Det vore intressant om man kunde tillämpa sverigedemokraternas idéer på sig själva. Jag har hört att de förespråkar livstid efter tredje brottet. Det skulle undanröja åtskilliga sverigedemokrater :)
Ja, de är ju nästan i klass med Socialdemokraterna! Nye ministern brukar köra bil när han är full, justitieministern före detta knarkare osv. För att inte tala om alla kommunpolitiker som förskingrar och går på porrklubb och håller på.
Med andra ord - politiker är ungefär som vanligt folk när allt kommer omkring. Man ska dock se upp när någon börjar prata om hög moral och vi, de goda ofelbara, och de andra, de onda brottslingarna. Där håller jag med.
Var det inte nån i Sd som hade blivit fäld 13 gånger.
Håller med dig fridolf.Och så undra de varför vanliga människor har politikerförakt.Liksom om inte ens de som förespråkar något lever efter det, hur kan de begära att andra människro ska leva efter det?
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty
Håller med dig fridolf.Och så undra de varför vanliga människor har politikerförakt.Liksom om inte ens de som förespråkar något lever efter det, hur kan de begära att andra människro ska leva efter det
Vi "vanliga" har rätt stor tilltro till våra politiker. Det är väl ni små grupperingar som inte har det. Åter igen.... Ni är inte så många som ni tror att ni är.
// BeatBox
------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"
Inte sjutton ska man rösta av plikt inte. Men enligt min åsikt är det så att har man rätt att rösta och inte utnyttjar den rätten så har man inte rätt att klaga sedan, för då har man inte ens försökt.
Sedan tycker inte jag att SD är "riktiga politiker". De är väl inte riktigt demokratiska direkt.. :(
------------------
Bättre vara tyst och verka dum än att öppna munnen och undanröja alla tvivel.
Hmmm,men var det inte demokratiminsten som 98 vill infföra röstplikt,pga av det sjunkande valdeltagandet? Det är något eropiskt land som har det iallafall.
Plikt behöver ju inte bara komma utifrån utan även infrån(tex för at döva sitt dåliga samvete)
men föra att återgå till rubriken :leva som man lärgällerju inte bara politiker, det gäller ju alla.Tex dagismamman som säger åt barnen att de sak cyckelhjälm på sig när det cycklar ska självklart ha hjälm på sig när hon cycklar.
SD sitter väll med i en del kommunfullmäktier tror jag.20 000 rösder fick de iallafall i förra valet och tre (eller två)platser i kyrkofullmäktier.Så tyvärr måste vi nog räkna dem till politiker,tyvärr.
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty
[Redigerat av the-teacup den 26 nov 2001]
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e