webForumDet fria alternativet

Immigrationspolitik?

Politik & samhälle

65 svar · 1 203 visningar · startad av trexter.com

Medlem sedan apr. 20021 203 inlägg
Frågan#1

Bara undrar.. tycker ni att S. för en bra Immigrationspolitik?

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jag tycker att de kan förbättra den avsevärt och lätta upp för invandrarna istället för att klumpa ihop folk, men det finns i nuläget inget bättre alternativ i något annat parti.

Ursprungligen av PeW Jag tycker att de kan förbättra den avsevärt och lätta upp för invandrarna istället för att klumpa ihop folk, men det finns i nuläget inget bättre alternativ i något annat parti.

Håller med! Man måste minska segregationen men samtidigt tycker jag att man kunde ha högre krav på de som söker asyl... se på USA! Där måste man KUNNA lite om landet och kunna engelska innan man blir insläppt! Att släppa in ett gäng turkar som inet kan ett ord svenska ökar bara segregationen!

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Nja... där vet i tusan om jag håller med. Tycker inte att man ska sålla folk vid gränsen utan snarare ansvar för vad som händer när de kommit in, så tillvida att man förkortar handläggningstider, hjälper till och motiverar för att folk ska kunna röra sig i samhället utan att bli bidragsberoende.

Ursprungligen av PeW Nja... där vet i tusan om jag håller med. Tycker inte att man ska sålla folk vid gränsen utan snarare ansvar för vad som händer när de kommit in, så tillvida att man förkortar handläggningstider, hjälper till och motiverar för att folk ska kunna röra sig i samhället utan att bli bidragsberoende.

Men håller du inte med om att man borde ställa lite krav på de som tillåts asyl?

Medlem sedan juni 2000319 inlägg

Enligt ditt resonemang så kommer vi ju att utestänga dem som är i störst behov av asyl/uppehållstillstånd. Krigsflyktingar tex har ju i princip inga möjligheter till sverigestudier innan de kommer hit.

/Stefan

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

USA! Där måste man KUNNA lite om landet och kunna engelska innan man blir insläppt! Att släppa in ett gäng turkar som inet kan ett ord svenska ökar bara segregationen!

Nja. riktigt så är det ju inte, det är skillnad på asyl och att bli medborgare i ett land. asyl är väl mer tänkt att vara "en längre vistelse i landet tills tex. det är säkert att åka hem igen" och det ska inte kräva att man kan något om landet man flyr till !!

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Håller med! Man måste minska segregationen men samtidigt tycker jag att man kunde ha högre krav på de som söker asyl... se på USA! Där måste man KUNNA lite om landet och kunna engelska innan man blir insläppt! Att släppa in ett gäng turkar som inet kan ett ord svenska ökar bara segregationen!

Man flyr inte till ett land för nöjes skull direkt. Man flyr pga att man inte kan stanna kvar i det egna landet av en eller annan anledning.

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

FLER INVANDRADRE TILL SVERIGE!

Jag röstar på det partiet som lovar EN MILJON NYA SVENSKAR varje år!!

Då finns förutsättningarna för att behålla ledningen inom våra dyra men avgörande områden!

Sverige är ett attans sketen förort till USA... och det retar mig.

Fattar ni att det bor EN MILJARD människor i Indien! Halva världens befolkning bor i Indien och Kina!

En miljard snubbar är en jävla massa människor! Vem bryr sig vad som händer i byhålan Kista i ett sån't läge???

Hur många hundra snubbar bor och arbetar i Kista?

Ursprungligen av stoffe-2k

USA! Där måste man KUNNA lite om landet och kunna engelska innan man blir insläppt! Att släppa in ett gäng turkar som inet kan ett ord svenska ökar bara segregationen!

Nja. riktigt så är det ju inte, det är skillnad på asyl och att bli medborgare i ett land. asyl är väl mer tänkt att vara "en längre vistelse i landet tills tex. det är säkert att åka hem igen" och det ska inte kräva att man kan något om landet man flyr till !!

Sant, jag sade fel fel där men är det inte konstigt att folk från ElSalvador till exempel får asyl i _sverige_? Känns inte Colomobia/Brasilien eller liknande mer nära?

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Nej, felet med Sverie är att ordet INVANDRING är ett negativt laddat ord!

Moder Svea får allt ta och skärpa till sig. Vem ska annars betala för G3, G4 och GPRS!?

Invandrign är en förutsättning för att vi ska få behålla våra jobb!! Mer invandring skapar fler jobb! Så är det!

Av någon dum anledning så utgår man från att människor missbrukar och missköter sig. Det är inte dom man ska engagera sig i. Skit i dom. Satsa på dom som sköter sig.

Ursprungligen av StefanJohansson **Enligt ditt resonemang så kommer vi ju att utestänga dem som är i störst behov av asyl/uppehållstillstånd. Krigsflyktingar tex har ju i princip inga möjligheter till sverigestudier innan de kommer hit.

/Stefan**

De får böcker hemskickade som de får studera och ska klara ett slgs "Sverige-prov" för att bli medborgare. Det vore bra!

Medlem sedan juni 2000319 inlägg

De får böcker hemskickade som de får studera och ska klara ett slgs "Sverige-prov" för att bli medborgare.

Brev från Imigrationsverket till afganer som tänkt fly till Sverige:

Hej!

Vi skriver detta på svenska eftersom du troligen inte kan engelska heller och vi dessutom saknar kompetens för att kunna skriva på ditt språk. Fast du kanske inte ens kan läsa...

I vilket fall som helst så finns det några böcker i detta paket; Svenska för nybörjare och Sveriges historia. Läs dem och gör sedan de medföljande proven.

Skicka proven till oss så återkommer vi när du är godkänd, först då kan du påbörja din resa hit.

Hälsningar

Handläggarna på Imigrationsverket

Var det något sådant du tänkt dig..?

/Stefan

Ursprungligen av StefanJohansson

De får böcker hemskickade som de får studera och ska klara ett slgs "Sverige-prov" för att bli medborgare.

Brev från Imigrationsverket till afganer som tänkt fly till Sverige:

Hej!

Vi skriver detta på svenska eftersom du troligen inte kan engelska heller och vi dessutom saknar kompetens för att kunna skriva på ditt språk. Fast du kanske inte ens kan läsa...

I vilket fall som helst så finns det några böcker i detta paket; Svenska för nybörjare och Sveriges historia. Läs dem och gör sedan de medföljande proven.

Skicka proven till oss så återkommer vi när du är godkänd, först då kan du påbörja din resa hit.

Hälsningar

Handläggarna på Imigrationsverket

Var det något sådant du tänkt dig..?

/Stefan

Nope, hade tänkt mig att de skulle få göra provet i Sverige efter att ha fått uppehållstillstånd... dessutom så finns det kompetens i Sverige... flera tusen är ju just afghaner!

Nope, hade tänkt mig att de skulle få göra provet i Sverige efter att ha fått uppehållstillstånd... dessutom så finns det kompetens i Sverige... flera tusen är ju just afghaner!

På samma sätt borde du göra ett "kultur-prov" som visar att du kan förstå andra kulturers tankesätt och på bästa sätt hjälpa dessa människor som flytt från sitt land.

Ursprungligen av Beatbox

På samma sätt borde du göra ett "kultur-prov" som visar att du kan förstå andra kulturers tankesätt och på bästa sätt hjälpa dessa människor som flytt från sitt land.

Det är faktiskt inte jag som ska anpassa mig utan de som kommer hit! Skulle jag själv flyttat till ett land hade jag gjort allt för att förstå mig på deras kultur!

Det är faktiskt inte jag som ska anpassa mig utan de som kommer hit! Skulle jag själv flyttat till ett land hade jag gjort allt för att förstå mig på deras kultur

Att Sverige är mångkulturellt är ju inget nytt direkt om du tror det. Det är ju snarare du som borde "anpassas" eftersom du inte kan handskas eller förstå andra kulturer.

Ursprungligen av Beatbox

Det är faktiskt inte jag som ska anpassa mig utan de som kommer hit! Skulle jag själv flyttat till ett land hade jag gjort allt för att förstå mig på deras kultur

Att Sverige är mångkulturellt är ju inget nytt direkt om du tror det. Det är ju snarare du som borde "anpassas" eftersom du inte kan handskas eller förstå andra kulturer.

Visst, visst, vi svenskar borde också lära oss om invandrarnas kultur men det är ju inte lika "bråttom"! De MÅSTE göra det.. annars blir det SB!

Det viktigaste är ju språket. Kultur spelar ju inte så stor roll i sammanhanget.

Ursprungligen av Beatbox Det viktigaste är ju språket. Kultur spelar ju inte så stor roll i sammanhanget.

Så du menar på att vi svenskar (eller varifrån du nu kommer) borde lära oss persiska?

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)