Jag tycker du verkar tillhöra moderaternas liberala gren.
I vilket block skulle ni placera mig utifrån mina åsikter. Jag är själv helt på det klara med vart jag står men jag skulle vilja se hur folk uppfattar mig.
För:
- Fritt skolval - En självklarhet att man skall få välja vilken skola man skall gå i! Där med inget sagt om privatskolor. Med risk för att använda högerns argument -vilkert faktiskt är snat- alla är inte stöpta i samma form.
- Lägre skatter för alla. Detta gör att bidragstagarna slipper betala skatt/hög skatt på de bidrag de får från staten. Vilket gör att fler för mer pengar i plånboken. Det leder till att man kan förlita sig på sina egna inkomster.
- Solidaritet. En självklarhet att alla skall få chansen att klara av att leva sitt liv. Men alla behöver inte samma saker.
Mot:
- Feminism. Det är bra att det finns folk som kämpar för lika rätt. Men vart har ekvalismen tagit vägen? Vad är det som säger att kvinnor är det enda som behöver starka förebilder? De andra i samhället då?
- Konservatismen. För att hårddra det: Jag vill att alla skall få chansen att vara/bli rik, inte bara att de som är rika skall bli rikare och de fattiga fattigare.
Det var lite kort.
Nu följer lite andra åsikter. Jag vill inte att något skall fösröka bestämma över mig och säga att du bör välja det, du skulle passa bra där. Jag vill bestämma över mitt eget liv utan att någon försöker putta in mig i någon grupp.