webForumDet fria alternativet

Iraks oljesanktion

Politik & samhälle

2 svar · 264 visningar · startad av Beatbox

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg
Frågan#1

Som en protest mot Israel så vet ni säkert att Irak infört en oljesanktion. Om man då ska tillämpa en del personers filosofi om det "onda" USA så betyder alltså detta att USA kommer att anfalla Irak pga dessa sanktioner. Detta pga USA:s pengagirighet och totalt avsaknad av medlidande för människor. Jag tycker det är tråkigt med denna inställning till USA. Det rådde ett helt annat politiskt klimat och andra ledare för 30 år sedan och det är ju helt meningslöst att jämföra då med nu.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Ähum.... vem relaterar du din kommentar till :q

Jag har iaf den åsikten att USA inte ska attackera Irak av någon annan anledning än ett konkret hot mot västvärlden. Saddam passar ju på nu att räcka ut tungan och peka långfinger mot Bush ;) ... vilket i sig knappast är ett hot.

F.ö tycker jag att det saknas diplomatisk stake hos de sittande i såväl USA, GB och lilla Sverige mot Israels ockupation av Palestina. Sandlådekriget har ju övergått till nåt betydligt värre och det är f*n i mig skamligt med denna flathet, inte minst med tanke på hur de annars agerar. :x

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

F.ö tycker jag att det saknas diplomatisk stake hos de sittande i såväl USA, GB och lilla Sverige mot Israels ockupation av Palestina.

Det håller jag helt och fullt med om.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)