webForumDet fria alternativet

Undomars stress

Politik & samhälle

4 svar · 424 visningar · startad av the-teacup

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg
Frågan#1

Nog för att jag tycker att aftonbladets artikar är utliga och bannala i bland men har de nosat på ett alvarigt problem som jag tyvärr tror kommer bli alvarigare i framtiden. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,110619,00.html

------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Hm, deras faktaruta säger inte så mycket. T.ex.: är det samma personer som skippar lucnhen som skippar frukosten?

Därtill: Om man har mycket att göra, får man faktiskt lov att prioritera!
------------------
Erik Proudly Presenterar:
eMejlen - eSidan - eFrågan

[Redigerat av erre den 01 dec 2001]

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

Frågan är ju om man verkligen kan det.Om man prioterar tränningen så får man dåligt samvetet för att man inte sköter skolan,Prioterar man skolan så får man dålit samvete att man inte trännar eller inte ställer upp sina vänner.Det verkar som om många ungsdomar vill var bäst på allt och därtill se perfekt ut.Så upplever jag det som...

------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Man får prioritera.

Jag valde en förortsskola istället för en skola inne i city eftersom jag visste att studietakten skulle vara något lägre. Nu får jag kanske inte den bästa möjliga utbildningen som finns men jag har tid att göra saker som jag tycker om. Enligt mig är det minst lika viktigt att må bra som att ha en bra utbildning.

Den här veckan hade jag 2 prov (Teknik, människa & samhälle + naturkunskap) och 2 muntliga redovisningar (musik + engelska) á 10 min.

Nästa vecka har jag bara ett prov, några uppgifter som måste lämnas in (teknisk psykologi och teknikutveckling), rätt mycket matte och en uppsats om taekwondo som måste lämnas in till min tränare.

Jag tränar i genomsnitt en timme per dag (taekwondo och styrketräning).

Om det blir stressigt handlar det oftast bara om dålig planering från min egen sida. :)

Det är klart att om man tränar på landslagsnivå och dessutom går i en klass / skola där de flesta ligger på MVG-nivå så kommer man att få det jobbigt - men då får man skylla sig själv.

[Redigerat av Matti den 02 dec 2001]

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Det finns ju andra saker som ungdommar stressar över. Hur tror du det känns att ha t ex alkoliserade föräldrar ? Eller att vara invadrare och veta att samhället behandlar människor olika ? Det är rätt så stressande skulle jag tro... och vad gör man åt det ? Vad gör man åt en sak som att ens mamma är alkoliserad och samhället hjälper inte till ?

// BeatBox

------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"

Sixten Landby

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)