Där borta i solen låg ett litet strå, visst kan jag dra det till stacken! De där tunga stråna där borta kan väl nån annan ta.
Valvaka
45 svar · 872 visningar · startad av Pellefant · sida 3 av 3
Frågan, av Pellefant
Snart börjar Valvakan, kanske kan vi följa den här. :) Hur har ni laddat upp? chips...?
Läs frågan i sin helhet →Jag delar naturligtvis inte mina politiska motståndares uppfattning om idealsamhhället, men jag är beredd att offra min egen position om det krävs för att mina motståndare fritt ska få uttrycka sin uppfattning så länge de inte kränker någon annan.
Om man hjälps åt så blir det genast mycket lättare. Vissa tunga strån kan man helt enkelt inte dra själv och man borde inte förvänta sig att någonannan drar dessa trån åt en.
När vänstern knycker makten genom våld kallas det så fint revolution, när högern knycker den kallas det statskupp ...
Röstar man på S eller V har man problem med att inse att grannen kan ha det och borde få ha det bättre än dig, han kanske är mer effektiv eller har en bättre utbildning men vi andra kan inte unna honom det ...
Jahapp!
Bara för att katten är borta så dansar råttorna på bordet, minsann :l
Lite sent, men ändå -> Tänk på språket!
§4
Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad.
Åtgärd: Ovan nämnda resulterar troligen i ett påpekande från Moderator/Forumledare.
Titan skrev:
När vänstern knycker makten genom våld kallas det så fint revolution, när högern knycker den kallas det statskupp ...
Förutom att det där inte har ett dugg med det svenska valet att göra, så finns det en väsentlig skillnad mellan revolution och statskupp. En revolution sker genom ett folkligt uppror. En statskupp brukar ske genom att en viss grupp får kontroll över militär och polis, och utnyttjar denna kontroll till att köra ut de gamla makthavarna. Att det ofta är vänstergrupper som lyckas göra revolution, hänger ofta samman med att de lockar stora befolkningslager genom att utlova jämnare fördelning av egendomar.