Jag har fått känslan av att Göran Perssons förtroende hos väljarna har ökat, vad tror ni är anledningen till det?
Göran Persson?
7 svar · 347 visningar · startad av nissel
I tider av oro vill folk gärna krypa upp i knäet på en stor mysig och kramgo pappa i röd tröja.
Folk väljer det enklaste, särskilt nu efter terrordåden. Folk vill gärna vara konservativa när stora förändringar stundar.
Persson är faktiskt en bra talare, må låta tråkig å skit men han är ju gråsosseskolad sedans 12 års åldern så vad kan man vänta sig. Blir förvånad när jag ser på riksdagsdebatter över hur duktig han är på tala och få en att nästan tycka som han. Ibland kommer man på sig själv :e
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Det finns ingen som på allvar säger emot honom. Ta regeringsfrågan. Göran vill inte regera tillsammans med "otäcka kommunister" i vänsterpartiet, det har han klargjort. Trots detta agerar vänsterpartiet stödparti. Borgarna kommer med tam kritik som säger att Göran egentligen regerar ganska bra. Det kan till viss del förklaras med att han snor deras gamla förslag. Andra partier som inte sitter i riksdagen får inte uttala sig i media.
Erka> Du skojar va? :q
Jag tycker att Göran P. är en av de (många) politiker som har förmågan att få allting att låta som en ren lögn. Jag kan inte lita på någonting han säger, känns det som. Han bara gnatar på om samma saker hela tiden o får inget vettigt sagt, förutom ibland, fast då har det sällan med politik att göra....
JAg skulle önska att ALLA politiker kunde stå för sina åsikter och vara ärliga.Att säga "Vi är på rätt väg" hundra gånger i rad verkar en viss statsminister gilla att göra. Men vaddå på rätt väg? Det är ju jättemycket som är skit men det verkar han ha glömt. På med skygglapparna så blir allt bra...*trött* :(
------------------
Cloe
[Redigerat av Cloe den 28 sep 2001]
Tja, jag tillhör dem som inte ändrar ställning så lättvindligt, utan vill ge folk en chans under en tid innan jag säger mitt. I min värld har iaf Persson agerat betydligt mer stabilt än någon annan partiledare oavsett färg de senaste 20 åren. Är det något som vinner i längden så är det just stabilitet och lugn. Men att sossarna skulle vara konservativa, det håller jag inte med om. För där tycker jag nog att både vänstern och mp ligger bättre till för den titeln.
------------------
Ancilla, face mea laganum!