När Gudrun kissar på en biosalong säger vi att det är mänskligt...
När Mona inte betalar sina parkeringsböter så är det helt normalt....
Ärligt talat...vore jag Socialdemokrat eller Vänsterpartist skulle jag skämmas...hur tror ni att folk ska vara solidariska och betala skatt när inte ens er top kan sköta sig ?
Om man tar jobb som politiker så får man räkna med att vara mer granskad av Svensson och gör man något fel så tyvärr...då måste man lämna skutan innan man tar med sig den ner i djupet...
Hur som helst...vill med denna tråd skapa lite diskussioner vad ni tycker är ett lämpligt beteende för en politiker och om man kan kräva några sådana här normer.
Det jag tycker är märkligt är att få uppmärksammar då samma politiker gör "rätt". Det är ett otroligt fokus på att hitta fel hos dessa människor, men inget fokus på att se en bra prestation. Av detta kan man tyda att det egentligen handlar om den svenska avundsjukan. Dom får mycket mer uppmärksammhet än vad gemene man får och då blir man avis.... DET är sandlåda det !
Där har du en klar poäng...de gör fruktansvärt mycket som är bra men då får de ingen uppmärksamhet ! Det handlar klart om den "svenska avundsjukan" (Borde registrera in det som varumärke..har stor potential ! :e ) Varför är vi så dåliga på att glädjas med andra och ge vår omgivning uppmärksamhet ? Något som alla bör tänka på.
Politiker som felar, ska enl. jantelagen §666, skjutas med skott[kärra fram]... :e ;)
Hehe...nja det är väl inte rätt i alla fall även om det vore kul ! :e
(Skulle dock sluta med att ingen vågade vara politiker, alt att vi fick politiker som inte vågade göra något....)
Det var också en tillfällighet att jag nämnde att du tog upp 2 kvinnor i ditt exempel.
Klart hon har en chef... Hon har väl inte tillsatt sig själv heller.
Partiet som valde henne får väl betala för hennes "dasshumor"
Det är inte mer än rätt.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25