webForumDet fria alternativet

Attac kan få betala för skadegörelsen i Göteborg..

Politik & samhälle

17 svar · 456 visningar · startad av RDL

Medlem sedan mars 2001344 inlägg
Frågan#1

Attac kan få betala för skadegörelsen i Göteborg.. Läste det i expressen nyss: http://www.expressen.se/article.asp?id=71806

Om jag inte minns fel så tror jag att de hade ett forum på deras hemsida.. (attac.nu)

Mannar föröver!!

<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#AA542B">ajdå
På grund av problem med oacceptabla inlägg, samt en teknisk uppgradering kommer Attacs forum att vara stängt någon vecka framöver.

Medlem sedan juni 20001 356 inlägg

– Vi får fatta ett beslut om detta när vi samlat oss och hunnit gråta ut, säger Helena Tagesson

Jösses, så synd om dem... :l

------------------
Daniel Mott

[Redigerat av mott den 19 jun 2001]

Skulle vilja att Attac skulle lägga ner.. Tycker de har rätt värdelösa förslag, bland annat införandet av Tobinskatt. Skulle bli ännu dyrare att skatta genom England.. Dessutom löser de inte de problem de syftar på...

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Well, visserligen bevisar det att Attac har fredliga avsikter. Inte skulle man gå med på ett sådant avtal om man hade intentioner att slå sönder skolor.

Men det är också ett bevis på naivitet på gränsen till idioti.

Summan av Göteborg för Attac är väl fiasko, oavsett om de själva är nöjda med att så pass många slöt upp. Allmänheten gillade Attac och politikerna fjäskade för dem. Nu så står de ute i kylan och skall pröjsa.

[Redigerat av clarkbones den 19 jun 2001]

Medlem sedan jan. 20001 006 inlägg

Attac kan få betala för skadegörelsen i Göteborg..

Nåja, för skadegörelsen i Hvitfeldtska gymnasiet ja. Inte hela Göteborg..

/j

------------------
R6

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Personligen tycker jag att alla aktivistjävlar man dömer inte ska få någon rätt till hjälp från polis när de hållt på som de gör.

------------------
Med vänliga hälsningar Anders Johansson
Maila mig om du vill
Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg.

För övrigt var Stockholms blodbad en halvmesyr

fast de borde stämma huliganerna ur AF! hm.. hette de af?

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

AFA, AntiFascistisk Aktion.

------------------
These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.

[Redigerat av spango den 20 jun 2001]

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag tror att de som är med i AFA lika gärna kunde blitt nazister. Samma skrot och korn, jävla pack med andra ord.

------------------
1 Man, 1 Million dead, The odds are just about even - Ash

Afa kommer väll från tyckland??

I tyskland finns dem, de har funnits i sverige ett tag typ 10 år. likaså danmark, norge, finland.
http://www.motkraft.net/gbg2001/prop/godzilla.html
http://www.antifa.net/afa-stockholm/default.htm

däremot gillar jag deras Shitz aktionhttp://www.antifa.net/afa-stockholm/shitz/drougge2.jpg

------------------

Medlem sedan dec. 1999242 inlägg

Angående AFA:
Jag känner en pressfotograf som är s.k. "polisfotograf". Dvs. han sitter i sin bil hela dagarna och lyssnar på polisradion. Händer der något intressant kör han dit.

En lördag i Mars sitter han på Södermalm och hör plötsligt att samtliga piketer ska till Medborgarplatsen. När han kommer dit är det fullt slagsmål mellan nynazister och antifacister. Polisen går mellan och griper bl.a. nazistledaren. Fotografen som är ensam fotgraf på plats tar ett antal bilder.

Dagen efter sitter jag hemma och surfar. Upptäcker bl.a. att Aftonbldet har valt att lägga ut en bild av gripandet på sin hemsida. Eftersom det för tillfället pågår en taxikonflikt där flera av de förare som bråkar tillhör Syndikalisterna går jag även in på ett antal sidor som tillhör "extremvänstern". PÅ AFA Stockholms sida hittar jag samma bild.

Jag ringer till fotografen som kontaktar sin bildbyrå. Fotografen skickar en faktura till AFA på 50 000:- för bildstöld. Bildbyrån skickar en faktura på 70 000:- till AFA och Aftonbladet avvaktar.

Några dagar senare ringer en från AFA till fotografen och nästan gråter. Han säger att AFA inte har några pengar men att de har samlat ihop alla sina besparingar och fått ihop (jag tror det var) 8000:- Har erkänner att AFA (som har en speciell sida om att copyrigth inte gäller) har gjort fel.

Kul va?

------------------
/Patrik
"Den som har rent samvete har ofta bara dåligt minne"

Medlem sedan juni 20001 356 inlägg

Några dagar senare ringer en från AFA till fotografen och nästan gråter. Han säger att AFA inte har några pengar men att de har samlat ihop alla sina besparingar och fått ihop (jag tror det var) 8000:- Har erkänner att AFA (som har en speciell sida om att copyrigth inte gäller) har gjort fel.

F-N vad skönt!!! :e :e

------------------
Daniel Mott
Hur skulle du röstat om det varit EU-val idag?

tyckland.. idag är man pigg.. hehe =)

Jag tycker det är kul att en kartläggning av AFA visar att nästan alla kommer från medelklassen, och de agerar som en spjutspets för arbetarklassen. Tror aldrig jag sett några som missuppfattat Focke teorin något så grovt.

jag pratade med en afa kille som sa att de ska arbeta i små celler som ska göra tillslag mot mål som skadar arbetarklassen, för att få med sig hela arbetarklassen. Han yra om taktiken de använde på Cuba. Skillnad på Cuba och sverige tror jag ;) he he he

------------------

Jag tror verkligen 500 pers som slår sönder ett mc donalds får barnfamiljer att gå på sibylla istället. Okey då kanske för en vecka tills allt är reparerat. De är verkligen långsiktiga de här små glinen

------------------

Medlem sedan aug. 2000210 inlägg

Tyckte AFA bevisade sin raka motsats i gbg och är förtjänta av namnet FA. Ta bort det missvisande Anti i deras föreningsnamn.

------------------
SM-Guld 2002.
Forza Luleå

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)