webForumDet fria alternativet

Hur mycket har sverige tappat i IT? Del2

Politik & samhälle

10 svar · 462 visningar · startad av Räven

Medlem sedan okt. 2001249 inlägg
Frågan#1

Framfab visade aldrig någon vinst som Beatbox påstod.

Det enda chefen klarade av var att visa vinst i några dagar. sen brakade hela skiten ihop igen och vinsten blev förlust för helåret, inte mindre än 2,3 MILJARDER förlust för helåret. Kom då ihåg att Framfab hade från början 3000 anställda, nu är dom bara 650 kvar. Då är det inte så svårt att räkna ut hur dom gjorde den där "vinsten" som ändå blev en brakförlust.

http://computersweden.idg.se/text/020213-CS41

---------------------------------------------------------------------------------

Och här skriver äntligen Computer Sweden det jag försökt nöta in i er i hela tiden under hela denna debatt.

1. Europeiska It-företag går det bättre för än svenska
2. Sverige har tappat sin position som IT land kapitalt
3. Och ni fortsätter drömma om det s.k "IT-landet" Sverige

http://computersweden.idg.se/text/020222-CS24

börjar ni inse att jag har rätt?.

---------------------------------------------------------

och du sgtpepper, om du kallar mig idiot, visa då 1 svenskt internet-företag som lyckats med att göra vinst på internet kontinuerligt på internetsidan och inte i några sekunder som framfab?.

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Konjunktur

Jag tycker du ska jämföra lite hur det går för andra marknader i dagens Sverige. Hur många andra företag är det som går bra ? Lågkonjuktur brukar det kallas. Varför anklagar du inte t ex bilindustrin för att gå otroligt dåligt ? Volvo gjorde inte ett sånt lysande resultat precis, till och med sämre än många IT bolag.

Verket för innovationssystem, Vinnova, ser tre viktiga områden som kan få fart på Sverige igen. Det första rör utvecklingen av 3G-tjänster. Det andra är industriell IT.

Det är ju intressant att Industriell IT nämns... nått som du totalt avfärdade för ett tag sedan. Vi har redan konstaterat att bygga hemsidor som man tjänar pengar på är totalt ute och det är inte så konstogt att det går dåligt för dessa företag.

// BeatBox

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

OT: Lars Egenäs som som är en kontaktpersonerna i rapporten som Räven länkar i början är min granne :h

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Ursprungligen av Räven
och du sgtpepper, om du kallar mig idiot, visa då 1 svenskt internet-företag som lyckats med att göra vinst på internet kontinuerligt på internetsidan och inte i några sekunder som framfab?.

H&M:s webbsatsning har varit lönsam från dag ett.

BEATBOX

Det är ju intressant att Industriell IT nämns... nått som du totalt avfärdade för ett tag sedan.

va, va snacka du om?

SPANGO

H&M:s webbsatsning har varit lönsam från dag ett.

Dom säljer kläder

----------------------------------

Men allvarligt, tycker ni fortfarande nu att Sverige är ett land som ligger i framkanten av IT?.

Varför är kronkursen bland de svagare i EU?.

Dom säljer kläder

Fråga kolon : Vad gör Aftonbladet ?

// BeatBox

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Delade tråden då den blev onödigt lång

:bire

Fråga kolon : Vad gör Aftonbladet ?

åker skidor

nä, men aftisbladet tjänar sina cash på sidan i sig självt. HM tjänar cash på kläder.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

nä, men aftisbladet tjänar sina cash på sidan i sig självt.

Tror du de hade gjort det om det inte vore för papperstidningen som har gjort deras nättidning känd?

Luuunarstorm kontrar jag då med.

En lite annan vinkling.

Här är en undersökning som TCO har gjort angårnde hur "dåligt" det gåt för IT sektorn.

http://www.tco.se/frame.htm?&titel=Pressinfo&meny=pressi/pressim&page=press/lop1090E

Innan du börjar såga TCO Räven så tycker jag du ska läsa på vad TCO är för nått och vad dom jöbbar mot för mål.

// BeatBox

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)