EeriksMedlem sedan apr. 20011 418 inlägg Vad hander om le Pen vinner imorgon? Kommer frankrike att "falla samman", eller kommer le Pen att lyckas med att fa det battre stallt for fransmannen, och sedan "tysta ner" (med passande metoder) kritikerna? Aftonbladet.se portratterar honom som en ny Hitler. Jag vet inte tillrackligt om honom for att ta stallning i det, men jag tycker att hans kroppssprak pa bilderna aftonbladet.se har, sa ser det skrammande likt Hitlers. Det skulle aven vara intressant att se vad som hande med EU om le Pen vinner, han vill ju ga ur bade EU och EMU (Mitt tips ar att euron kommer att falla ganska mycket om le Pen vinner). Ja, vi far val se imorgon...
EerikMedlem sedan dec. 1999693 inlägg jag tänker i ungefär samma banor som du, min namnlike :)
är orolig vad som kommer att hända, men som du påstod, det är bara att vänta och se.. tyvärr.
SSPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Han kan väl ses som en halv Hitler, inte fullt så elak - men långt ifrån snäll. Det handlar ju inte om koncentrationsläger ( I och för sig vet man aldrig hur framtiden ter sig... ) utan mer om att fransmän ska få förtur till allt - och att fransmän står över de andra folkslagen i Frankrike. Det var lättare för EU att bojkotta Österrike än vad det kommer bli att bojkotta Frankrike, eftersom att Frankrike är ett av centralländerna i EU...
Tja, risken att han skall vinna är ju närmast noll.
Vad det gäller EU kontra ett franskt utträde så skulle det säkerligen vara bra för åtminstone oss och Tyskland ty vi pröjsar en jävla massa stålar till att hålla olönsamma franska lantbruk under armarna.
Hrrm:
Le Pen och Nationella Fronten vinner naturligtvis inte. De kommer dock få mycket större inflytande i Frankrike framöver, och det är väldigt illa.
Vad ligger då bakom detta? Avsaknad av trygghet, en för flertalet försämrad ekonomi, en ökad invandring (som blir till en nackdel i och med det rådande systemet, och inte till en stor fördel - som det egentligen är)... Den högerpolitik som i årtionden förts har bäddat för högerextremisten Le Pen. Det är tyvärr så, och det hela liknar väldigt mycket det som hände innan 1936 - bara mycket mildare och inte på långa vägar fullt lika radikalt och katastrofalt.
Vad som kommer hända?
Fifflaren Chirac har ju inte visat tendenser på att gå högerextremismen till mötes. Vilket är otroligt bra. Det har ju i stället inträffat i länder som Danmark, Norge, Italien...
Förhoppningsvis drabbas den smått överviktiga Le Pen av en hjärtinfarkt och dör på grund av de relativt dåliga ambulanstransporterna i Frankrike. Sedan tynar Nationella Fronten bort, och i nästa val röstar man inte på Chirac. Sedan lever alla lyckliga i alla sina dar och dricker franskt rödvin. :bire
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Tja... en fransyska som jag känner är iaf kraftigt oroad. Men förmodligen kommer alla de som vanligtvis inte bryr sig att nu gå till valurnan och manövrera ut denne idiot.
Synd att det enda de kan rösta på är en av de grundläggande orsakerna till Le Pen's framgångar...
SSPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Men jag måste faktiskt beundra Le Pen som person, vilken retoriker! :o
Såg lite av hans "uppträdanden" i ett inslag på någon kanal, och jag förstår att en del fastnar för honom. Han har verkligen talets gåva, även fast hans åsikter inte är någon höjdare...
EerikMedlem sedan dec. 1999693 inlägg SPiN, samma egenskap hade Hitler.. :/
Gudrun Schyman är allt annat än en skicklig talare, anser åtminstone jag.
EeriksMedlem sedan apr. 20011 418 inlägg ...men hon ar lika elak som hitler. ;)
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg
Gudrun Schyman är allt annat än en skicklig talare, anser åtminstone jag.
Nog måste man anse att hon är skicklig. Hon lyckas ju faktiskt dra till sig förhållandevis många väljare jämfört med vad vänsterpartiet har haft innan hennes tid.
HHallMedlem sedan dec. 2001868 inlägg Det är väl det att människorna insett att hon är kommunist när hon själv vill. Hon är ju knappast kommunist i sina handligar iaf. Hon visar bara att hon är mänsklig och står sig själv närmast som alla andra människor!
EerikMedlem sedan dec. 1999693 inlägg gudrun schyman pratar ju till människor som om de vore bebisar!
"ja du, min lille vän..." :l
VVikingMedlem sedan maj 20003 652 inlägg Sen är Gudrun Schyman ond och extremfeminist!