webForumDet fria alternativet

Valvaka

Politik & samhälle

45 svar · 872 visningar · startad av Pellefant · sida 2 av 3

Frågan, av Pellefant

Snart börjar Valvakan, kanske kan vi följa den här. :) Hur har ni laddat upp? chips...?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Pellefant skrev:

Vart ökar (S) 11% ?

Läs Marcus inlägg igen.

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Jag hoppas verkligen det blir ett mer vänsterorienterat styre i stockholm.

Varför? jo.. för jag har att välja mellan att bli hemlös eller att bli sjuk(utbränd) i många år.

och varför det? Jo, för att M sänker skatten och bildar om allt till bostadsrätter här.

Jag känner verkligen av konsekvenserna från ett sånt skitparti och en sån skitideologi som M består av.

(kom precis hem från att ha jobbat i åtta timmar.. trodde söndagar skulle vara vilodagar. därav min irritation. skulle kunna stoppa upp en commodore 64 där bak på varenda inteligensbefriade kotte som M består av... §jr )

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

pisse6 skrev:

fan, ursakta spraket men fan va jag hatar sossarna, vem sitter och pressar fram dessa roster pa dom???

Vem som "pressar fram röster på dom"? Ja, det är 40% av befolkningen din ignoranta skitskalle. Själv hatar jag ingen för att den röstar på ett annat riksdagsparti än jag själv, men du anser dig tydligen stå i en sån position att du kan uttala ditt förakt grundat på folks politiska val. Skall vi skippa demokratin och ha obligatoriska röster på (m) eller vad det nu är för parti som får det att klia i brallorna på dig?

Marcus E skrev:

Socialdemokraterna stiger med 11%.

Vänstern tar över i Stockholms kommun x(

Tillägg: (ABCs valvaka på SVT2)

Tjoho! Perfekt!

Det är så det skall vara, gör man ett dåligt jobb så får man ta konsekvenserna och är det några som gjort ett dåligt jobb i Stockholm så är det borgarna.

Den sämsta snöröjningingen man skådat i mannaminne tack vare delegerat ansvar till stadsdelsnämnder, mygel med utförsäljning av kollektivtrafiken, utförsäljning av allmännyttan i något slags krampaktigt försök att föra in fler borgliga röster i Stockholms valkrets m.m.

sgtpepper skrev:

Den sämsta snöröjningingen man skådat i mannaminne tack vare delegerat ansvar till stadsdelsnämnder, mygel med utförsäljning av kollektivtrafiken, utförsäljning av allmännyttan i något slags krampaktigt försök att föra in fler borgliga röster i Stockholms valkrets m.m.

För att inte prata om nedskärningarna som gjorts inom barnomsorgen här i stockholm.

Barndomen påverkar en resten av livet. Att sätta allt för många barn i en enda förskolegrupp är inte vettigt eller försvarsbart.

Dessa barn växer upp i otrygghet och kommer bli dåliga studenter och misslyckas i arbetslivet i större utsträckning än om barngrupperna hade varit mindre.

När M har ställt mot väggen i dessa frågor i diverse tv-program om nedskärningarna så har dom fått det väldigt hett på öronen och vägrat inse faktumet att barnen kommer kosta samhället mångdubbelt mer än vad en korrekt satsning i barnomsorgen hade gjort.

Anledningen till att jag vet är att jag har lagt ner åtskilliga timmar med att hjälpa Barnverket att få ut sitt budskap (dvs hjälpt en del med det tekniska för deras hemsida). Och barnverket har verkligen lagt press på politikerna att ta upp barnomsorgen som en av dom viktigaste valfrågorna.

Så det känns fruktansvärt skönt att jag har varit med och bidragit till att få bort en massa röster från moderaterna. Det ska jag fira med ett glas saft just nu! :birp

Så med andra ord så kan ni tacka mig att moderaterna förlorat massa röster. §e §e §e §e §e §e §e §e

Medlem sedan jan. 2000415 inlägg

Jahopp då står vi stilla i 4 år till...

fredda skrev:

Jahopp då står vi stilla i 4 år till...

ja...visst är det skönt o slippa falla längre o längre ner i misären? :bire

Medlem sedan mars 20002 836 inlägg

om jag inte minns fel så började sverige röra på sig lite granna innan sossarna tog över och det vart stiltje.

/PB

PatrikB skrev:

om jag inte minns fel så började sverige röra på sig lite granna innan sossarna tog över och det vart stiltje.

/PB

du minns fel, för vi pratar om stockholm här :)

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

sgtpepper, du verkar vara en mogen person... kallar mig pisse6, och sen anvander ett sprak som en person som inte kan uttrycka sig pa ett vettigt satt skulle anvanda!
sossarna ar inte bra, sen vad du tycker skiter jag fullstandigt i. Jag tycker det ar fel att vi ska behova betala (om man tjanar mer an 32 000 kr i manaden) over 50% skatt av varan lon som gar till bidrag till andra som inte gor ett piss for varan rakning. Okey, jag tycker det ar bra att vi hjalper folk osa med bidrag, men hitta en annan losning an att betala mer an halften av din lon te x....

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Jag gläds över att M äntligen fått träda tillbaka i hela Stockholms Län.
http://www.val.se/valnatt/01R/01.html
http://www.val.se/valnatt/01R/0102KR.html

Speciellt glad är jag att M förlorat sin egna majoritet i Täby
http://www.val.se/valnatt/01R/0160/0160.html

FP, C & S har förutsättningar att tillsammans återställa respekten för alla medborgare i Stockholmsområdet :e

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Jag vet inte om man kan kalla det hela 8 år av stitlje, jag skulle vilja kalla det 8 år av bra politik. Om man gillar svaga, fega, politiker vill säga.

*) 15% arbetslöshet i Sverige, det tycker S är en bra siffra.
*) Extremt hög misstro till framtiden (sett över europa)
*) Skatter som missgynnar låginkomsttagarna, så de behöver gå på bidrag.
*) Antal sjukskrivningar som ökat lavinartat (mest i europa om jag inte minns fel)

Men det är klart, det är bara småpotatis, det är ju inte viktikt. Politikerna har ju i alla fall bra löner och mår bra.

Hur kan någon säga att S har drivit en bra politik när man har facit? Jag kan inte begripa det.

Min syn på det hela, S är bra på att dölja en dålig politik, bakom massa andra siffror! :x

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

S har hämmats av sina oansvariga partners under den gångna mandatperioden.

Nu kan det bli en tung koalition mellan S, Fp & C.

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Ja, jag vill korrigera mitt uttalande lite. Med S vill jag säga den koallitionsregering de har haft tillsammans med V och MP

Medlem sedan aug. 2001723 inlägg

Tant Hans och Måååd vill inte ha någon "sossepolitik", det har de ju sagt, och till skillnad från den fete så brukar de stå för vad de säger. Nivea vill inte släppa någon makt ifrån sig och därför föredrar han VPK & MP. De lägger sig platt hela tiden.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Fridolf, hur ska man kunna ta dig seriöst när du inte respekterar andra människor. Ditt sätt att beskriva vänsterpartiet och göran persson får en att tro att du är en 14 årig pajjas som inte lärt sig att respektera folk som har andra åsikter än en själv.

Jag tycker att just de partierna är dåliga på att respektera folk med andra åsikter så jag ger igen. Jag tycker att de förtjänar det.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Men den inställningen kommer du komma långt i livet. Lycka till !

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

crisse6 skrev:

sgtpepper, du verkar vara en mogen person... kallar mig pisse6, och sen anvander ett sprak som en person som inte kan uttrycka sig pa ett vettigt satt skulle anvanda!
sossarna ar inte bra, sen vad du tycker skiter jag fullstandigt i. Jag tycker det ar fel att vi ska behova betala (om man tjanar mer an 32 000 kr i manaden) over 50% skatt av varan lon som gar till bidrag till andra som inte gor ett piss for varan rakning. Okey, jag tycker det ar bra att vi hjalper folk osa med bidrag, men hitta en annan losning an att betala mer an halften av din lon te x....

Crisse6, du verkar också vara en synnerligen välmogen produkt. Det jag reagerade över var inte att du tycker att S har fel politik, det får du tycka och det respekterar jag, det är allas demokratiska rättighet.

Det jag reagerade över din infantila lilla pojke var att du drar 40% av valkåren över en kam och säger att du hatar dom för att dom röstade efter sin egen åsikt. Är det att tolka som att du hellre skulle vilja se ett Pinochet-styre där makten ej fördelas i demokratiska val?

Jag hatar inte moderater, trots att jag aldrig i helvetet skulle rösta på (m), tvärtom har jag flera goda vänner som är moderater. Hur mycket hatar du socialdemokrater? Så mycket så att du skulle ta dina små svettiga händer och applådera om en militärjunta tog makten eller bara lite så där bekvämt vardagshat som funkar bra när man skall sitta och surklaga som t.ex Fridolf-ponken gör härovan? Erkänner du överhuvudtaget folks demokratiska rätt till olika åsikter?

Tack... :)
Men vad innebär komma långt? Stor familj? Personlig utveckling? Hög lön?

Hög lön vill jag inte ha, det är det inte värt med nuvarande skatter och framförallt nuvarande retorik (bli kallad för utsugare osv). Då är det bättre att arbeta deltid och ha mer fritid.

Familj och personlig utveckling... ja det har jag ju mycket tid för i och med att jag inte jobbar så mycket. En sak som är bra med Nivea & Co är att man inte behöver tjäna så mycket egna pengar för att kunna försörja en stor familj. Det finns alltid bidrag man kan få, speciellt om man har barn.

Du, nu kom jag på en sak, jag kanske ska rösta på HSB nästa val? :) Det verkar inte så tokigt när allt kommer omkring ändå...

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Men vad innebär komma långt? Stor familj? Personlig utveckling? Hög lön?

Jag skulle vilja säga att ta ansvar för sitt eget liv och dra ett litet strå till stacken och hjälpa till i samhället och inte bara skylla ifrån sig på "politiker" som har SÅÅÅÅ höga orättvisa köner.

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)