webForumDet fria alternativet

Misshandel

Politik & samhälle

26 svar · 785 visningar · startad av Johnny Rönnberg · sida 2 av 2

Frågan, av Johnny Rönnberg

<http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,62262599852,00.html> Jag brukar inte länka till AB så ofta men nu hände en sak. Hur många satsar på att de som misshandlade dessa var svenskar?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

SPiN skrev:

Artikeln från BRÅ bygger på information från -93, alltså tio år sedan... Lite för gammalt, va?

1996 om jag tolkar den rätt? Det var en "snabbsök", det är jag medveten om. Men inte tror du väl att integrationspolitiken blivit bätter de senate tio åren, eller att personer med invandrarbakgrund fått bättre möjligheter att komma in i det svenska samhället?

Feltryck

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jag tycker...inte ens att den här debatten ska förekomma här. Forumet för den här tråden är Politik, vilken är stängd.

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

SPiN skrev:

Jag tycker...inte ens att den här debatten ska förekomma här. Forumet för den här tråden är Politik, vilken är stängd.

håller med. bort med den här rasisttråden till politikforumet.

eureca skrev:

håller med. bort med den här rasisttråden till politikforumet.

Håller med om att den kanske passar bättre i politikerforumet. Men eureca, vad är det som är rasistiskt i tråden?

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Har vi inte städat bort SD fuhrerna på wF ännu?

Johhny ("Brandchefen") håll dig till eforum där du kan sprida din dynga utan risk för att bli modererad.

Mina inlägg handlar om att vi har problem med integrationspolitiken, och att vi bör diskutera dessa problem, så att vi kan förbättra invandrarnas möjligheter att komma in i samhället.
Vad är det för något i min argumentation som skulle vara rasistiskt? Snarare så är den tvärtom, då jag försöker påvissa de problem som finns med dagens integrationspolitk, som gör att invandrare har stora problem med att komma in i samhället?

Vad är det som är så rasistiskt med dessa synpunkter?
(Håller dock med om att tråden kanske bättre passat i politikerforumet.)

Detta beror dock inte på att invandrare är sämre människor, utan pga av att de ofta inte kommit in i samhället

..och kommer definitivt inte att hjälpa invandrarna i Sverige, då deras svårigheter att komma in i Sverige måste kunna diskuteras för att i förlängningen kunna förbättras.

...Definitivt inte landets alla invandrare som inte fått någon möjlighet att komma in i det svenska samhället.

...Tycker integrationspolitiken, eller snarare brist på integrationspolitk är en viktig fråga, som jag tycker du bör ta på allvar istället för att enbart påstå att alla enbart har fördomar.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)