det var grymt. när ortmarken kom in och grillade persson.
ortmark sa "vi är dömda till ett liv i fattigdom, men det vågar du inte säga Persson" . om vi ska kunna komma upp någorlunda på välfärdslistan måste vi ha en tillväxt på minst 5% jämfört med idag 2%" och 5% är en omöjlighet, finns inget land i världhistorien som har 5% tillväxt .. Ortmark har ju rätt även om han sa det jävligt grymt. det är kört för sverige, men regeringen tiger om det.
Förändringar i små steg brukar ju alltid ge bäst reslutat. Stora steg tenderar ju att tappa kontroll pga att det blir väldigt svårt att övervaka konsekvenserna.
Tillväxt är inte alltid ett mått på framgång.
Erik Renman förslog Nollsummespelet som det riktiga.
Procentuell tillväxt går alltid ut över de svaga.
Men du Räven!! Kan man inte ta i lite mindre
Eller är det ingen som bryr sig då?
jag menar sveriges tillväxt berör ju alla!.
det 99,9% av sveriges befolkning gör är att bara ignorera fakta.
och om folk bara ignorerar kan det ALDRIG bli någon ändring.
ni måste vakna lite här va.
Export är att sätta andra länder i en annan sits.
Jag väntade länge på att få se om Kommunismen eller kapitalismen skulla falla först.
Vi vet hur det gick, med muren och alltihopa.
Nu tror jag att det är dags för Kapitalismen, i dess hårda form, att falla. Läs "No Logo" och tänk globalt. Vi är många fler än 9 milj som lever på vår jord.
Då man inte får svår får man svara sig själv:
1/9 12:30 Valintervjun
Svenskt program från 2002. Alice Bah och Lennart Ekdal frågar ut partiledarna tillsammans med en hemlig gäst. I dag: socialdemokraternas partiledare Göran Persson. Text-tv 890. Repris från 25/8.
ortmark sa "vi är dömda till ett liv i fattigdom, men det vågar du inte säga Persson" . om vi ska kunna komma upp någorlunda på välfärdslistan måste vi ha en tillväxt på minst 5% jämfört med idag 2%" och 5% är en omöjlighet, finns inget land i världhistorien som har 5% tillväxt .. Ortmark har ju rätt även om han sa det jävligt grymt. det är kört för sverige, men regeringen tiger om det.
Och när Göran Greider kommenterade alltihopa var det första han sa något i stil med vad jag sa i den här tråden, och om detta resonemang står det lite mer om i Greiders Metro-kolumn från den 8/8 -02.
Frej skrev:
Någonting radikalt MÅSTE göras i svensk ekonomipolitik.
Sossarna kör landet i botten - inse.
Och såna här inlägg gör ju debatten väldigt mycket bättre. Är du möjligtvis någon slags toppolitiker? Vad är det jag ska inse? :x
Ok, Räven. På ett sätt håller jag med dig. Jag tycker att det är djupt osolidariskt att det idag råder konkurrens mellan länder där då självklart de starkaste överlever. Vi ska dock vara glada eftersom vi tillhör ett starkt och rikt land som inte låter sig bli utkonkurrerat i första taget. Men vi ska vara mycket medvetna om just detta, att vi är ett rikt land. Vi ska inte bli bortskämda och giriga.
Sossarna försöker ju i alla fall. Hade man hållt sig till vänster och inte vart så förbannat populistiska och gjort en dragning till höger så skulle man kunna få landet på rätt köl. Det går inte att dra åt två håll.
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2