Det finns inte många människor som dansar på gatorna när andra människor dör.
Dom flesta bryr sig inte, en del gråter och andra sitter i mörkret och ler för sig själva...
Det var bra att det kom fram att det var en bluff. Vad som förvånar mig är att det var ett palestinskt tv-team som fabricerade nyheten. Man kan undra vad de hade väntat sig för reaktioner.
Vad som förvånar mig är att det var ett palestinskt tv-team som fabricerade nyheten
Palestinierna är inget enat folk angående åsikterna om USA, Israelkonflikten m.m.. men som vanligt (eller av fördomar) tror man att alla har samma åsikter. Likväl är det långt ifrån alla i Afhganistan som "hatar" USA.
Vidare ser man ju nu ytterligare att MEDIA inte alls är en tillförlitlig källa angående fakta. Kanske en del nu kan omvända sina värderingar på vad som är relevant? ;)
------------------ Ancilla, face mea laganum!
Jag undrar verkligen vad UlfT har att säga om det här... Hans senaste uttalande retar mej faktiskt.
Det jag skrev om ett palestisnkt tv-team kommer direkt från DN-artikeln som erka refererade till. Visst kan det vara felaktigt det som står där. Vad som då är intressant att få veta är vilka källor du har när du så tvärsäkert hävdar att det inte är det palestinska tv-teamet. Du verkar ha som vana att uttala dig tvärsäkert om saker som du inte vet något om.
Angående PeWs inlägg, han har givetvis helt rätt i att palestinierna inte är enade i sina politiska ståndpunkter. Självklart finns alla åsikter representerade bland palestinier liksom bland andra folk. Men det hindrar inte mig från att förvånas över att just palestinierna skulle vara intresserade av att fabricera ett sådant nyhetsinslag. Kanske individen har några teorier? Nä visst nej, individen har ju redan på något gåtfullt sätt fått veta att det inte var palestinierna som gjorde det.
Vidare ser man ju nu ytterligare att MEDIA inte alls är en tillförlitlig källa angående fakta. Kanske en del nu kan omvända sina värderingar på vad som är relevant?
satt faktiskt å tänkte på det när man såg bilderna..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Jaså inte? Men det kunde lätt tolkas så. Jag skrev:
Vad som förvånar mig är att det var ett palestinskt tv-team som fabricerade nyheten.
På det svarar du:
Det är inte "dom" om du trodde det...
Det är klart jag tolkar det som att du menar att de inte var palestinier. Men OK, det finns en till tolkningsmöjlighet, du kanske menade att bluffmakarna inte var ett tv-team? I så fall tycker jag du kunde ha formulerat dig lite tydligare. Känner du dig misstolkad så är det helt och hållet ditt eget fel.
Vad fan är en palestinier egentligen?
Den frågan kan ställas om alla nationaliteter. Svaret kan vara att en palestinier är en som betraktar sig själv som palestinier. Det kan finnas andra svar också.
En person som bor i palestina och är registrerad medborgare i landet.
För övrigt tror jag inte på detta bluff skiten, bara fjantiga konspirations teorier, som alla världens tv stationer skulle vara med i bluffen, pffft....
------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.
Vad kännetecknar ett palestinskt TV-team egentligen?
Om du ändå någonsin kunde försöka förstå vad jag skriver. Ok, det som kännetecknar ett palestinskt tv-team, det är att de ingående personerna i tv-teamet enligt någon definition, tex medborgarskap, räknas som palestinier.
Palestinier har inte en gemensam tanke eller ett gemensamt mål.
Jag har aldrig påstått något annat. Jag bara tyckte det verkar lite konstigt att palestinier skulle skicka ut ett reportage som så uppenbart baktalar palestinier. Ungefär lika konstigt som det skulle vara med en nazistisk jude. Även om en viss grupp kan inrymma många vitt skilda åsikter är det inte så vanligt att gruppmedlemmarna brukar baktala och förakta sin egen grupp. Genom att konstatera detta har jag INTE sagt att palestinier skulle tycka lika om allting. Uttryckte jag mig tillräckligt klart för att även du ska förstå?
Och jag retade mej på det, som jag ochså nämnde (väldigt tydligt).
Ja, du var väldigt tydlig med att du retade dig på något. Men jag tycker du tolkade in mer saker än vad som verkligen fanns i mitt inlägg. I fortsättningen, håll dig till att kommentera vad som faktiskt står.
Men det var ändå bra att det kom på tal det här med medias makt och hur lite man egentligen ska förlita sig till den fakta de påstår sig ha. Det retar mig lite att en del här kastar ur sig en massa påståenden utan att kunna visa reella fakta.
Hoppas de fattar vad jag menat, nu.
*off topic*
Jag är fullt medveten om att ordet >ochså< stavas: också.
Har haft en diskussion med en vän om det där tidigare.
Jag är dock benhård på det. Jag sitter hellre i fängelse än stavar ochså med >k<. Det är så förbanat dumt så man blir mörkrädd.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e