webForumDet fria alternativet

Kriserna har börjat

Politik & samhälle

217 svar · 2 082 visningar · startad av Individen

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg
Frågan#1

Ni har nog alla sett på TV.
World Trade Center brinner. Pentagon brinner. Vita huset evackueras. Aktiebörsen är stängd. Oljepriset stiger. Dollarn försvagas...

Försökte infoga en bild här. Dock utan att lyckas.
Kolla in bilden här: http://attila.stevens-tech.edu/~agifford/wtc/big_pics/108-0879_IMG.JPG
-

Rapporter om explosioner och bränder över hela USA.
Dom kommande veckorna kommer att vara väldigt intressant, och kanske det viktigaste som hänt sedan andra världskriget.

[Redigerat av Individen den 11 sep 2001]

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Det är mycket tragiskt, men jag ser det som ett rätt enkelt händelseförlopp. Israel och USA lämnar konferensen om rasism när alla andra påstår att Israel för en terror/rasistisk politik.

Extremistern tror inte på att konflikten går att lösa eftersom de har USA och Israel emot sig, de har ett vapen att använda, terrorism. De slår till i usas allra hetaste kärna med det vapen de förfogar över.

Det är inte försvarbart för fem öre men jag tror det är en direkt respons mot USAs utrikespolitik. Usa för en utrikespolitik med enbart EGNA intressen, övriga världen lämnas utanför, de kör sitt eget race. Tragiskt men sannt..

Mina tankar går till de skadade, de döda och dess familjer. Måte världen bli bättre snart.

------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

Det är sant erka.
Men en tanke borde även ges till dom döda och skadade pågrund av USA's utrikespolitik. Dom är många fler, men inte intressanta för media. Dock är deras värde detsamma.
Lätt att glömma ibland.

I och med att World Trade Center rämnar så störtdyker även dollarns värde?
Det är något som jag ser som mest oroväckande. Oljepriset stiger osv.
Det kommer tvinga Bush att vara mer extrem i sitt handlande, skapa lite ordning i världen och på så vis stabilisera oljepriset. Sådant har inträffat förut.
Sen kommer Bush vara extrem i sitt handlande. Han har mycket att vinna på detta, precis som Clinton en gång hade. Starta ett krig för att få sitta kvar i fyra år till. Och nu är verkligen rätt ögonblick.
-

Ett till plan är kapat och påväg mot Washington. Kommer flygvapnet att skjuta ner det? Kommer det krasha i Vita Huset?

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Det verkligen skrämmande e ju att om detta är ett led av terrorist-attacker så faller det på sin orimlighet.. :l Vad tror ni reaktionerna från USA blir som sagt? Säg hejdå till världens araber.. :( :x

------------------
Nudge, nudge, know what I mean, know what I mean?

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

det här blir ett krig... USA mot araberna typ, tycker det är totalt idiotiskt att gå på pentagon...
om det är talibanerna så... usch, vill inte veta...

------------------
Snowboard är en kul sport, för det värsta man kan göra är att bryta benet eller nacken, och då kan man inte åka på ett tag.

Tony Blairs uttalande var fyllt av dubbelmoral.
Han kallar terroristerna för ondskan själv och dom kapitalistiska staterna för demokratin.
Jag försvarar inte blodiga terroristdåd. Men hans uttalande är likväl fyllt av dubbelmoral.

**rädd**

------------------

Medlem sedan aug. 200150 inlägg

Individen, din världsbild är vekligen skev, jag tycker synd om dig men kan du sluta att föröska hävda att detta har något med kapitalism att göra när tio tusentals människor just dött.

Du äcklar mig kommunist svin !

zigma, det är väll ganska uppenbart att USAs utrikespolitik är orsak till att länder alltid går emot USA och gör terrordåd.

Det behöver man inte vara kommunist för att se

<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#AA542B">
Du äcklar mig kommunist svin !

Personangrepp får inte göras, ber en moderator varna zigma eller dylikt.
ps. varför inte skriva din mail adress eller person info, vågar du inte stå för dina åsikter

------------------

[Redigerat av erka den 11 sep 2001]

Du äcklar mig ochså som försöker försvara hans åsikter.

Är det nån som ska varnas är det ni som startar dylika trådar och förösker utnyttja denna händelse till ren propaganda.

Äckel kommunister !

[Redigerat av Zigma den 11 sep 2001]

Ja du zigma vet inte vad jag ska skriva, vad orsakade denna attack då ? Du som är så klok kanske kan besvara den frågan, mycket enkel eller hur?

Du äcklar mig inte , men din otroliga förmåga att missa saker och ting är för mig skrämmande

Hur gammal är du egentligen som kommer med så inteligenna påhopps inlägg, varför vågar du inte stå för vem du är och vad du tycker ?

------------------

Tack erka för "stödet". ;-)
Jag väljer dock att ignorera Zigma tills denna har något vettigt att komma med. Råder dig att göra detsamma.

Individen:
Tycker inte att zigma har här att göra när han ändå inte kommer med något i debatten utan bara häcklar de som debatterar, det kanske kommer med åldern om ett par år eller så ;) Enligt honom är ju alla som anser att USAs utrikespolitk är sjuk kommunistäckel. alltså består nog världen av 70-80% kommunistäckel, stackars han

------------------

Ja ni är ju twistade allihopa här.

Det var inte jag som försökte utnyttja tio tusentals människors död till propaganda för det kommunistiska idealet.

Finns det något större gissel, något som har tagit död på fler männsikor än kommunismen här i världen ?

Det är snarare ni som visar er ålder, klart och tydligt. Småbarn som inte förstår någonting om vad som händer och har hänt i världen de senaste femtio åren.

Ni äcklar mig allihopa, lyckligtvis är ni och kommer alltid vara i stark minoritet.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Skärpning både Zigma, erka och Individen!

Personangrepp lämnar vi där hän i alla diskussioner!
Sen tycker jag personligen att det här käbblet kan avstanna med omedelbar verkan. Avsätt tankekraften på alla de döda, skadade och levande offer som finns i denna fruktansvärda händelse istället.

Rikard
forumledare, webForum

[Redigerat av Rikard den 11 sep 2001]

Kan du vara snäll att hålla din okunnighet borta från denna topic Zigma?

Att jag försöker sprida det kommunistiska idealet... Ja jäklar vad offtopic du är.

Det är dock ett faktum att dollarn försvagas och oljepriset stiger som direkt följd av terrordåden. Det kan leda till, dom så kallade, kapitalistiska kriserna.
Senast ett terrordåd ledde till en sådan kris var strax innan Första Världskriget.
Dom kapitalistiska kriserna existerar, och dom påverkar. Det är inget man bara kan bortse ifrån, som du nu gör. Försöka förklara bort det som någon kommunistisk propaganda...

Inrikta er på kriserna gott folk. Och inte felaktiga personliga tolkningar av kommunismen.

Och där sätter vi punkt för förolämpningarna i denna tråd.

Vill ni föra en debatt i frågan så avser jag inte att hindra er, men nästa brott mot webForums regler medför att tråden stängs tills vidare.

Rikard
forumledare, webForum

Du är en mycket partisk forum-adminstratör Rikard.
Jag och erka har hållit en mycket seriös diskussion, fri från personangrepp.
Snälla människa. Bara för att du inte delar våran politiska uppfattning så kan du för helvete inte hålla på och jävlas så där. Jag blir uppriktigt sagt förbannad.
Lägg av.

Och där räcker det.
Protester mot detta beslut skickas med fördel till administratören för webForum .

Rikard
forumledare, webForum

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)