webForumDet fria alternativet

När dör Sverige?

Politik & samhälle

46 svar · 1 402 visningar · startad av No_Mercy

Medlem sedan maj 20022 inlägg
Frågan#1

Jag blir så fruktansvärt trött på dagens samhälle, det tycks som om invandrarna har satt allt för mycket prägel på den svenska mentaliteten.

Skräckscenarion finns det gott om, vi kan ta som exempel att vissa svenska skolor tydligen har förbjudit hissandet av den svenska flaggan på nationaldagen, vår alldelles egen fana, bara för att det kan anses som "stötande". Man vågar knappast bära något som kan förknippas med den svenska fanan när man rör sig ute heller, för det verkar som om många invandrare anser sig provocerade av detta. Löjligt! Invandrare som flyttar till Sverige får anpassa sig efter oss och INTE vice verca...

Det finns iallafall små finstilta tecken på att fler än jag har tröttnat på det svenska samhällets flathet, i Ungt val fick visst Sverige Demokraterna runt 3,9% om jag inte minns fel, en mycket bra siffra för ett parti som man knappast ser skymten av i vanliga fall. Det glädjer mig att dages ungdomar vågar stå för sin sak...

Det finns ett antal grupper i Sverige som har börjat öppna ögonen för problemet, många ungdomar ha tröttnat på att vara livrädda när de går ute på kvällarna, och alla de arbetslösa inom Sveriges gränser kan jag tänka mig inte finner det allt för roande att invandrarna stjäl deras jobb.

Anta att om 50 år så heter medelsvensson Achmed i förnamn, har mörk hy och krulligt hår på hjässan. Medelsvensson äter även kebab på julafton. Jag ryser när jag tänker på detta.

Är det inte dags att stänga Sveriges gränser för invandring snart? Ett mångkullturellt samhälle är en farsot i framtiden, som endast kommer att leda till motsättningar.

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Skräckscenarion finns det gott om, vi kan ta som exempel att vissa svenska skolor tydligen har förbjudit hissandet av den svenska flaggan på nationaldagen, vår alldelles egen fana, bara för att det kan anses som "stötande".

Om man tillägger att det finns nazistiska inslag på den skolan som går omkring och hyllar Hitler och hans gärningar så kanske det kan ses som stötande om det finns människor med invadrarbakgrund. Det är nog inte invadrarna som det är "fel på" plocka bort nasse-svinen istället.

Anta att om 50 år så heter medelsvensson Achmed i förnamn, har mörk hy och krulligt hår på hjässan. Medelsvensson äter även kebab på julafton. Jag ryser när jag tänker på detta.

Då är det väl snarare du som har problem. Om man ryser av att någon äter kebab på julafton så tycker jag man borde söka hjälp så man kan "komma ut ur dimman" och börja tänka klart igen.

Är det inte dags att stänga Sveriges gränser för invandring snart? Ett mångkullturellt samhälle är en farsot i framtiden, som endast kommer att leda till motsättningar.

Sverige har varit mångkulturellt i runt 300 år och är det någon som förstör i dagens Sverige så är det människor som representerar din åsikt.

Det finns ett antal grupper i Sverige som har börjat öppna ögonen för problemet, många ungdomar ha tröttnat på att vara livrädda när de går ute på kvällarna, och alla de arbetslösa inom Sveriges gränser kan jag tänka mig inte finner det allt för roande att invandrarna stjäl deras jobb.

Det är väl deras problem eftersom dom själva väljer att skita i skolan och gå med i någon nasse-rörelse istället. Dom bäst lämpade ska naturligtvis göra jobbet. Nu är det ju så att en del nassar inte alls har någon utbilding och vill heller inte utbilda sig.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

vissa svenska skolor tydligen har förbjudit hissandet av den svenska flaggan på nationaldagen, vår alldelles egen fana, bara för att det kan anses som "stötande".
Man vågar knappast bära något som kan förknippas med den svenska fanan när man rör sig ute heller.

Där håller jag med dig!
Men resten av dina rasistiska åsikter kan jag knappast skriva under på. :x

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Som en liten förmaning:
Läs §1 i wF's regler ->
http://www.webforum.nu/misc.php?s=&action=faq&page=4

Du accepterar genom att använda detta forum, att följa dessa förhållningsregler och att inte posta inlägg på webForum som innehåller hot eller uttrycker missaktning, nedvärdering för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, kön, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung eller trosbekännelse.
Vi på webForum måste följa Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor
Åtgärd: Ovan nämnda kommer att redigeras helt eller delvis.

Låt mig slippa ta folk i örat, men fortsätt gärna diskussionen inom ramarna för wF's regler.
Tack på förhand :)

PeW /Moderator

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Jag tror inte att det finns en skola i Sverige där Sveriges fana inte får hissas. Om Du har andra uppgifter, ber jag Dig tala om vilka skolor det gäller så att vi kan ändra på detta förhållande. Svenska flaggan är en trevlig nationell symbol som jag tror att den övervägande majoriteten av våra nya medborgare uppskattar.
Vårt enda problem med fanan är att främlingsfientliga organisationer försöker göra den till sin klubbsymbol. :i

... sen är det ju som så att vill man hitta nåt negativt så lär man alltid hitta det. Tycker att de flesta som uttalar sig rasistiskt ska ta en titt på sig själva och fråga sig vad som gör dem så perfekta mot andra.

När dör Sverige?

När dör Sverige? -> den dagen främlingsfientligheten tar över.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Medelsvensson äter även kebab på julafton. Jag ryser när jag tänker på detta.

Inte jag!

Hellre Kebab än vår patetiska julmat iaf!

Jag säger bara: HJÄLP! :x

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Jag måste säga att jag älskar ett mångkulturellt samhälle.
Invandrare är så härliga och annorlunda.
Många unga turkar och araber m.fl. är så djupa och härliga, det är skillnad mot unga svenskar som tänker fram till nästippen och nästa fylla...

Sen att många invandrare är brottslingar och våldsamma är inte deras egna fel. De kommer från våldsamma situationer och har svårt att komma in i det svenska samhället, oftast pga svenskarnas vardagsrasism...

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Sen att många invandrare är brottslingar och våldsamma är inte deras egna fel. De kommer från våldsamma situationer och har svårt att komma in i det svenska samhället, oftast pga svenskarnas vardagsrasism...

Dummaste jag hört, man får ta ansvar för sina egna handlingar, det är ingen annans fel, även om man har kass bakgrund...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Hellre Kebab än vår patetiska julmat iaf!

Vad är det för fel på den svenska julmaten nu då! Det ena behöver väl inte utesluta det andra?

Många unga turkar och araber m.fl. är så djupa och härliga, det är skillnad mot unga svenskar som tänker fram till nästippen och nästa fylla...

Läs §1 i wF's regler
Skärp dig! Även "omvänd rasism" är rasism. :x

Dummaste jag hört, man får ta ansvar för sina egna handlingar, det är ingen annans fel, även om man har kass bakgrund...

Det finns studier som kopplar ihop våldsbrott med sociala problem. Om man har et samhälle som faktiskt stänger ute vissa grupper så är det ju inte så svårt att lista ut att dessa grupper heller inte kommer att känna förtroende för samhället eller vill inte delta i samhället. Lika ska vara lika för ALLA.

Där har så fel... Du tror inte ett barn blir mer våldsamt om den i sin uppväxt sett sin mamma blivit slagen och jagad av sin pappa eller nån pojkvän till mamman... Det kan jag säga att det finns...

Skärp dig! Även "omvänd rasism" är rasism.

Det har du kanske rätt i...

Det finns studier som kopplar ihop våldsbrott med sociala problem. Om man har et samhälle som faktiskt stänger ute vissa grupper så är det ju inte så svårt att lista ut att dessa grupper heller inte kommer att känna förtroende för samhället eller vill inte delta i samhället. Lika ska vara lika för ALLA.

Slår man ihjäl någon så inte fan ska man kunna åberopa att man fick stryk av far när man var 5 år. Rätt skall vara rätt.

Du tror inte ett barn blir mer våldsamt om den i sin uppväxt sett sin mamma blivit slagen och jagad av sin pappa eller nån pojkvän till mamman...

Det är en förklaring, men ingen ursäkt, man får ta ansvar för sina egna handlingar oavsett vad man har varit med om innan.

Slår man ihjäl någon så inte fan ska man kunna åberopa att man fick stryk av far när man var 5 år. Rätt skall vara rätt.

Nu va det ju inte själva straffet vi disskuterade utan bakgrunden till brottet. Det finns ingen domstol som har dömt någon mildare för dom haft en svårt barndom. Det jag sa vatt att stuidien visade att det finns en stark koppling mellan våldsbrott och utanförskap i samhället.

Det är en förklaring, men ingen ursäkt, man får ta ansvar för sina egna handlingar oavsett vad man har varit med om innan.

Eftersom det inte är någon son ens nämnt nått att dömma någon mildare pga av uppväxt så förstår jag inte vad du surrar om.

Beatbox, ta en titt på de tidigare inläggen, för nu pallar jag inte mer...

Har man haft en odräglig barndom, jaja, låt gå för att de blir galna i svålen, men visst fan kan de rå för att de begår våldshandlingar, OCH det var det som alltihop handlade om... >> Se citat:

Har man haft en odräglig barndom, jaja, låt gå för att de blir galna i svålen, men visst fan kan de rå för att de begår våldshandlingar, OCH det var det som alltihop handlade om... >> Se citat:

Du verkar vara insatt och ha stor erfarenhet av att fly från ett land och sedan bara se på hur landet man är uppfödd i förstörs av krig eller annat. Familjer som splittras och kanske aldrig får ses igen. Du tror inte att många känner en väldigt frustration ? Att sedan stöta på människor som tycker att "det är ju ditt eget fel som inte har jobb eller utbilding" gör knappast saken bättre eller motivationen högre att vara lojal mot landet dit man flydde. Alla är ansvariga för sina egna handlingar. Det är nog ALLA överens om, men att säga att bakgrunden inte alls spelar in angående våldsbrott är naivt.

Jag kanske yttrade mig lite klantigt ser jag...
Visst ska alla människor stå för det de gör, man kan ju välja att inte tex döda en människa.

Men om våldet från tex hemlandet (eller uppväxten) har påverkat en psykist, personen är alltså psykiskt sjuk. Då är det väl ändå ett annat mynt?

Ursprungligen av Beatbox Du verkar vara insatt och ha stor erfarenhet av att fly från ett land och sedan bara se på hur landet man är uppfödd i förstörs av krig eller annat. Familjer som splittras och kanske aldrig får ses igen. Du tror inte att många känner en väldigt frustration ? Att sedan stöta på människor som tycker att "det är ju ditt eget fel som inte har jobb eller utbilding" gör knappast saken bättre eller motivationen högre att vara lojal mot landet dit man flydde. Alla är ansvariga för sina egna handlingar. Det är nog ALLA överens om, men att säga att bakgrunden inte alls spelar in angående våldsbrott är naivt.

Tänk om man kunde forumera sig som dig Beatbox... :)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

-> oelbal

Den här diskussionen om varför folk blir kriminella, den handlar egentligen om att SD motverkar sitt eget syfte. SD reagerar över invandringen därför att flyktingar är en aning överrepresenterade i brottsstatistiken. SD:s reaktion leder till att flyktingar alieneras allt mer från samhället. De känner ännu mindre delaktighet än idag. Just detta leder till ännu mer kriminalitet. SD:s politik är därmed helt bakvänd om vi vill komma till rätta med dessa problem.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)