webForumDet fria alternativet

Pomeripossa går igen...

Politik & samhälle

7 svar · 449 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

"Det är sexigt att betala skatt" Säkert! x(

------------------
/Tor
www.tor.nu

[Redigerat av Web-Tor den 04 sep 2001]

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Det är okej med höga skatter tycker jag för de som tjänar mer om pengarna går till de som har det svårt, vart pengarna går idag har jag ingen aning om, visst en del fördelas rätt sjukvård etc, vägar, men ibland så vet man inte vad man ska tro...

------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

Läser man artikeln så tycker åtminstone jag att det förklarar ganska väl varför pengar flyttas ut ur Sverige till s.k. skatteparadis. :l

------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfresson 1980*

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Fy för den sure faan! x(

Jag håller med en av de som skrivit i debatten efter artikeln - jag vill inte dö i Sverige... :l

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Sverige har världens högsta skatter och avgifter men inte en samhällservice som matchar det, märkligt kan tyckas.

Jag tror att en del av förklaringen till det är att den ofantliga sektorn har vant sig vid att få enormt mycket skattepengar oavsett vad dom producerar, alltså oavsett om dom tjänster som dom tillhandahåller lever upp till dom behov som finns eller inte.

Konkurrens och effektivitetskrav är något som bara helt nyligen har introducerats i den ofantliga sektorn men måste gå mycket djupare och mer grundligt tillväga såvida inte den fria marknadsekonomin i Sverige ska duka under pga dom enorma skatterna.

Resultatet av en mer effektiv samhällservice måste oavkortat gå tillbaka till skattebetalarna, dvs lägre skatter för både privatpersoner och företag.

Till att börja med tycker jag att man kan avskaffa dom extremt orättvisa förmögenhets, fastighets, samt gåvo -och arvskatterna.

------------------
"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO

[Redigerat av Reefer den 04 sep 2001]

Medlem sedan juni 2000630 inlägg

När folk vet att Sverige är det land med mest skatter men att vi ändå inte har bra sjukhus, skolor m.m tycker man att de borde förstå att något måste göras. Ändå fortsätter samma parti (S) att vara störst år efter år. Varför?

------------------

Förr gjorde socialdemokraterna upp med militären om vänstern. Nu gör de istället upp med vänstern om militären

Bo Lundgren 2001

"De var ju bra förr." :l

------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfresson 1980*

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)