Minst fyra rätt klara onsidelägen bommade de och jag vet inte, men det känns i överkant för att vara en final av det här slaget.
En annan märklig sak var väl då slutresultatet. 1-0 uppkommer via lite flipperspel i straffområdet och tillslut då 3-0 till Porto men där Monaco under långa stunder helt äger bollen, dock helt utan att skapa en enda farlig målchans (förutom en som blev felaktigt avvinkad för offside). Men, hård offensiv press brukar ju generera Microsoft-luckor i försvaret och då går det ju så här. Porto nyttjade det och får väl ändå anses vinna tämligen rättvist. Jag menar, man måste ju kunna klara av spelet på båda planhalvorna. :)
Lite TV-omdömen tillslut.
Kvällens första skruvdobb mot smalbenet:
- Den människa som beslutade att lägga direktsändningen på Viasat. :bla
Kvällens andra skruvdobb mot nästa smalben:
- TV3:s budgetsändning. Var är Åkesson? Var är skumpan efter matchen? :bla
Kvällens självklara ingrediens:
- Vad vore en Champions League-match utan Glenn Hysén och "En underrrbarrr spelarrre det därrr!" :e
Dryden skrev:
Lite TV-omdömen tillslut.
Kvällens första skruvdobb mot smalbenet:
- Den människa som beslutade att lägga direktsändningen på Viasat. :bla
Kvällens andra skruvdobb mot nästa smalben:
- TV3:s budgetsändning. Var är Åkesson? Var är skumpan efter matchen? :bla
Kvällens självklara ingrediens:
- Vad vore en Champions League-match utan Glenn Hysén och "En underrrbarrr spelarrre det därrr!" :e
Värdelös sändning....eftersändning
Fel lag vann....linjedomarna förstörde för Monaco
filippo skrev:
Jo, jag hade också Monaco som mina favoriter och linjedomarna var inte allt för skarpsynta men matchen slutade trots allt rättvist tycker jag. Den uppvisning i ineffektivitet och slarvigt spel borde generera Monaco bannlysning från stora TV-sända matcher av det här slaget. ;)
Och teorin om att bra lag har flyt stämde väl bättre än någonsin igår? 1-0 var flipper, 2-0 var eventuellt en domartavla och 3-0 studsade även det Portos väg via Monaco-spelare innan bollen slutsligen passerade mållinjen.
filippo skrev:
Skönt att man inte var ensam om att tycka det. Helt horribla stinsinsatser. :l
Jag är lycklig att ha norska och danska TV3, har inte sett en enda svensk sändning i år och får jag välja mellan svensk TV3 vs norsk så tar jag norsk sju dagar i veckan.
Strålande programledare, intressanta studiogäster och lysande sändningar. Hur kommer det sig att svenska fotbollsproduktioner i nio fall av tio är skit? :x
Hursomhelst, grattis Porto.
Njo, domarna var liksom dem i senaste VM inga höjdare.
Hoppas inte Mourinho går till Chelsea som det var snack om nu. :l
m_soderlund skrev:
Njo, domarna var liksom dem i senaste VM inga höjdare.
Hoppas inte Mourinho går till Chelsea som det var snack om nu. :l
Det verkar i princip klart att Mourinho kommer att träna Chelsea kommande säsong. Det är hur som helst klart att han kommer att träna ett lag i Premier League i alla fall.