webForumDet fria alternativet

Vart tog debatten vägen?

Politik & samhälle

11 svar · 273 visningar · startad av Skunken

Medlem sedan mars 200253 inlägg
Frågan#1

Är det bara jag som stör mig oehört hur mycket hela den här affären med polisen som manipulerade GBG-kravallsfilmen har tystats ner?

Jag trodde Sverige var en rättstat och man skulle kunna lita på polisen, och om inget annat att massmedia för en gång skull pressa polisen lite.

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Ja, rättsväsendet kan vi ju i princip räkna ut. Även så våra makthavare - rosutdelande socialdemokratspampar.

Kul att Jaldung fick sparken i alla fall, eller som han föredrar att kalla det: avgick.

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Att ta t ex ljud från en film och lägga till det i en annan va fel och det konstaterade en domstol också. Vad mer vill du ska hända ?

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Poliser kan, åtminstone teoretiskt sett åtalas, ja hör och häpna. Poliser borde dessutom åtalas, ja hör och häpna. Vissa delar av polisledningen borde dessutom avgå - Jaldung föregick ju med gott exempel nyligen då han annonserade sitt avhoppande.

Jag vill ha en rättegång och mer uppföljning. Hur vet vi att det här inte kommer hända igen? Eller redan har hänt flera gånger? Är inte det här ett utmärkt tillfälle att på allvar diskuttera om poliser ska utreda sig själva, de har ju klart visat att de inte klarar av det.

Hela den här "efterspels-affären" stinker, visste ni förresten att den dagen då skottlossningen ägde rum, gick Chiraq fram till persson och sa "Är ni inte kloka, skjuter ni på demostranter här?" mitt framför TV kamerorna. Aktuellt 18:00 visade inslaget och flera utländska nyhetskanaler visade även det inslaget, men i Sverige var det borta vid aktuellts 21:00 sändning. Det har inte dykt upp i hela Sverige sen den där 18:00 sändningen.

Jag vill ha en rättegång och mer uppföljning.

Det vill jag också ha ! Jag vill at de poliser som gjort 1000-tals anmälningar ska få upprättelse.

Ingen polis har fällts (tur att de äntligen åtalar någon) för någon form av brott under hela kravallen. Trots att det finns TV bilder och starka vittnesmål så väljer polisen och åklagaren att hålla varandra om ryggen och istället åtala knappt myndiga tonåringar som fick utstå såna förnedrande situationer att jag nästan tycker det är skamligt att inte polisen gör en rejäl rensing i kåren.

Var är folkets rättvisa? Allt jag ser är statens brist på rättvisa.

runt 100 poliser har rapporterat arbetskador pga det våld som dom utsattes för under demonstrationerna. Fast och andra sidan är är väl inte poliser människor som också har liv utan bara måltavlor som inte gör annat än slår människor.... *Ironi*

Du kanske har missat det eftersom du verkar anse att media ljuger, men i alla fall... Polisen har själv kostaterat att dom va väldigt dåligt utbildade för att hantera denna typ av konflikter och har också sagt att dom inte hanterade det på ett speciellt bra sätt. Det är nått polisen själva gick ut till media och sade.

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Demonstranterna hanterade inte situationen speciellt bra heller tycker jag...

Det är ju ingen som tar på sig nått ansvar för det som hände i alla fall. Det enda som sägs är ju att det är så synd om de stackars demonstranterna som va med och förstörde. Det skrivs ju inte så mycket om de butiksägare som fått deras butiker totalförstörda.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

[ironi]
Det är inte det som är intressant för massmedia, utan det som ger mest och störst rubriker är när polisen/staten gör sina ingripanden, och sedan kräver (oftast via massmedia) folk på vänster flygeln att polisen är dumma och måste straffas.

Det är ointressant att skriva om "kapitalist svin" som fick sina affärer förstörda och måste lägga ut pengar för reparation.

Och alla vet väll att Polisen inte är människor utan robotar utan känslor som endast gör det dom är tillsagda att göra och om dom blir skadade så får dom skylla sig själva.
[/ironi]

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)