webForumDet fria alternativet

Jag tycker att det är tragisk...

Politik & samhälle

12 svar · 402 visningar · startad av Beatbox

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg
Frågan#1

http://www.dn.se/DNet/jsp/Crosslink.jsp?p=DNet&d=11&a=233028&f=index.html

// BeatBox

------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"

Sixten Landby

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Ja josses...visst ar det.

/A

------------------
"Varför krymper inte får när det regnar?"

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Varför är det tragiskt, vi lever faktiskt i en demokrati, hadde ni sagt samma om det hadde varit KPLMR eller något annat parti på vänster kanten...

:obs:
skrivet bara för att provocera

------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag funderar kring vad det krävs för att starta ett parti?
De lär ju inte ta nåt betalt för lokalerna, så om vi startar wF-partiet så har vi rymliga lokaler i samtliga stadshus i Sverige att tillgå för våra träffar! :e

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Ha da skulle vi kunna slanga in en bar dar! Bra ide!!

------------------
"Varför krymper inte får när det regnar?"

Varför är det tragiskt, vi lever faktiskt i en demokrati, hadde ni sagt samma om det hadde varit KPLMR eller något annat parti på vänster kanten...

Tycker du man ska uppmuntra de åsikter som Sverigedemokraterna står för ?

// BeatBox

------------------

Sixten Landby

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Tycker du man ska uppmuntra de åsikter som Sverigedemokraterna står för ?

Tycker du att man skall uppmuntra de åsikter som Afa och andra "vänster"-föreningar står för?

Vad tycker du att vi skall göra med extremhögern då?
Ska vi förbjuda en politisk åsikt?

------------------
/Tor
www.tor.nu

Tycker du att man skall uppmuntra de åsikter som Afa och andra "vänster"-föreningar står för?

Vad tycker du att vi skall göra med extremhögern då?
Ska vi förbjuda en politisk åsikt?

Man kan väl försvåra för dom. Ska verkligen demokrati stödja icke demokratiska åsikter ?

// BeatBox

------------------

Sixten Landby

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

Men kan man verkligen förbjuda en åsikt?Är det inte bättre att gå in i en motdiskution (även motdemonstrationer)och våga stå för det man tycker.De blir ju svårare att motdemonstra mot deras åsikter om de har gått under jorden.

------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty

Men kan man verkligen förbjuda en åsikt?Är det inte bättre att gå in i en motdiskution (även motdemonstrationer)och våga stå för det man tycker.De blir ju svårare att motdemonstra mot deras åsikter om de har gått under jorden.

Det är en skillnad på att förbjuda och att inte stödja.

// BeatBox

------------------

Sixten Landby

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Här tycker jag att det vore ett ypperligt läge för civilolydnad. Kan ingen anti-sverigedemokrat spraya ned deras logga, punktera deras bilar, störa deras möten och starta stora demonstrationer?

Kan demonstrationsfolket klaga på EU, borde de kunna (om de nu har nån moral i kroppen) kunna lyfta sina röster mot detta rasistiska parti.

I övrigt borde det inte vara så svårt att lagstifta bort rasistiska partier(!). (inte detsamma som att förbjuda åsikter, bara förhindra organiserade trakasserier).

------------------
Ancilla, face mea laganum!

I övrigt borde det inte vara så svårt att lagstifta bort rasistiska partier(!). (inte detsamma som att förbjuda åsikter, bara förhindra organiserade trakasserier).

Precis varför jag tycker att det är tragiskt att icke demokratiska organisationer utnyttjar demokratins frihet för att framföra sitt budskap som är inriktat på att förstöra för den öppna demokratin.

// BeatBox

------------------

Sixten Landby

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

PEW jag kan glädja dig med att det gör Afa,(de är rätt mycket Afa människor i Jönkping och där har aldrig sverigedemkrateran sätta sin fot) läs den här artikeln som faktiskt kommer från vekorevyn http://afa-stockholm.antifa.net/texter/veckorevyn.htm

Och SD små klisterlappar åker ner rätt så fort eler blir överklistrade...

Och ingen vill ha dem,det märks ju.Titta bara på senaste kyrkovalet,hur många var det inte som bara gick dit och röstade bara för att SD inte skulle komma in (jag bla).

Förresten var de inte några som bröt sig ur SD för att de tyckte att SD var för mycket vänster?

------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty

[Redigerat av the-teacup den 09 nov 2001]

[Redigerat av the-teacup den 09 nov 2001]

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)