webForumDet fria alternativet

Valet

Politik & samhälle

5 svar · 277 visningar · startad av Theon

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg
Frågan#1

Jag sitter och samlar energi för att sätta mig i Centerns valstuga i Täby Centrum. 12.00 till 18.00 i dag igen.

Hittills denna vecka har stugan mest besökts av ungdomar som ska göra presentationer av de politiska partierna i skolan.

Aldrig tidigare under mina många år i politiken har så många varit så seriöst vetgiriga.

De som klagar på att ungdomar inte är samhällsmedvetna, har missat utvecklingen under de senaste åren.

Om skolungdomarna i Täby är representativa för resten av Sverige, kan gnällspikarna stänga in sig i sina mörka kalla grottor och bäva.

Mot deras önskan kommer det att gå väldigt bra för Sverige och den positiva förändringen har redan börjat.

Det är en fröjd att få ta del av det nya positiva Sverige.

Energiproduktion, miljöskydd, bioteknik, jämlikhet, integration, är bara några av de ämnen jag dagligen får diskutera med kunskapstörstiga skolungdomar.

Heja Sverige :bire :e :birp

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Det är kul att de är engagerade, dock så verkar du har en lite för positiv syn på "ungdomarna" i täby. De knarkar ju mest i hela sverige. Kan de bara sluta använda så förbannat mycket droger så kanske det kan gå bra.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

"Alla generaliseringar är farliga."

För hastigt dragna slutsatser dragna av statistikmaterial kan vara detsamma...

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Det är en liten besvärlig grupp som knarkar.

Det är mycket olyckliga ungdomar som kommer från psykiskt svåra hemförhållanden.

Goda ekonomiska förhållanden är inte alltid en garanti för socialt välmående.

Jag är mycket medveten om att vi politiker har ett stort ansvar när det gäller att erbjuda sunda fritidsverksamheter, men jag tror att ömsesidig respekt mellan ungdomar och vuxna står högst på önskelistan.

Drogmissbruk är en flykt från verklighetens smärtor och ångest.

Detta dämpar dock inte på något sätt min stora glädje över att se alla kunskapstörstande ungdomar som förhoppningsvis inte provat och inte någonsin kommer att testa narkotiska droger.

Vi får aldrig låta det onda hindra oss att glädjas över det goda :e

Medlem sedan maj 2002839 inlägg

:e Det är aldrig fel att vara positiv! ;)
  :birp Heja Sverige! :bire

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

Våran klass var till valstugorna i sundsvall idag. :)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)