Svenska Freds och Svenska Afghankommittén samlar namn till en protestlista mot bombningarna.
Skriv på här!
------------------
"These are my principles. If you don't like them I have others."
-Groucho Marx
[Redigerat av mappo den 01 nov 2001]
12 svar · 406 visningar · startad av mappo
Svenska Freds och Svenska Afghankommittén samlar namn till en protestlista mot bombningarna.
Skriv på här!
------------------
"These are my principles. If you don't like them I have others."
-Groucho Marx
[Redigerat av mappo den 01 nov 2001]
Det afganska folket har väl lidit de senaste 20 åren och var fanns protestlistorna då ? Det är ju ingen nyhet direkt att folk lider där. Jag säger som Web-Tor..... var är protestlistorna mot terrorism ?
// BeatBox
------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"
Sixten Landby
Jag vill hellre protestera mot talibanernas förtryck och deras kvinnosyn.
Det afganska folket har väl lidit de senaste 20 åren och var fanns protestlistorna då ? Det är ju ingen nyhet direkt att folk lider där. Jag säger som Web-Tor..... var är protestlistorna mot terrorism ?
Så du tänker inte skriva på protestlistan med motiveringen att lidandet har funnits längre än listan? Det resonemanget måste man ju älska.
------------------
Nu undrar du kanske varför jag skrev sådär..
Så du tänker inte skriva på protestlistan med motiveringen att lidandet har funnits längre än listan? Det resonemanget måste man ju älska.
Jag tänker inte skriva på någon lista föränn Al-Qaida är ur världen. Mänga, många fler oskylldiga har dött under Talibanregimen än under USA:s bombningar. Varför protesterade inte du då ?
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
Varför protesterade inte du då ?
När och hur skulle det gå till? Hade jag sett nån protestlista mot talibanregimen, då hade jag skrivit på den.. Men så vitt jag vet finns ingen.
------------------
Nu undrar du kanske varför jag skrev sådär..
När och hur skulle det gå till? Hade jag sett nån protestlista mot talibanregimen, då hade jag skrivit på den.. Men så vitt jag vet finns ingen.
Det är väl just det. Tragiskt att det måste håsas upp i media för att folk ska bli medvetna om att folk lider. Som sagt var så har ju folk lidit där i över 20 år. Hur många tror du inte dött pga Talibanregimens förtryck av det afganska folket ? Jag vägrar skriva på nått som stoppar förstörandet av terroristnätverket och förtrycket.
// BeatBox
------------------
Sixten Landby
Jag vägrar skriva på nått som stoppar förstörandet av terroristnätverket och förtrycket.
Jag med.
Men släng upp en lista om ökad humanitär hjälp och mot terrorism så skriver jag på.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
En afghan blev intervjuad på något nyhetsprogram som jag såg. Han var inte taliban. Han ansåg att det afghanska folket har blivit terroriserat av talibanerna så mycket att den riktiga befolkningen (not da talibunnies) till och med stödjer bombningarna eftersom det kan ge afghanerna rätten till sitt eget land.
Med andra ord så dör många gärna av bombningarna om de kan leda fram till en framtida frihet för resten av befolkningen. Som det är nu så har de helt enkelt inget liv.
------------------
de'nim
beatbox, fixa ihop den lisan om du vill ha den.det är inte så svårt.alla kan.
jag har gjort många på lokalt plan.skriv barrra vad den protesterar mot,vilka som står bakom och vart den ska skickas sen två kolumner där människor kan skriva sina namn respektive address.
eller som ett gammal cittat ssääger "om inte du-vem?om inte nu-när?
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty
[Redigerat av the-teacup den 05 nov 2001]
Beatbox Jag kom tänka på att Svenska Afghankommittén är nog den förenigen du söker efter.De har bla haft skolor för kvinnor/tjejer i afganistan under den tiden som talibanregimen har varit.
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty