Vad tycker EU-motståndare på den här sidan om det?
Du kanske skulle få fler svar på din fråga om det inte var så att du bara tillät åsikter från "EU-motståndare"´. ;)
------------------
/Tor
www.tor.nu
6 svar · 359 visningar · startad av Fridolf
Det konservativa brittiska torypartiet har valt en ny partiledare, Ian Duncan Smith. På aktuellt sa de att han tillhörde högerdelen av partiet och - nu kommer det viktiga - att han var europaskeptiker.
Det är ett sånt där nytt ord som media har hittat på för att löjliggöra och skapa dåliga vibbar. Han var skeptisk till EU, hur han förhåller sig till hela Europa är dock inte känt. Genom att sätta likhetstecken mellan eu och Europa och låtsas som att alla som inte stöder eu till 100% är emot hela Europa görs hans åsikt i princip orimlig och löjlig. Vad tycker EU-motståndare på den här sidan om det?
Vad tycker EU-motståndare på den här sidan om det?
Du kanske skulle få fler svar på din fråga om det inte var så att du bara tillät åsikter från "EU-motståndare"´. ;)
------------------
/Tor
www.tor.nu
100% respekt för alla auktoriteter, regler och förordningar?
Jag har inte "förbjudit" eu-förespråkare att svara... Du får gärna svara på frågan om du vill. Och jag vill gärna veta vad du tycker.
Då svarar jag i egenskap av eu-förespråkare om det nu har någon betydelse. Jag tror uttrycket "europaskeptiker" är lite slarvigt påtänkt utan några speciella baktankar. Möjligen skulle man kunna tänka sig att de som använder uttrycket gör det därför att de föreställer sig ett komplett och enat Europa inom eu någon gång i framtiden. Dvs EU=Europa gäller inte nu men sedan.
Trodde alla Britter var EUskeptiker ...
När vi talar om europa är det om EU plus ett antal föredetta kommuniststater som vi har mycket svaga band till ... plus grannen Norge som vi nästan räknar som en del av Sverige plus alplandet Schweiz som också lever en ganska annomyn tillvaro ...
Trodde alla Britter var EUskeptiker ...
När vi talar om europa är det om EU plus ett antal föredetta kommuniststater som vi har mycket svaga band till ... plus grannen Norge som vi nästan räknar som en del av Sverige plus alplandet Schweiz som också lever en ganska annomyn tillvaro ...
föredetta kommuniststater som vi har mycket svaga band till
Men dessa stater vill in i EU, förmodligen för att konsolidera sin nyvunna demokrati.
grannen Norge som vi nästan räknar som en del av Sverige
För länge sedan var de i union med Sverige, men det betyder inte alls att vare sig vi eller norrmännen räknar Norge som en del av Sverige.