I en intervju säger hannes nu i efterhand att då han haft tid att tänka på sina handlingar så förstår han fortfarande inte vad han gjort för fel. Han förstår inte vad det är för fel i att kasta sten mot polis etc. Jag tycker det är tragiskt. Men om han vill fortsätta att förstöra sitt liv så är det ju upp till honom själv.
// BeatBox
------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO
Att Hannes ljög i rättten var väl ganska uppenbart, eller borde ha varit det för rättens ledamöter om man granskar han "politiska åsikter", han är ju en samhällsfiende och bör behandlas som en sådan.
Men han hittade inget och får tillbaka sin, som han säger, nattsvarta syn på samhället.
- Mitt förtroende för att arbeta inom parlamentariska ramar till exempel, eller mitt förtroende för att polisen är här för min skull, eller mediers uppgift att skydda sanningen och så vidare - jag ser den totala motsatsen.
En människa som har dom åsikterna måste behandlas som en mycket stort hot gentemot det demokratiska samhället.
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO
Hannes=mindre intelligent.
Men åtalad för mened blir han inte. Det kan man inte bli som åtalad. Det är fritt fram att ljuga. Tyvärr kan man tycka.
------------------
Spango om handikappanpassning av site:
Får man den att funka i Lynx betyder det att man inte runkar loss för mycket i grafiska orgier, vilket blinda/gravt synskadade brukar ha svårt att ta till sig.
Det skulle strida mot vårt juridiska system, man kan inte tvinga någon som är under åtal att tala sanning, att försöka göra så genom att göra det till ett brott blir väldigt märkligt, hela systemet är uppbyggt på att den åtalade skall bli överbevisad av åklagaren.
I "ert" system så skulle alltså i stort sett samtliga som blivit åtalade och dömda för ett brott samtidigt bli påförda ett straff för mened, eftersom man om man befunnits skyldig till ett brott måste anses ha ljugit då man bedyrat sin oskuld..
Visst, det är enkelt att tycka att man inte borde få ljuga likt Hannes-jäveln, men tänk lite längre så inser ni förhoppningsvis det omöjliga med ett sådant system.
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
skulle alltså i stort sett samtliga som blivit åtalade och dömda för ett brott samtidigt bli påförda ett straff för mened, eftersom man om man befunnits skyldig till ett brott måste anses ha ljugit då man bedyrat sin oskuld..
Ah, det är sant. :i
------------------ Pengar är inte allt - säger de som har
273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25