Förmodligen för att det säljer väldigt bra. Se bara på hur många som spelar olika typer av spel i tron att de ska kamma hem storvinsten. Hur månge va det som gick på Telia-köret tror du ? Rätt så många.... det va ju inte direkt en objektiv och kritisk analys av Telia som presenterades.
Ja, undrar hur många av AB's som läsare gick på Telianiten.
Det verkar som om AB vill säga att; Titta här hur alla andra gör, så här gör dom när dom kommer undan skatt, det är bara rätt att du får veta också. Så här gör man aktieklipp, har du gnetat ihop nåt så har du chansen, vi visar hur.. osv. Har andra tidningar löp på samma tema så har AB dom fetaste rubrikerna. Men ibland är AB ensamma och då handlar det mest om hur man minskar sin skatt.
Det är inga citat, utan den bild jag får av budskapet btw. Är det avundsjuka på "alla som vunnit" som exploateras eller vad handlar det om? Lösnummerargumentet verkar för svagt, varför skulle AB lösnummer sälja bättre än andra med just skattetips?
Själv minns jag att det hördes kritiska röster om Telia från diverse ekonomer som hävdade att priset var satt för högt för aktien. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka ekonomerna var, eller var jag läste det, men det kan mycket väl ha varit i AB (några renodlade affärstidningar läser jag aldrig, så jag har inte precis tagit del av någon specialinformation om det, utan bara sådant som de flesta andra läser). Det var staten som hävdade entydigt att Telia-aktierna var en bra affär. Från massmedier och ekonomisk expertis var åsikterna om den saken, blandade. Rent allmänt anser jag att var och en får ansvara för sina egna aktieaffärer och inte skylla sin förlust på massmedier.
Rent allmänt anser jag att var och en får ansvara för sina egna aktieaffärer och inte skylla sin förlust på massmedier.
Precis ! Väl talat. Angående media... båda Aftonbladet och Expressen var minst sagt icke objektiva då dessa båda granskade Telia. Ingen jämförelse gjordes med t ex mindre aktörer.
// BeatBox
297 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849