Feminism?
19 svar · 707 visningar · startad av Virrdo
Det gillar vi!
Jag är anti-feminist!
Oavsett vilken definition man använder så tenderar feminister (oavsett om man kallar sig för likhetsfeminister eller särartsfeminister) att dela in samhället i män och kvinnor. De kvinnliga kvotgrupperna jämförs sedan med sina manliga motsvarigheter. Där den kvinnliga kvotgruppen missgynnas kallar man det för könsdiskriminering. Denna kollektiva jämförelse är feminismens största paradox - samtidigt som man vill sträva efter jämställdhet, motverkar man den.
Bingo
Jag är för jämställdhet och emot gruppindelning - så jag är väl anti jag med ;)
En mycket intressant sida! Ger en annan vinkel i jämstäldhetsdebbaten.
Gaaammal ;)
Tycker den sidan är väldigt bra faktiskt! Några punkter de tar upp är bl.a.:
* Internationella kvinnodagen - Varför inte internationella jämställdhetsdagen?
* Lagen om kvinnofrid - Varför inte lagen om människofrid?
Är inte detta politik :q
Jo, det blir ju politik när det instiftas lagar speciellt för kvinnor, som egentligen borde löpa över hela registret (män, kvinnor ... å ja, hermafroditer :e )
Om jag får säga mitt så tycker jag att den där jämnställdhets grejjen är helt väck..........
dom säger att dom vill ha jänmställdhet men ändå så tycker dom att det är bra att dom får gå in gratis på krogen medans killarna får betala för sej (totalt väckt anser jag) + de Pace sa ovan
Och det här med köns diskriminering.......ta rat-programmet Harem tex.....Om det hade varit 4 killar å 20 tjejer (dvs tvärtom) så hade det varit könsdiskriminering så det bara sjöng om det eller hur?
och när dom gjorde reklampaus så va det ett fruntimmer som satt å sa saker som "Om din kille skickar ett SMS till dej å skriver "saknar dej" så menar han egentligen "har roligt utan dej och orkar inte komma hem än på ett tag" sånna är dom killarna "...........det är väl könsdiskriminering mot oss killar eller vad säger ni..................det är min åsikt!
Borde inte denna tråd vara i politikforumet då :q
Ja, jag är väl antifemenist då antar jag...
Men Femenism är väl bara en biprodukt av "girlpower" hursomhelst...
Säger någon att den är feminist, så känns det som om denne väljer bort andra grupper i samhället som har det svårt.
Några partier profilerar sig som feministiska partier, som kämpar för kvinnor lika rättigheter? Varför inte vara ett humanistikst parti, som kämpar för alla människor lika rätt och värde?
Tycker man kan dra ett streck över feminismen och istället verka för humanismen.
Brian :)
Vi kan göra en "Flower power"
:)
Antifeminist javisst...
De har rätt i sak, men hela sidan luktar... rättshaverist, eller något liknande.
Länge leve Ekvalismen
Snart bildas väl en pro-anti-antifeministisk rörelse... ;)