Någon som läste DN Debatt av Olof Petterson i fredags? Så fall vad anser ni om det har skriver.
Jag anser att Sverige och för den delen stora delar av västvärlden går mot en situation som blir mer och mer individualistisk och om man ser historiskt sätt så har ju inte det varit bra.
Så varför skulle vi vara ett undantag, jag är helt säker på att vi inte är det.
varken eller skulle Putnam antagligen sagt, eller både och, jag är väl lite inne på det också att personer som Ola Salo är trevliga på kort sikt.
Men på lång sikt så funkar det nog inte att bygga ett system folk som honom eftersom han kräver mer uppmärksamhet än andra för att kunna fortsätta med det han håller på med.
Vraför vill då fler bli som Ola Salo-stilen?
Jo, för att människan funkar lite så om man tror på de händelseförlopp som upprepat sig i historien ett antal gånger, så, om man ser upp eller gillar en person så tar man lite efter honom.
Altså den reflex som är mer tydlig hos barn som lär sig prata eftersom deras föräldrar pratar.
visseligentog jag honom bara som exempel(det finns ju punkare,hiphoppare etc ),men stunt samma,Personligen tycker jag att det är bra att det blir fler induvaliska på det sättet,för det kan inte vara bra att människor tycker ner sina personligheter tror jag.
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty
Först så tänkte jag bara höra med dig om du tittar igenom dina inlägg innan du skickar dem, det är tyvärr otroligt mycket stavfel, vilket gör det jobbigt att läsa. Jag hade själv problemet innan att folk klagade på att jag skrev fel, och nu går det ialla fall lite bättre.
Men nu svaret på ditt inlägg:
"Trycka ner personligheter" behöver man kankse inte göa, men de är faktist så att för att samhället ska funka så måste man anpassa sig till sina med människor, annars så funkar det inte.
Oj jag läser igenom ,men jag upptäker inte stavfelen själv förren efter ett tag typ 20 min.Därför tycker jag det är välldigt bra med redesiera knappen.Och då är det bara de grövsta jag hittar.Men jag vill träna bort det,det vill jag
Nja,jag är inte berädd att hålla med dig, för vad ska man dra gränsen?Förr hundra år sen var man tvungen att trycka ner sin homosexullitet(eller sexulletiten överhuvudtaget).Så länge som det inte betydder att man skiter i andra så är det hellt okey för mig.
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty
Oj jag läser igenom ,men jag upptäker inte stavfelen själv förren efter ett tag typ 20 min.Därför tycker jag det är välldigt bra med redesiera knappen.Och då är det bara de grövsta jag hittar.Men jag vill träna bort det,det vill jag
helt perfekt, så brukar jag också göra : )
Nja,jag är inte berädd att hålla med dig, för vad ska man dra gränsen?Förr hundra år sen var man tvungen att trycka ner sin homosexullitet(eller sexulletiten överhuvudtaget).Så länge som det inte betydder att man skiter i andra så är det helt okej för mig.
Jo, jag tycker precis som dig.
Just det här med gränsdragningen är svårt, för precis som du säger så måste man ha gränser. Jag tror det handlar om att allting ska ske långsamt eftersom då har folk tid att ändra sig och se nack- resp. för- delarna med ett beslut.
Som Putnam och Olof Petterson uttrycker det så menar de att den utvecklingen går för snabbt nu, och det är det som är problemet.
Jag tycker att du ska sluta lita så mycket på diktatorerna Putnam och Olof Pettersson. Är det inte det som är den största faran att bara upprepa vad andra har sagt?
Sen tyckte jag att det här var kul om vi ska snacka stavning och sånt. Du skrev ungefär
"Fan vad illa du stavar, det är svårt att läsa. ...behöver man kankse inte göa, men de är faktist så ... sina med människor"
Jo, som jag skrev så har jag själv samma problem, och jag vill liksom inte kasta sten i glashus, men jag vet själv att jag påverkades av att folk klagade på att jag stavade och gör och varje gång folk gör det så tänker jag lite extra på det, och snart helt helt felfritt.
Det var inga illa menat "the-teacup" och jag hoppas inte han tog det så utan helt och hållet för att jag tyckte det var svårt att läsa och tänkte att eftersom jag uppskattar konstruktiv kritik så kanske andra också gör det.
Jag tycker att du ska sluta lita så mycket på diktatorerna Putnam och Olof Pettersson. Är det inte det som är den största faran att bara upprepa vad andra har sagt
Nix, det tycker absolut inte jag, speciellt inte eftersom jag lägger in mina åsikter och använder Robert Putnams ord för att det han skrivit är så otroligt genomtänkt, fast jag kan hålla med dig om det skulle vara roligare om han hittade till Webforum och lärde sig svenska, men jag bedömde inte det så pass sannolikt så jag citerade honom istället
Du har faktiskt inte citerat Putnam ännu men du får gärna göra det. Vilken utveckling är det som går för snabbt? Vad är det vi borde vänta med att göra? Kan du ge några exempel?
Jag vetom mina problem och tar man upp dem som costodia gör så blir jag inte stött,för det finns värre sätt att ta upp det på (typ skratta rått åt det så att jag hör)
------------------
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25