Träffade en kille som startat gruppen Kommando Anti Greenpeace på krogen nån gång, de hade visitkort å allt. De tyckte att man skulle jaga valar för de var fula och att man skulle provspränga etc för att kunna stå emot anfall från galna länder ungefär, helt körda. Jag tror inte de hade gjort det med ironi så att säga..
Fördelarna är att de ser miljön och vår jord som det viktigaste som vi inte får förstöra, de förverkligar de tankar många har till sin spetts men vi vanligt folk är för fega för att riskera vår egen säkerhet och håller oss till källsortering.
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Medlen Greenpeace använder sig av främjar civil olydnad, men enligt principerna öppenhet(de gör sina aktioner kända), ansvarstagande och icke-våld/skadegörelse. Jag anser att deras metoder är väldigt bra och fler organisationer borde ta efter, vad sedan vissa utbrytargrupper gör i Greenpeace namn är en annan sak. Deras "trademark" är ju att utnyttja media/tv/tidningar för att göra sina aktioner kända och på så sätt öka medvetenheten hos folk. De lägger också en hel del pengar på alternativ forskning (har några siffror nånstans om jag bara kunde hitta dem).
Jag känner en som har varit i miljösvängen ett tag ocgh han säger att Grennpeac har stöd från de andra (Så länge de gör "plogbillsaktioner" vill säga)
Greenpeace gör aktioner,Snf arbetar mer åt politerkhållet och människor i störast allmänhet, Mjv studiecirklar etc
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty
Greenpeace verkar ha ett ganska enspårigt sinne och likasinnade organisationer och deras "lobbying" har sett till att det finns så pass många kol och olje kraftverk idag, istället för att satsa på den helt klart bättre kärnkraften.
Jag är natur vän, men jag ser logiskt på det, jag går inte och protesterar emot kärnkraft bara för att jag inte läst upp på det, det verkar ju som dom som protesterar emot den inte kan tänka på nått annat än Tjernobyl.
Dom tar saker ur sitt sammanhang och blåser upp saker ur proportion.
Så nä jag har inte så stor förståelse för dom, fastän dom fyller en nödvändig funktion i andra områden, men ibland gör dom mer skada än nytta i sin "zeal"
------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created.(så sade en fan)
Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.
Greenpeace är den bästa aktivistgruppen som jag känner till. Jag tycker att deras metoder är oerhört bra, de lyckas ju ganska ofta med det dom vill, det som är lite synd är att det verkar som att deras sätt är det bästa... :l