Intressant förslag Ulf! Tråkigt bara att andelen Eu och Emu är guds gåva till mänskligheten-flummarnas antal bibehålls! :)
Miljöpartiets roll.
45 svar · 1 357 visningar · startad av Beatbox · sida 3 av 3
Frågan, av Beatbox
Jag finner den lite märklig. Med 4-5% av rösterna aggerar MP som om dom fått 90% av rösterna. Att få ministerposter verkar va betydligt högre prioriterat jämfört med att driva viktiga sakfrågor. Jag tycker dom verkar glömmt bort att dom faktiskt bara representerar 4-5% av de röstande.
Läs frågan i sin helhet →REDIGERAT AV MIG SJÄLV TILL FÖRMÅN FÖR ALLAS BÄSTA
Jörgen HP skrev:
sgtpepper skrev:
Tack vare centerns beslut att dra sig ur och på så skjuta en c+fp+mp+kd-regering i sank så stärktes kronan och marknadsräntorna sjönk (DN). Marknaden får panikångest om någon ens yppar förslaget att ha mp i regeringsposition, delvis pga EMU-motståndet, som dom sa på A-Ekonomi;
Där ser man hur sårbar kapitalismen är, kanske läge att satsa på ett mer hållbart system som gynnar individen och sociala relationer istället för maktpampar och miljonärer. Allt är inte pengar här i livet, vad fasiken ska vi med pengar till när vi har en förstörd miljö som inte går att leva i. En bra miljö går inte köpa tillbaka med ekonomiska medel.
Där ser man hur någon ekonomiskt obildad kan dra felaktiga slutsatser, satsa på utbildning som gynnar din analysförmåga och diskussionskomspetens. Allt är inte bara idealism här livet, vad fasiken skall vi med idealism till när kapitalismen inte finns.
Utan kapitalismen stannar Sverige.
dopfelpost
webForums regler §4 börjar bli något som akut ska läsas på... :l
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
clarkbones skrev:
Där ser man hur någon ekonomiskt obildad kan dra felaktiga slutsatser, satsa på utbildning som gynnar din analysförmåga och diskussionskomspetens. Allt är inte bara idealism här livet, vad fasiken skall vi med idealism till när kapitalismen inte finns.
Utan kapitalismen stannar Sverige.
Jag sysslar med både samhällsanalys och argumenterande texter dagligen på universitetsnivå. Jag har inte för avsikt att bemöta, vad jag uppfattar som, innehållsfattig kritik mer än så. Kom gärna med sakliga argument, så kan vi diskutera saken vidare.
Utan empati stannar världen ;)