Det är helt sanslöst. In med henne i fängelse!
Ska vi ha såna där i riksdagen? Usch, fy och tvi! x(
2 svar · 272 visningar · startad av Brian
Citat från barometern: "...Riksdagsledamot Agneta Ringman (s) ville inte betala sitt 50-årskalas med skattade pengar. Därför försökte hon dra av partyt på deklarationen....Men min skattemyndighet är nitisk. De gör allt för att titta extra på min deklaration."
Undrar om det aldrig slagit Agneta, att det inte behöver bero på nitiskhet hos skattemyndigheten som avdraget ogillades, utan på helt vanligt bondförnuft hos myndigheten :e
Märkligt att i riksdagen sitta och bestämma att folk ska betala mer i skatt, och sedan gör man allt i fantasins väg, för att själva undkomma att betala skatt. :(
Det är helt sanslöst. In med henne i fängelse!
Ska vi ha såna där i riksdagen? Usch, fy och tvi! x(
Om jag bara ska se till citatet så ser jag inga konstigheter. Var det ett rent privat party eller var det kombinerat med representation, dvs att hon även bjöd in sammarbetspartners som goodwill?
Ur det perspektivet är det inte konstigare än hur vem som helst kan göra, beroende på verksamhet. Det rör ju tydligen ett underkänt avdrag och inte ett bokföringsbrott. ;)
Var det hon själv som deklarerade eller var det en byrå? Är det det senare försöker de självfallet med ovanstående i första hand. Är det hon själv och hon anser att det är som t.ex ovan så är det inget konstigt med att vilja dra av för sina utgifter.
Skulle hon däremot använda pengar som är till för representation, till privat konsumtion, så är det självfallet lika fel som när en företagsledare gör det. Då är det bedrägeri och då kan man kritisera handlingen och möjligen ropa på avgång m,m....