Framfab visade aldrig någon vinst som Beatbox påstod.
Det enda chefen klarade av var att visa vinst i några dagar. sen brakade hela skiten ihop igen och vinsten blev förlust för helåret, inte mindre än 2,3 MILJARDER förlust för helåret. Kom då ihåg att Framfab hade från början 3000 anställda, nu är dom bara 650 kvar. Då är det inte så svårt att räkna ut hur dom gjorde den där "vinsten" som ändå blev en brakförlust.
Och här skriver äntligen Computer Sweden det jag försökt nöta in i er i hela tiden under hela denna debatt.
1. Europeiska It-företag går det bättre för än svenska
2. Sverige har tappat sin position som IT land kapitalt
3. Och ni fortsätter drömma om det s.k "IT-landet" Sverige
och du sgtpepper, om du kallar mig idiot, visa då 1 svenskt internet-företag som lyckats med att göra vinst på internet kontinuerligt på internetsidan och inte i några sekunder som framfab?.
Jag tycker du ska jämföra lite hur det går för andra marknader i dagens Sverige. Hur många andra företag är det som går bra ? Lågkonjuktur brukar det kallas. Varför anklagar du inte t ex bilindustrin för att gå otroligt dåligt ? Volvo gjorde inte ett sånt lysande resultat precis, till och med sämre än många IT bolag.
Verket för innovationssystem, Vinnova, ser tre viktiga områden som kan få fart på Sverige igen. Det första rör utvecklingen av 3G-tjänster. Det andra är industriell IT.
Det är ju intressant att Industriell IT nämns... nått som du totalt avfärdade för ett tag sedan. Vi har redan konstaterat att bygga hemsidor som man tjänar pengar på är totalt ute och det är inte så konstogt att det går dåligt för dessa företag.
Ursprungligen av Räven och du sgtpepper, om du kallar mig idiot, visa då 1 svenskt internet-företag som lyckats med att göra vinst på internet kontinuerligt på internetsidan och inte i några sekunder som framfab?.