webForumDet fria alternativet

En annan (riktigare?) bild av topmötet i gbg

Politik & samhälle

13 svar · 432 visningar · startad av GunnarD

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg
Frågan#1

www.gp.se

Intressant läsning, speciellt denna dag för dag

Ger en liten annan bild av vad som hände än vad "Individen" med flera vill påstå

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Ger en liten annan bild av vad som hände än vad "Individen" med flera vill påstå

På vilket sätt? Exempel?

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Varför i helvete starta en ny tråd om detta? Jag vägrar att skriva i denna topic och uppmanar alla andra att göra detsamma. När min topic om Oslo2002 mer och mer började handla om Göteborg så övergav jag den för den som redan existerade och som handlade om Göteborg, och jag anser att det var det bästa. Extremt jobbigt att föra samma diskussion på två ställen. Läsa artiklarna kan jag dock göra...

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Seså... vårda nu språket och tvätta tangentbordet.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Individen skrev:

Varför i helvete starta en ny tråd om detta? Jag vägrar att skriva i denna topic och uppmanar alla andra att göra detsamma.

Vad har du emot just den här tråden av alla de otal trådar som redan har startats i det här ämnet, varav flera av dig?

Matti:

Läs detta Dagarna före kravalerna så kanske du förstår att det polisen gjorde inte var så konstigt igentligen.

Individen:

Det är upp till dig om du vill kommentera dessa länkar, men en tystnad från dig tolkar jag att du inte har något att komma med.

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

GunnarD... :-) Du vet väl att allt som media skriver om demostranterna är ren och skär lögn medans allt som skrivs om polisvåld är den enda sanningen ? *Ironi*

Medlem sedan dec. 2001868 inlägg

:birp

Medlem sedan maj 2002839 inlägg

Tråkigt är, att vissa individer trasar sönder ursprungssyftet i vissa trådar...
En del starkt egenkära verkar sakna empati till andra annat än till sina likar.
Andra med större empatisk förmåga ser nog verkligheten oförblindade av egenkärlek.
Skulle inte ordet vara fritt, så skulle vi inte ha yttrat oss i denna tråd... ;)

Beatbox: Självklart är det så!! §e

GunnarD

Jag har läst igenom det nu. Jag tycker fortfarande att det var konstigt att polisen valde att omringa Hvitfeldtska. För att inte tala om Schillerska. I de inlägg jag har läst av Individen har han sagt att han inte tycker att polisen borde ha avfyrat skotten vid Vasaplatsen. Nu har jag i och för sig inte läst igenom allt som skrivits här om GBG men diskussionen här har väl mer handlat om vad X borde / borde inte ha gjort.

De artiklar jag läste på GP handlar inte om det. Därför tycker jag att det var lite konstigt av dig att skriva "Ger en liten annan bild av vad som hände än vad "Individen" med flera vill påstå". Artikeln som du bad mig att läsa handlade om vad några enstaka personer gjorde innan toppmötet och Individen har såvitt jag sett inte skrivit om det.

Fast okej, jag förstår vad du menar och jag hade troligen inte reagerat om du inte hade nämnt Individen, jag tycker nämligen inte att han på något sätt har målat upp en konstigt bild av det som hände utan han har mer skrivit att han tycker att mycket av det polisen gjorde var fel. Det är i alla fall så jag jag har tolkat hans inlägg.

Fan, det känns som om att jag kunde formulera mig mycket bättre. Förstår du vad jag försöker säga? ;)

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Fast okej, jag förstår vad du menar och jag hade troligen inte reagerat om du inte hade nämnt Individen, jag tycker nämligen inte att han på något sätt har målat upp en konstigt bild av det som hände utan han har mer skrivit att han tycker att mycket av det polisen gjorde var fel.

Jag tycker du ska kika på den tråd Individen skapade strax efter det inträffade. Där är det helt andra tongångar än de du refferera till.

Jag tycker du ska kika på den tråd Individen skapade strax efter det inträffade.

Länka gärna till den, för jag är inte säker på vilken tråd du menar.

Medlem sedan maj 2002839 inlägg

Tja, jag har sagt det förut (elegantare då) och konstaterar fortfarande:
En del prånglar politiska budskap liknande Fan som säljer sin morsa!!! ;)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)