Nej, Irak bör inte attackeras av den simpla anledningen att båda kan tänka sig att använda kärnvapen och/eller biologiska vapen och då är det nog dessvärre kört för moder jord. Drastiskt men sant.
Jag anser att det går, och måste, lösas via en fredlig förhandling eller dylikt. Men som vanligt när det är $-tecken inblandade så går USA in stenhårt men farbror Bush vill ju förmodligen leva upp till familjekraven och även han deltaga i ett krig.
Därmed inte sagt att jag är på Iraks sida, tvärtom gillar jag inte deras attityd mot omvärlden då flera länder går på nedrustning av militärmakten.
Och allt detta kommer från en person som på bilden här intill har ett kamouflage för att dölja sig. Inte nog med det, detta var mitt 747:e inlägg och så vitt jag vet så var det väl en 747 som var med den 11 september i någon av krascherna? :OO :birp
Saddam är en ny Hitler.. Vissa påstår att det är ett helt grundlöst påstående men så är det... Saddam är en grym och oberäknelig diktator som måste bort..
.... hehe forum är till för att diskuteras på väl? ;)
Jag anser också att saker och ting ska förökas att löasas med fredliga medel. Speciellt i en region som har varit väldigt krigsdrabbad och härgad under många år. Tänk om vi kunde skjuta blommor på varandra istället ;)
Grejen är ju att det finns gott om idioter. Efter Saddam kommer det säkerligen ett nytt rikspucko som ska hålla på och jävlas med resten av västvärlden och då lär ju inte Bush, om han sitter kvar, vara sen med att utnyttja situationen.
Ja, Mc Fetto, tänk om vi kunde skjuta blommor. Men det skulle säkert urarta det också så att de tog in köttätande blommor och använde mot varandra. :e
Jo, men det lär tyvärr inte bli ett krig endast mot Sadam...
Precis... Det är ju detta som är problemet. Jag blir så j***a förbannad när civila människor måste missta livet pga en idiot som har makten. (eller skall man säga två idioter som har makten)
Det som USA påstår att civila offer kommer att bli få är bara bullshit. Det finns inte ett enda vapen som är så träffsäkert så att civila inte skadas. Och vi skall inte tala om uranamunition och liknande saker...
Det vore vansinnigt om USA attackerar Irak nu när så många unioner slutit sig samman och faktiskt fått Irak att lätta lite på dörren (till skillnad mot tidigare). Som jag hört på nyheterna så verkar det som att FN börjar få lite svettigt med att hålla Bush lugn och jänkarna hetsar som blodhundar...
Jag är övertygad om att ifall Usa envist drar igång ett krig så gör de bort sig för lång tid framöver när det gäller stöd från FN och EU. Saddam lär antagligen i vanlig ordning inte skydda de sina, utan ist ställa fram befolkningen som kanonmat :l vilket gör ett krig till en slakt av civila snarare än skada på Saddam.
Hoppas inte det blir krig. Tycker dock som ni flesta att Saddam ar en riktigt idiot som sitter dar. Om vi bara kunde fa bort den dar killen sa skulle det vara bra, men enklare sagt an gjort! Sen blir det val en ny liknande person i nagot annat land, ar val sa typiskt?
Om du skulle vara deltagare i ett krig, kasta en sån där gul paprika mot fienden i stället för en handgranat. Kanske skulle det få dem att fundera på hur idiotiskt kriget är, och medan de tänker, kan du kasta en riktig granat mot dem.
:e :e :e
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e