webForumDet fria alternativet

Suck vad less man blir...

Politik & samhälle

9 svar · 425 visningar · startad av Brian

Medlem sedan sep. 2001502 inlägg
Frågan#1

"Jag blir gärna första kvinnliga statsministern i Sverige" -Maud Olofsson (c)

Suck och stön, vad svårt det skall vara att hitta en politiker med lite verklighetsförankring.

Hon bör nog vara nöjd om hennes parti sitter kvar i riksdagen efter nästa val!

Medlem sedan apr. 2002184 inlägg

Äh, det är väl okej att man har bra självförtroende.

Fast det är nog sant det du skriver, men man måste ju ändå sikta högt, har jag för mig.

Visst ska man sikta högt. Men lite form av självransakan och verklighetförankring skadar aldrig.

Schyman och även miljöpartiet ska sitta i regeringen efter valet, enligt egen utsago. Enligt KD så är Alf Svensson het statsministerkandidat efter valet.

Samtliga partier tycks tro att de är väljarnas favoriter? Oavsett vad man har för politisk åsikt så kommer Persson sitta kvar efter valet. Sådan är liksom verkligheten, även för Maud Olofsson ;)

Medlem sedan maj 2002839 inlägg

Om lite betonas, så är väl politikern "med lite verklighetsförankring" funnen? ;)

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Det är med ambitionerna som med vallöften.

Målet måste för alla politiker alltid vara att vinna så många väljares förtroende som det är möjligt. Utan denna ambition bör ingen politiker ställa upp som ledare för ett politiskt parti.

Det parti som får de flesta rösterna tar regeringsansvaret.

Busenkelt ! ;)

Det vore riktigt fånigt av Maud att före valet deklarera en vilja att efter valet leda ett litet stödparti.

På samma sätt är det med vallöften.

Ingen politiker kan klandras för vallöftessvek om inte väljarna ger hennes/hans parti majoritet. Vallöften bygger definitionsmässigt på att löftesutställaren får den politiska makten.

Som gammal bondeförbundare är jag glad att notera en lust att vinna hos min partiledare. :birp

Det vore riktigt fånigt av Maud att före valet deklarera en vilja att efter valet leda ett litet stödparti.

Visst ska man ha visioner och drömmar. Det är en förutsättning för att man ska kunna sträva sig framåt.

Hade Maud sagt att hon efter valet hoppas leda ett parti som har 15-20% av väljarstödet, så hade det gett ett bättre intryck av Maud.

Som det blev nu, så blev det endast genant, och Maud ingav inget bra trovärdighetsintryck vid det tillfället. Att Maud skulle bli vår nästa statsminister är inte ens troligt i fantasins eller drömmarnas värld. ;)

Jag är en drömmare :birp

Jag blir gärna president över United States Of Europe!

Maud och de andra partiledarna arbetar hårt, mycket hårt för att nå sina mål. Berätta för oss vad Du gör för att bli president i USE ;)

Njae, det där med "arbetar hårt, mycket hårt" för stå för dig själv Theon.
Jag är bidragsgivare på olika plan, då jag har källor att ösa ur... ;)

482 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
295 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
340 ms — ändringar (db)