Undrar om hon lämnar tionde.....? Hur kan kyrkans folk vara så snikna?
"Leni Björklund kan få dubbla löner
Nya försvarsministern Leni Björklund kan bli en av regeringens bäst betalda ministrar. Förutom statsrådslönen på 82 000 kronor i månaden vill hon behålla en fallskärm från en tidigare arbetsgivare på drygt 42 000. "
Sniken och sniken, visst det kan tyckas men hade du tackat nej till 42kkr extra i månaden (vilket alltså blir totalt 124kkr/mån)? Sedan ryker ju hälften i skatter. Rakt upp och ner; om regelverket hade tillåtit mig att ta en sådan "dubbellön" så hade jag gjort det. Tyvärr så är det idag fult att tjäna mycket pengar. Varför vet jag inte.
Sniken och sniken, visst det kan tyckas men hade du tackat nej till 42kkr extra i månaden (vilket alltså blir totalt 124kkr/mån)? Sedan ryker ju hälften i skatter. Rakt upp och ner; om regelverket hade tillåtit mig att ta en sådan "dubbellön" så hade jag gjort det. Tyvärr så är det idag fult att tjäna mycket pengar. Varför vet jag inte.
Jag hade också tagit pengarna.....
Men problemet tycker jag är att politikerna kommer så långt ifrån väljarna.
De är redan väldigt långt från väljarna. När Gustav Fridolin (heter han så?), 19, går in och gör 43 papp per månad så är det väl något som är sjukt? Visst, han må ha kunskap och även endel erfarenhet, det betvivlar jag inte alls, och även det faktum att Stockholm är en högkostnadsstad. Men, om jag tar ett vanligt jobb så får ju inte jag samma lön som de andra som jobbat där i tre, fyra, fem, ja kanske tio år. Visst kan de ha mycket lön, det stör mig inte alls, men den ska vara rimlig också.
Hehe, hoppas att hon som (S) minister kommer med de argumenten i media. :)
Hehe, hoppas att hon som (S) minister kommer med de argumenten i media.
Nja, när det börjar osa pengar så smyger de snällt undan och vägrar ge kommentarer. Ungefär som om de skämdes. Varför säger de inte som det är? De vill tjäna mycket pengar, punkt slut. Vem vill inte det? Jag ska nog bli presstalesman åt någon sniken minister och få dem att säga lite av varje §jr
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849