webForumDet fria alternativet

Tro inte att du kommer få nån pension

Politik & samhälle

42 svar · 913 visningar · startad av Räven · sida 2 av 3

Frågan, av Räven

läste i svenska dagbladet att massvis av svenska miljarder i pensionspengar har spekulerats bort på börsen och att framtida pensionärer kan räkna med att få det knapert fram på småtimmarna, haha. vilket jävla skitland sverige är!, vet ni om att det endast är sverige som har det här systemet att var och en måste spekuleera på börsen för att få någon pension?. det finns inte nån annansttans. där tas

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 2001723 inlägg

Regeringen får ju förnyat förtroende år från år. De senaste 20 åren har vi bara bytt regering två gånger, 91 och 94. Det tyder på att folket tycker att allt är bra eller har jag fel? Jag tycker att räven har en poäng. Göran P säger ju att allt är så bra så. Om folk röstar på honom - ja då är de väl nöjda? 99.9% var överdrivet så klart men säg 50-60% istället minst.

Medlem sedan maj 2002839 inlägg

"Tro inte att du kommer få nån pension"...
Rävar börjar äta kattmat i tidig ålder... :e

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Räven,

Man får intrycket att Du tvingats flytta till Sverige från något land med bättre levnadsvillkor.

Om det är så kan Du väl berätta vilket land det handlar om och varför Du inte får flytta hem igen.

Vissa hemlängtande rävar är kanske födda i Narnia, Oz, NeverEverLand... ;)
Vi andra mer verklighetsförankrade, försöker att få ihop det till vår pension.

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

OuKaij

Nu har du lusat ner Rävens trådar med kilovis av ditt trams (liksom du gjorde tidigare med Individens trådar), om du har något emot hans framförda åsikter så skriv det och varför, men SLUTA UPP MED ATT TRAMSA!

Räven: "Tro inte att du kommer få nån pension"...
Vi är många som försöker att få ihop det till vår pension.

Refeer verkar se groteskt formulerade inlägg som seriösa.
Vi är nog flertalet som anser att sådana platsar i caféet.
Även i humoristiskt utformade inlägg kan relevans synas.
Att vissa tolkar dessa enkelspårigt, är ej mitt ansvar! ;)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

OuKaij > Hur ser du på ett inlägg som är i Politikforumet då? Som tramstråd? Anmäl det till en moderator isåfall och sluta skriva ditt nonsenssnack i en tråd som faktiskt ändå kan ha lite relevans. :l

Om OveRRidE anser att vi som försöker arbeta ihop till en någorlunda tryggad ålderdom
blir ansedda värda kattmat och vårt fosterland kallat "jävla skitland" i en trådinledning
vara seriöst för en ev. fortsatt debatt, må det vara dennes och trådskaparens ensak.
Vi är dock, tydligt, flertalet i tråden som icke delar sådana åsikter med ovanstående.
Varför skall då vi ev. förnekas möjligheten till att publicera våra åsikter i aktuell tråd?
Anser OveRRidE att groteska tillmälen ska besvaras på samma sätt á la café-modell?
Jag är dock icke anhängare av ett sådant sätt! Hellre trevligt sätt än det motsatta.
MVH: OuKaij

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

OuKaij: Jag förstår att du gillar att uttrycka dig med ett avancerat språkval och briljera med diverse ironiska vändningar i texten, men då får du också tåla att andra inte begriper vad du menar.

Hm, var visst lite trött inatt... ;)

Att en minoritet "andra inte begriper" och ej tål mitt skrivsätt,
bryr mig inte då de flesta vidsynta förstår mina inlägg ändå. ;)
Minoritetsuttryck är att kalla vårt fosterland "jävla skitland"...

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Och jag ställer frågan, vad handlar detta om ? Tråden handlar om pension och inte hurvida OuKaij skriver på hexameter eller vers eller nått annat format.

En till tråden relaterad åsiktsdeklaration kan ju vara en fördel
för vissa "icke medlemmar" till att få tråden höra till "topic". ;)

Vi är ju många som försöker att få ihop det till vår pension.
Att bli bespottad för detta tillhör "den svenska idiotismen"!

Om OveRRidE anser att vi som försöker arbeta ihop till en någorlunda tryggad ålderdom
blir ansedda värda kattmat och vårt fosterland kallat "jävla skitland" i en trådinledning
vara seriöst för en ev. fortsatt debatt, må det vara dennes och trådskaparens ensak.
Vi är dock, tydligt, flertalet i tråden som icke delar sådana åsikter med ovanstående.

Jag har inte sagt att jag delar trådskaparens åsikter på någon punkt, däremot har jag sagt att tråden kan ha lite relevans (om den nu inte hade startats på ett så klåparaktigt sätt). Jag ser nog mer objektivt på själva ämnet än bara på huruvida trådskaparen eller andra dårar uttrycker sig i tråden, eller hur dennes åsikter i ämnet ligger.

Minoritetsuttryck är att kalla vårt fosterland "jävla skitland"...

Hur får du ihop det där egentligen?

Hellre trevligt sätt än det motsatta.

Jag tycker isåfall att det verkar konstig att alla diskussioner du deltar i, har en tendens att bli otrevliga eller rent av tramsiga.

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

OuKaij

Jag vet inte vad man ska tro om dig, spelar du dum eller är du verkligen så borta som dina inlägg ger intryck av?

Ser du verkligen inte hur extremt förvirrat du formulerar dig?

Ditt försök att ursäkta dig genom att mena på att tråden inte skulle ha någon relevans duger inte, du har som sagt försökt samma sak med Individens trådar tidigare, om du inte gillar åsikterna som framförs så skit i att skriva i tråden öht, ska det vara så svårt att förstå?

Ditt trams hör hemma i cafe wF, inte i politikforumet.

De som anser det är trams att vara emot Räven's nedvärderande syn
och avsaknad av empatisk förmåga gällande oss medborgares strävan
för en tryggad pension och rätten att då hävda ev. motsatta åsikter,
verkar vara anhängare av "den svenska idiotismen" och kan begråtas!
En sådan strävan bör hedras i stället för att bespottas så groteskt...

Ja, herre min skapare.. :OO

Vore trevligt om "andra dårar uttrycker sig i tråden" in topic... ;)
Att be inbillade krafter om en framtida pension? Religion, Café...
Jag och andra föredrar mer jordnära sätt för en tryggad pension!

Medlem sedan dec. 200196 inlägg

Reefer skrev...

OuKaij

Nu har du lusat ner Rävens trådar med kilovis av ditt trams (liksom du gjorde tidigare med Individens trådar), om du har något emot hans framförda åsikter så skriv det och varför, men SLUTA UPP MED ATT TRAMSA!

Lägg ner Reefer, det där kommer du ingenstans med....
Alla har rätt att säga sitt i denna tråd, så även oukaij...

Oukaij...
Keep on going dude... :e

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Nu räcker det. :l
Jag ser att det finns ett par debattörer i den här tråden som uppenbarligen har ett behov av att fräscha upp kunskaperna vad gäller webForums regler.
Håll er till trådens ämne samt lämna eventuella vendettor därhän eller ta de via PM eller annat mindre publikt media.

med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

Jag och andra föredrar mer jordnära sätt för en tryggad pension!
IQ-förenklat till de som "inte begriper" ovanstående alternativ:
allmän pension, tjänste(avtals)pension, privat pensionssparande.
Säkerligen finns det fler kreativa alternativ från idérika svenskar!
Ser fram emot kreativare (topic) inlägg från vissa tramsare... ;)
MVH: OuKaij :)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)